חיפוש
מיון לפי
סגור
RSS

ההודעות בלוג '2020' נובמבר '

סוגי כלי עבודה שהשימוש בהם אינו דורש ידע מקצועי וניסיון קודם

השימוש בכלי עבודה שונים יכול לחסוך לכל אחד כסף רב. בצורה כזאת ניתן לבצע הרבה מאוד תיקונים או עבודות תחזוקה, מבלי להמתין לשיפוצניק או להנדימן. אם אתם חוששים להשתמש בכלים כי נדמה לכם שהם דורשים מיומנות מקצועית גבוהה מדי, קבלו טיפ מדהים. התחילו להשתמש בכלים פשוטים, שהשימוש בהם איננו דורש מכם שום ידע קודם ושום ניסיון קודם. עם הזמן, כאשר תרכשו את הביטחון בביצוע משימות ופעולות די בסיסיות, תוכלו לרכוש כלים נוספים ולהשיג תוצאות מאוד מאוד יפות. 

כך תסלקו עובש בלי מאמץ 

דוגמא מאוד טובה לכלי עבודה שכל אחד יכול להפעיל הינו שפכטל. נכון, שזהו כלי עבודה שיכול לשמש בנאים או טייחים מקצועיים, אבל כל אחד יכול להפיק ממנו תועלת מרובה. נניח שהבחנתם כי צמח לו עובש בקיר ליד המקלחון או סמוך לכיור שבמטבח. תוכלו להיעזר בכלי הזה כדי לגרד את העובש או טיח רופף. לאחר מכן, אפשר להשתמש בחומרים שקוטלים את שאריות העובש וזה הכל. אין יותר ריחות לא נעימים או כתמים מכוערים על הקיר. 

הכלי שהופך כל פיסת עץ ליפה וחלקה 

אם תמיד רציתם להתחיל לפתח תחביב של נגרות, לרשותכם כלי מאוד פשוט להפעלה. הצטיידו בכלי שנקרא שופין ותוכלו להחליק כל פיסת עץ, שתהפוך למאוד מרשימה ויפה. ניתן לרכוש גושי עץ מוכנים לעיבוד, כך שאפילו לא תצטרכו לנסר אותם בעצמכם. בשלבים אחרים של העבודה, תוכלו להשתמש בחומרים כגון לכה, על מנת לצפות את פני העץ ולהפוך את המוצר שלכם ליפה עוד יותר. 

כך תחליפו ברז ישן, בקלות 

אחד התיקונים הכי נפוצים בבית מתייחס לברזים דולפים, ישנים או הרוסים. בעזרת כלי עבודה שלא קשה להפעיל ולא צריך אפילו חיבור לחשמל, תוכלו להחליף את הברז הישן. אם אתם רוצים ברז הרבה יותר מודרני במטבח, הצטיידו בסוג ייעודי של מפתח מיוחד. מפתח לברז פרח מעניק לכם גישה להברגה של הברז, בלי מאמץ ובלי אלתורים לא מוצלחים. רק אל תשכחו לפני ההחלפה לסגור את השיבר וכמובן – לרכוש את הברז היפה, בעיצוב המתאים למטבח או לחדר הרחצה שלכם. 

כלים לתפיסה עדינה או אחיזה חזקה

בזמן ביצוע עבודת שיפוץ, תיקון או תחזוקה כללית, נדרשים כלים שיאפשרו אחיזה עדינה או תפיסה חזקה. דוגמא לכלי מאוד פשוט לתפעול, שלא מצריך ניסיון קודם ואשר מתאים לאחיזה חזקה למשל של פיסות מתכת קטנות הינה פלייר שפיץ. זהו סוג של צבת שניכר בקצהו המחודד, דמוי השפיץ (ומכאן נובע שמו המקובל). אגב, בארגז הכלים כדאי שיהיו עוד סוגים של פלאיירים לכל מיני שימושים. כלי שונה לגמרי, שחשוב שיהיה בבית הינו פינצטה. בעזרתו ניתן לשלוף או לתפוס דברים מאוד מעודנים מבלי ליצור נזק. אפילו ברמה של שליפת קוץ או שבב עץ זעיר, שנתקע באצבע או בכף הרגל. 

