חיפוש
מיון לפי
סגור

מה הציוד הדרוש בבניית בית בשיטת בנייה קלה?

לשיטת הבנייה שתבחרו עבור בניית בית חלומותיכם תהיה השלכה כמעט על כל ההיבטים של הפרויקט, החל בעלויות, דרך זמן הבניה והיעילות האנרגטית של המבנה ועד לציוד ולכלי העבודה בהם תצטרכו להשתמש. 

מטבע הדברים יהיה הבדל בין הציוד הדרוש לבניית מבנים קלים לבין הציוד הנדרש לבניית בתים בשיטה המסורתית, הבדל אשר נובע מהבדלים בשיטות העבודה, בחומרים המשמשים לבנייה ועוד. 

קודם כל, מהי שיטת הבנייה הקלה?

לשיטת הבנייה הקלה יש המון שמות, ומאז תחילת הדרך היא התפתחה המון. כיום הבנייה הקלה מבוססת על בניית שלד מעץ או ממתכת, אשר עליו מלבישים חיפוי פנים וחוץ, לרוב החיפוי מתבצע בעזרת לוחות, למרות שיש טכניקות נוספות כמו למשל בלוקים של בטון ועוד. 

שלבי הבנייה כוללים את יציקת הרצפה, הקמת השלד בשטח או שינועו מוכן מהמפעל, חיפוי הגג, פריסת תשתיות חשמל, מים ותקשורת, התקנת בידוד של הקירות, חיפוי הקירות מבפנים ומבחוץ, הרכבת חלונות, צבע, ריצוף והרכבת הדלתות, סניטציה ועבודות גמר. 

איזה ציוד דרוש כדי לבנות בית בבנייה קלה?

בנייה קלה היא לא עוד פרויקט DIY, אלא שיטה מקצועית שמתבצעת על פי תקנים וחוקי בנייה. לכן חשוב מאוד שהיא תתבצע על ידי חברת בנייה קלה מקצועית המתמחה בתחום, ובעלת כל הידע והציוד הדרוש. מכיוון שזו שיטה מאוד מדויקת אשר מבוססת על תכנון ברמה גבוהה, רוב רובה מתבצעת במפעל ולא בשטח העבודה ואינה דורש כלים מכניים כבדים או כוח אדם רב. לכן עבודה עם כלי עבודה חשמליים היא מאוד שגרתית. 

מברגות ומקדחות

במסגרת כלי העבודה החשמליים, הכלים החשובים ביותר יהיו מברגות ומקדחות, בין אם בנפרד ובין שני היישומים נמצאים בכלי עבודה אחד. מכיוון שכל הבית מבוסס על שלד המורכב מפרופילים של עץ או פלדה, יש צורך בקידוח והברגה של הפרופילים האחד לשני, כדי שהשלד יהיה כמה שיותר חזק. מעבר לכך, קידוח והברגה אלו פעולות שמתבצעות בכל סוג של התקנה. בין אם בהתקנת החלונות והדלתות, בין אם בהתקנת המטבח או אביזרי הסניטציה ועוד.

מסורים

בנייה קלה מתבצעת על פי מידות מדויקות והחברה המבצעת צריכה לעבוד על פי מידות. לכן ניסור וחיתוך של חומרי גלם הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, בין אם מדובר בחיתוך חומרי בידוד, בין אם פרופילים ממתכת ובין קורות מעץ. מסורים הם חלק חשוב מכל תהליך בניה וישנם המון סוגים שונים של מסורים, כל סוג יכול לתת מענה אחר ולחסוך בזמן עבודה יקר. כמו כן באמצעות מסורים ניתן לבצע כל סוג של חיתוך בצורה הכי מדויקת שרק אפשר. 

כלי עבודה לפריסת תשתיות חשמל ואינסטלציה

לכל אנשי המקצוע יש כלי עבודה וציוד ייעודיים. כאשר פורסים תשתיות של חשמל, אינסטלציה או של תקשורת, חשוב להיות מאוד מדויקים ולעבוד על פי תכניות קיימות. לכן אחד הכלים הכי חשובים הוא מודד מרחק לייזר. מודד מרחק לייזר עוזר לחשב מרחקים בצורה הרבה יותר מדויקת. ציוד נוסף שיכול לשמש אנשי מקצוע בתחום הוא חותך כבלים מסוגים שונים, חותך צינורות, מברגים, פליירים ועוד. 

ציוד בטיחות

למרות שעובדים במפעל בצורה מסודרת ולא באתר עבודה, חשוב מאוד לעבוד בצורה כמה שיותר בטוחה. לכן ציוד בטיחות הוא חלק לא פחות חשוב, אם לא החשוב מכולם, בכל תהליך בנייה. אוזניות ואטמי אוזניים יגנו על השמיעה, מוצרי ביגוד והנעלה ישמרו על הגוף, כפפות ישמרו שלא יאונה לידיים כל רע, קסדות מגן ישמרו על הראש ואזור הפנים ומשקפיי מגן יעזרו לשמור שלא יכנסו חלקיקים שעפים באוויר לשדה הראייה, או לתוך העיניים.  

ובשורה התחתונה, אם אתם מחפשים ציוד מקצועי לעבודות בנייה אנו ממליצים לקנות את הכל במקום מרוכז, אשר יכול לספק לכם ציוד של מיטב המותגים המובילים בתחום עבור כל צורך ומטרה.