חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי עבודה שחשוב שתמיד יהיו בהישג יד בביתכם

ערכם של כלי עבודה טובים שנמצאים בהישג יד לא יסולא בפז. ניתן בעזרתם לבצע כל מיני תיקונים חשובים, לצורך תחזוקת הבית. ניתן להיעזר בהם בין היתר לצורך שיפוץ, תיקון, והרכבה של אין ספור דברים. להלן נסביר על כמה כלי עבודה שחשוב שתמיד יהיו בהישג יד בביתכם, לשלל תרחישים יום יומיים או מיוחדים.

 

מברגות ומפתחות ושם דבר לא סגור בפניכם

אחת המשימות הכי נפוצות בבית, במגוון תיקונים ושיפורים הינו פתיחה של ברגים או  סוגרים שונים. ברגים ואומים, בעלי ראשים בתצורות שונות מחייבים כלי פתיחה שיכולים להיות ידניים או חשמליים. אם כן, טוב וחשוב שיהיו בהישג יד למשל ברגים וכן מפתח אלן. לא פחות חשוב מזה, טוב שתהיה גם מברגה. מתי שתרכשו מדפים, רהיט להרכבה, שידה, ארון וכיוצא בזה, כלי זה יאפשר לכם לבצע את המלאכה במהירות מסחררת ממש. וחוץ מזה, הכל יתבצע ללא שום מאמץ מצדכם, פשוט וקל.

 

את זה תצטרכו כדי שתוכלו לקדוח ביעילות

ברגע שתוכלו, כדאי לרכוש ארגזי כלים שישמשו אתכם בשוטף. כאשר מסדרים בתוכם את כלי העבודה הנחוצים, אם זה dremel ואם אלה מברגות וביטים משלימים. רק כך לא ילכו לכם הכלים לאיבוד. הם ישמרו היטב. אך מלבד אלה, כדאי שתחזיקו בהישג יד גם מקדחה מאיכות מעולה. כאלה הן למשל מקדחות בוש. היינו יכולים להכין רשימה של אלף ואחד דברים שניתן לבצע בעזרת מקדחות משובחות ועדיין לא לסיים. אז רק בקצרה, בעזרת כלי חשוב זה ניתן לבצע אין ספור תיקונים בבית. ניתן להתקין גוף תאורה ומאווררי תקרה וגם להכין תשתית להקמת מדפים ולמקם קירות גבס ולחדש חלונות ותריסים ועוד כהנה וכהנה.

 

כך תוכלו לנסר ולחתוך ביעילות

כל מי שמתכנן לנסר או לחתוך כל מיני חומרים ביעילות, תוך כדי תיקונים, אחזקה או שדרוגים בבית, זקוק למסורים וכלי חיתוך. מסוריות, מסור גרונג, דיסק, כל אלה יעזרו לכם לבקע ולחתוך כל מיני משטחים, לוחות, עצים, מתכות ועוד. אבל על מנת שתוכלו לבצע את המלאכה ביציבות הנדרשת, כדאי שיהיה ברשותכם כלי חשוב לא פחות. הוא משמש בסדנאות, במפעלים, בנגריות, אבל גם הרבה מאוד חובבים והנדימנים. אנו מדברים על מלחציים. אפשר לחבר אליהם ולהחזיק בעזרתם לוחות של עצים, מתכות ואפילו מלאכות עדינות שבהן דרושה יציבות.

 

עוד כלים שלא כדאי לזוז בלעדיהם

כמובן עדיין לא תיארנו את כל הכלים שחשוב להחזיק בהישג יד. ואכן יש עוד כמה דברים שלא כדאי לזוז בלעדיהם. בארז כלים ראוי צריך שיהיה תמיד פלס. הוא משמש אותנו בכל פעם שצריך להחליף אריח או אם מבצעים תיקון משמעותי לרצפה. הוא יכול לשמש כלי עזר אם מתקינים קיר גבס או אם מבצעים הנמכה לתקרה, לצורך הרכבת גוף תאורה. גם בהתקנה של מדרגות עץ או חיפויים שונים, זה מה שמאפשר התקנה ישרה, מיושרת ונכונה.

 

ורק כדי שלא תהיינה אי הבנות, גם פטיש וגם סולם יציב הכרחיים בבית. בלי הפטיש, קשה יהיה לחזק או לחבר מרכיבים שונים אלה לאלה. בעזרתו משתמשים טוב יותר במסמרים, אפשר לייצב מסגרות למקומן ואפילו לישר צירים שהתעקמו. ובעזרת סולם רגיל או סולם ג' ניתן ללא קושי לצבוע מדף גבוה או להחליף מנורה או לתקן גופי תאורה. כך ניתן להגיע לווילונות שצריכים להתקין או להחליף או לבצע פעולות אחרות, כגון הרכב מסילה עילית לדלת או הרכבה של דלת חדשה לארון המטבח.