הכלי שפותח גם ברגים מיוחדים 

אין גבול לשימושים שתוכלו למצוא למברגים יעילים. תמיד כדאי שיהיו בהישג יד או בארגז הכלים סט מברגים מוצלח. כך תוכלו למשל לתקן ציר שהתרופף או לחזק בורג שמשתחרר. כדאי שיהיה סט עשיר, עם מגוון רחב של מברגים כך שלא יהיה בורג שיעמוד בפניכם. ומלבד מברגים רגילים או מסוג שנקרא פיליפס, אל תוותרו גם על מברג אלן. ייחודו של המברג הזה טמון בראשו המשושה. הוא מצליח לפתוח או לחזק בקלות גם ברגים שאף מברג במבנה סטנדרטי לא יוכל להתמודד עימם.

טיפים לבחירת אולר שבאמת מתאים לצרכים שלכם

אולר במקום הנכון הופך את החיים להרבה יותר נוחים. הוא לא נועד להחליף ארגז כלים מאובזר בבית, אבל הוא בהחלט מהווה פתרון רב שימושי, למגוון רחב של מצבים בחיים. נכון, אף אחד לא משפץ את הבית כאשר ברשותו אך ורק אולר, אבל בהזדמנויות שונות, אין לו תחליף. עבור חיילים שצריכים כלי שימושי לשטח, עבור מטיילים בשטח, לטיולים רכובים, ברגל או באופניים, למחנאות או אפילו בתור השלמה, כלי רב שימושי לאיש המקצוע – קבלו שלל טיפים לבחירת האולר שיתאים לצרכים שלכם. 

הגדירו בעצם מהם הצרכים שלכם 

לפני שאתם הולכים וקונים את אחד האולרים הכי מפורסמים, כגון לדרמן wave, הגדירו קודם כל את הצרכים שלכם. האם אתם צריכים פתרון כגון מתנה לחבר או בן שמתחיל טירונות. האם אתם רוצים כלי רב שימושי, לשים בתא הכפפות של הרכב. האם אתם אוהבים תמיד שתהיה לכם בעצם ערכת כלים ניידת, מחוברת לחגורה. האם אתם עובדים באחזקה או שתמיד מוכנים לעזור למישהו מהשכנים, שזקוק לעזרה. אחרי שתאבחנו היטב את הצרכים והמטרות שלכם, יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור אולר מתאים. 

האם האולר יהיה כלי מרכזי או כלי לגיבוי 

האולר הממותג והמפורסם בעולם, לדרמן מהווה בחירה מוצלחת, כמעט לכל מטרה. יחד עם זאת, גם מותג זה מציע הרבה מאוד דגמים בכל מיני תצורות. הוא יכול לשמש אתכם גם בתור כלי מרכזי ורב שימוש וגם בתור כלי לגיבוי. אם אתם מתכננים לרכוש אולר הרבה יותר פשוט וזול, קחו בחשבון שהוא יתאים לשימושים פחות מגוונים ולא יותר מכלי גיבוי יעיל למחצה. ככל שהשימוש הצפוי מרובה יותר, כדאי להעדיף מותג איכותי. 

יותר להבים – יותר פעולות 

כאשר אתם מתלבטים בין אולרים שונים, כגון לדרמן surge או אחרים, קבלו טיפ מצוין. בררו קודם כל כמה להבים כולל האולר. דגם שמציע רק שניים או שלושה להבים יכול להיות נחמד, אבל יש הרבה דברים שהוא לא יכול לעשות. אם רוצים אולר שמתאים ליותר מאשר צרכים הכי בסיסיים, כדאי לבחור דגם ובו כ-10 עד 15 להבין. דגש יעיל – מעל 15 להבים, עוד תוספת של להב לא מאוד משנה. רק חשוב לבדוק שלא כל הלהבים הם רק סכינים בגדלים שונים. כאשר אנו מדברים על להב, מדובר גם על פלאיירים, מברגים בעלי ביטים שונים, מספריים, פצירות, פותחנים, חושפי חוטים ועוד. יותר אפשרויות, יותר גמישות ויעילות בשימוש. 

בדקו את אופן התפעול, שיהיה נוח 

אל תקנו אולר לפני שתבדקו היטב את אופן התפעול, שיהיה נוח לאחיזה ולשימוש. למשל, לדרמן סיידקיק ניתן להפעיל מאוד בקלות, אפילו ביד אחת. מותג מוביל שקל מאוד לפתוח ולקפל, מבלי להתאכזב או להתעצבן. עדיף מוצר טיפה יותר יקר, אבל נוח לשימוש ולתפעול – אולר איכותי יכול לשמש אתכם ממש לכל החיים. 

אולר עם נרתיק מוסיף המון 

אם אתם צריכים אולר שיישאר אתכם ציוד לגוף העדיפו דגם מתקפל, גמיש, ידידותי לנשיאה וגם לשליפה. למשל לדרמן charge שמגיע עם נרתיק צמוד מוסיף הרבה מאוד נוחות ושימושיות. ניתן לתלות אותו על החגורה או לשאת בכיס. 

החומר שממנו מורכב האולר 

מעבר להתרשמות משמות של מותגים כגון לדרמן wingman, בחרו אולר שמורכב מחומרים איכותיים. בין היתר, ניתן למצוא אולרים מפלדה פשוטה, פלדת אל חלד או אפילו טיטניום. במיוחד לזקוקים לאולרים לשטח וכאשר רוצים להימנע מאולר שמחליד או מתקלקל מהר, העדיפו דגמים שעשויים חומרים איכותיים בלבד. אגב, אולר שעשוי מפלדת אל חלד טובה יציע לכם גם משקל נמוך. זהו יתרון מאוד חשוב.

 

0
ציוד עבודה שחייבים להיות זהירים מאוד כשמשתמשים בו

כל מי שאוהב להפעיל כלים וציוד עבודה מכיר את ההרגשה. פעם אחר פעם, השימוש בציוד עבודה מניב סיפוק רב. כל מי שיודע לקדוח או להבריג, לשייף וגם להקציע, לנסר ולחבר, יכול להיות גאה במלאכת ידיו. אך חשוב להדגיש כי כאשר מפעילים ציוד עבודה, אי אפשר לנהוג בחוסר זהירות. בכל שימוש בציוד שנציג להלן, חייבים להיות זהירים על מנת למנוע פציעה וכדי לסיים את המלאכה, ללא תקלות. כך תהיו זהירים ותצלחו ללא קושי, כל מלאכה. 

הפעלה זהירה של ציוד לקידוח 

מרבית האנשים לא יפעילו לעולם ציוד מתוחכם ברמה שמותקנת במתקנים לקידוח נפט. אבל בהחלט לא חייבים להפעיל מקדחה שקודחת למעמקי האדמה או הים, בכדי לחייב זהירות. בכל פעם שלוקחים ליד מקדח ידני או דגמים שמופעלים על סוללה נטענת, היו ערים לנקודות הבאות. אף פעם אל תכוונו את המקדחה המופעלת, לעבר פניו או גופו של אף אדם. אל תשאירו מברגה או מקדחה פועלים, ללא השגחה. את החיבור של הביטים או סט המקדחים בצעו בקפדנות ואל תשאירו חלקים לא נעולים או רופפים. מלבד זאת, אם קודחים משטחים שעלולים להפיק חלקיקי אבק או שבבי עץ, שמרו על כפות הידיים וגם על העיניים. חבשו משקפי מגן והשתמשו בכפפות עבודה. תמיד, זיכרו להחזיק את הציוד בידיים יציבות והיו ערניים לסביבתכם. 

היו ערים לעוצמת המסורים 

אפילו מסור ידני קטן יחסית, עלול לגרום לפציעה אם לא נזהרים. אבל כאשר מפעילים מסור ג'קסון או כל דגם רב עוצמה אחר, התוצאות של חוסר זהירות עשויות להיות חמורות בהרבה. בכל הפעלה של המסור, בדקו שאתם מכירים היטב את אופן הפעלתו ודעו אם יש כפתור לכיבוי חירום. כפתור לעצירת המסורת יכול למנוע פגיעה קשה. תמיד וודאו כי חלקי הציוד כולם מחוברים כהלכה ושום דבר איננו רופף. אל תפעילו לעולם כלי חיתוך אם הסביבה איננה מוארת ומומלץ לוודא כי סביבת העבודה מסודרת ככל שניתן. במידת הצורך, למשל אם לא הפעלתם את הכלי הרבה זמן, קראו מחדש את הוראות התפעול. כלים חזקים וחדים לא מפעילים אם נתונים בהשפעת תרופות מרדימות או אם מרגישים חלשים או עייפים. 

כך זהירות תמנע אסון 

אפילו אם כלי העבודה נראה לכם פשוט, אל תקלו ראש. למשל, אל תקחו ליד פטיש ותתחילו להכות במסמרים לפני שבדקתם כי ידית הכלי יבשה ולא שמנונית. מקרה שהיה, בו פטיש עף מידו של פועל ופגע בראש של אדם שעמד בסמוך הסתיים בבית החולים. בכל פעם שעולים על סולם, בדקו שהוא עומד יציב והשלבים מאובטחים למקומם. נפילות מסולמות, בעת ביצוע עבודת שיפוץ או תיקון או אפילו החלפת נורה הכי פשוטה, מהווים אירועי תאונה בטיחותיים מאוד נפוצים. במידת הצורך, השתמשו בציוד הגנה כגון קסדות, נעלי עבודה עמידות וכפפות. 

שמרו גם על האוזניים 

בכל כלי או ציוד שתמצאו בין דפיו של קטלוג מקיטה עשוי להיות פוטנציאל לבנות ופוטנציאל להרוס. כל פעם שאתם מפעילים דיסק חיתוך או מברגה, רתכת או פטישון, הימנעו מהפעלה אוטומטית, חפוזה. לפני כל ביצוע של פעולה, וודאו כי אתם או אנשים הסמוכים לכם משתמשים בעזרים להגנה על האוזניים. חשיפה לרעשים חזקים יוצרת נזק מצטבר שיכול להיות בלתי הפיך. הגנה על העיניים, הגנה על האוזניים ועזרים נוספים כגון מגיני ברכיים או קסדות וביגוד חסין אש (לרתכים) יבטיחו את שלומכם ואת בריאותכם. סביבת עבודה מסודרת, מוארת, ללא מפגעים, תמנע תאונות, נפילות ותקלות אחרות. 

 

אמצעי בטיחות שחשוב לנקוט בהם כשמשתמשים בציוד עבודה מקצועי

לעבוד נכון זה לעבוד בטוח. בכל פעם שניגשים למלאכה ומשתמשים בציוד עבודה מקצועי, צריכים להקפיד על ערנות. אין לפעול בחופזה או להשאיר כלים חשמליים פועלים ללא השגחה. מלבד זאת, טוב להצטייד בכל מיני אמצעי בטיחות מגוונים, בהתאם לסוג המשימה שעל הפרק. נקיטת הצעדים הנכונים והאמצעים המתאימים ישמרו על בריאותכם ועל גופכם. 

כך תשמרו על הגב ועל הברכיים 

עובדים צעירים או פועלים חסרי ניסיון עלולים בתמימות, להרים ציוד כבד בצורה שמזיקה לחוליות הגב. תמיד חשוב להתכופף בזהירות, כאשר המשקל איננו מוטל על הגב כי אם על הברכיים. ואם כבר הזכרנו ברכיים, את תרכנו על ברכיים חשופות לאורך זמן. ניתן לסור אל חנות בגדי עבודה ולרכוש את האמצעי שישמור על הברכיים מפציעה או מכאבים. מגן ברכיים שמשתמשים בו באופן יום יומי ושוטף מונע כאבים או שחיקה בשלב מאוחר יותר. 

כך תשמרו על העיניים בזמן העבודה 

ציוד ריתוך מקצועי יכול לחבר בקלות חלקי מתכת שונים. כך אפשר לתקן פגיעות בפח או לחבר פיגומים או לבצע עוד אין ספור עבודות במפעלים. אבל לפני שמרתכים, חשוב לזכור שהבוהק הנוצץ שמופק בזמן הריתוך והניצוצות והגיצים עלולים לפגוע ולהזיק לראיה. על כן, חשוב תמיד לחבוש משקפי מגן בזמן העבודה. לריתוך ארוך וממושך במיוחד, חיוני להיעזר בקסדת רתכים. בדגמים החדישים ישנו אמצעי אוטומטי לכיוון דרגת השקיפות. יש לציין כי משקפי המגן לעיניים דרושים גם בביצוע פעולות אחרות לגמרי. למשל כאשר מפעילים מסורים כבדים, בביצוע קידוחים מסיביים וכדומה. 

אל תאבדו עשתונות ולא תיפצעו באצבעות 

בעבודות כפיים, צריך להפעיל את האצבעות בצורה מיומנת ובטוחה. אם צריכים להרים משקל כבד או שמפעילים ציוד כגון מקדחות, רתכות, מסורים או פטישים כבדים, אסור להתפשר. אל תוותרו על שימוש בכפפות ראויות לשמן. הסוד של כפפות עבודה טובות מחולק לשניים. ראשית, מדובר על כפפה מחומר עבה, ששומר על האצבעות ועל כפות הידיים מפני פגיעה ונזק. שניתן מדובר על הרכב חומרים די גמיש, שמאפשר יכולת שליטה והפעלת האצבעות, גם לביצוע מלאכות יחסית עדינות ותפעול (למשל של מסורים או כלי חריטה, ציוד ידני). ואם צריכים לשמור על גמישות מירבית בעבודה, במקום כפפות קשוחות למראה, כדאי להעדיף כפפות ניטריל. כך ניתן לתפוס בקלות גם ציוד עדין במיוחד. 

כך לא תאבדו את יכולת השמיעה 

אם אתם עובדים לאורך היום עם ציוד שמפיק רעש רב או שאתם בעלי בית מלאכה, סדנה, נגריה או מוסך, סביבכם קיים רעש רב. חשיפה לרעש ברציפות ולאורך זמן ללא הגנה פוגעת בצורה אנושה בכושר השמיעה. הירידה בשמיעה אולי הדרגתית אבל עשויה להפוך לבלתי הפיכה. הפתרון – אמצעי בטיחות להגנה על האוזניים. דרך אחת הינה לבחור אטמי אוזניים מקצועיים, שחוסמים את הרעש בצורה טובה מאוד. אבל אם רוצים משהו אפילו יותר אפקטיבי, הפתרון הינו אוזניות מגן. יכולת חסימת הרעשים שלהן גבוהה ביותר. 

לשמור על ראש בריא, בזמן העבודה 

אם אתם משתמשים בציוד עבודה מקצועי, באתרי הבניה, במפעל או בשיפוץ ביתי, אל תזניחו את הראש שלכם. כדי לשמור על ראש בריא בזמן העבודה, תמיד השתמשו בקסדה. רק בשנה האחרונה ניצלו עשרות אנשים מפגיעה חמורה, כאשר הקסדה שמרה על ראשם מפגיעה בלתי צפויה. 

לסיכום, עבודה תוך גילוי ערנות לסביבה והצטיידות באמצעי בטיחות נאותים יאפשרו לכם לסיים כל משימה, בבטחה. יותר שיקול דעת ואחריות, הקפדה על סביבת עבודה מסודרת ומאורגנת, רק טוב יצא מזה, לכולנו. 

 

כלי עבודה שחשוב שתמיד יהיו בהישג יד בביתכם

ערכם של כלי עבודה טובים שנמצאים בהישג יד לא יסולא בפז. ניתן בעזרתם לבצע כל מיני תיקונים חשובים, לצורך תחזוקת הבית. ניתן להיעזר בהם בין היתר לצורך שיפוץ, תיקון, והרכבה של אין ספור דברים. להלן נסביר על כמה כלי עבודה שחשוב שתמיד יהיו בהישג יד בביתכם, לשלל תרחישים יום יומיים או מיוחדים.

 

מברגות ומפתחות ושם דבר לא סגור בפניכם

אחת המשימות הכי נפוצות בבית, במגוון תיקונים ושיפורים הינו פתיחה של ברגים או  סוגרים שונים. ברגים ואומים, בעלי ראשים בתצורות שונות מחייבים כלי פתיחה שיכולים להיות ידניים או חשמליים. אם כן, טוב וחשוב שיהיו בהישג יד למשל ברגים וכן מפתח אלן. לא פחות חשוב מזה, טוב שתהיה גם מברגה. כשתרכשו מדפים, רהיט להרכבה, שידה, ארון וכיוצא בזה, כלי זה יאפשר לכם לבצע את המלאכה במהירות מסחררת ממש. וחוץ מזה, הכל יתבצע ללא שום מאמץ מצדכם, פשוט וקל. ציוד עבודה כמו מברגות ומפתחות אלן אפשר לרכוש בכל חנות של ציוד עבודה ובהרבה אתרי אי-קומרס שונים. בגלל שמדובר בציוד שיש לו ביקוש בכל בית, מוכרים כלי עבודה כאלה גם הרבה פעמים בשיטת דרופשיפינג באיביי וכדאי תמיד להשוות מחירים וזמן אספקה לפני שמבצעים רכישה. ישנם יצרנים רבים שמספקים ציוד עבודה כזה בטווח מחירים רחב ומומלץ לבדוק ביקורות ולברר עד כמה הייחס של תמורה למחיר טוב במקרה של הכלי עבודה שאתם מתכוונים לקנות.

 

את זה תצטרכו כדי שתוכלו לקדוח ביעילות

ברגע שתוכלו, כדאי לרכוש ארגז יכלים שישמשו אתכם בשוטף. כאשר מסדרים בתוכם את כלי העבודה הנחוצים, אם זה dremel ואם אלה מברגות וביטים משלימים. רק כך לא ילכו לכם הכלים לאיבוד. הם ישמרו היטב. אך מלבד אלה, כדאי שתחזיקו בהישג יד גם מקדחה מאיכות מעולה. כאלה הן למשל מקדחות בוש. היינו יכולים להכין רשימה של אלף ואחד דברים שניתן לבצע בעזרת מקדחות משובחות ועדיין לא לסיים. אז רק בקצרה, בעזרת כלי חשוב זה ניתן לבצע אין ספור תיקונים בבית. ניתן להתקין גוף תאורה ומאווררי תקרה וגם להכין תשתית להקמת מדפים ולמקם קירות גבס ולחדש חלונות ותריסים ועוד כהנה וכהנה.

 

כך תוכלו לנסר ולחתוך ביעילות

כל מי שמתכנן לנסר או לחתוך כל מיני חומרים ביעילות, תוך כדי תיקונים, אחזקה או שדרוגים בבית, זקוק למסורים וכלי חיתוך. מסוריות, מסור גרונג, דיסק, כל אלה יעזרו לכם לבקע ולחתוך כל מיני משטחים, לוחות, עצים, מתכות ועוד. אבל על מנת שתוכלו לבצע את המלאכה ביציבות הנדרשת, כדאי שיהיה ברשותכם כלי חשוב לא פחות. הוא משמש בסדנאות, במפעלים, בנגריות, אבל גם הרבה מאוד חובבים והנדימנים. אנו מדברים על מלחציים. אפשר לחבר אליהם ולהחזיק בעזרתם לוחות של עצים, מתכות ואפילו מלאכות עדינות שבהן דרושה יציבות.

 

עוד כלים שלא כדאי לזוז בלעדיהם

כמובן עדיין לא תיארנו את כל הכלים שחשוב להחזיק בהישג יד. ואכן יש עוד כמה דברים שלא כדאי לזוז בלעדיהם. בארז כלים ראוי צריך שיהיה תמיד פלס. הוא משמש אותנו בכל פעם שצריך להחליף אריח או אם מבצעים תיקון משמעותי לרצפה. הוא יכול לשמש כלי עזר אם מתקינים קיר גבס או אם מבצעים הנמכה לתקרה, לצורך הרכבת גוף תאורה. גם בהתקנה של מדרגות עץ או חיפויים שונים, זה מה שמאפשר התקנה ישרה, מיושרת ונכונה.

 

ורק כדי שלא תהיינה אי הבנות, גם פטיש וגם סולם יציב הכרחיים בבית. בלי הפטיש, קשה יהיה לחזק או לחבר מרכיבים שונים אלה לאלה. בעזרתו משתמשים טוב יותר במסמרים, אפשר לייצב מסגרות למקומן ואפילו לישר צירים שהתעקמו. ובעזרת סולם רגיל או סולם ג' ניתן ללא קושי לצבוע מדף גבוה או להחליף מנורה או לתקן גופי תאורה. כך ניתן להגיע לווילונות שצריכים להתקין או להחליף או לבצע פעולות אחרות, כגון הרכב מסילה עילית לדלת או הרכבה של דלת חדשה לארון המטבח.