חיפוש
מיון לפי
סגור
RSS

ההודעות בלוג '2021' פברואר '

איך מתקינים סנטף?

אם גם לכם נמאס שהפרגולה מטפטפת או שבכלל אתם מתכננים לבנות פרגולה חדש ורוצים לשמור עליה, כנראה שהפתרון המתאים ביותר עבורכם הוא התקנה של סנטף. זהו אחד החומרים החזקים והיעילים ביותר לקירוי פרגולות.  

 

מה זה בכלל סנטף לפרגולה?

הפלסטיק שממנו מורכב הסנטף נקרא פוליקרבונט (שילוב של מספר חומרים פלסטיים יחד).
התקנתו תהיה מעל הפרגולה לצורך הגנה וצל. 

 

יתרונות הסנטף

עמידות בפני תנאי מזג אוויר – הסנטף עמיד בפני תנאי מזג אוויר קשים כמו, גשמים, קרינת שמש חזקה וכו'.

שקוף או אטום  - הסנטף יכול להגיע בשני מצבים: אטום כמעט לחלוטין או שקוף. מה ההבדל בין השניים? אם תבחרו את הסנטף השקוף, הרי שאור השמש לא ייחסם ויחדור לפרגולה, מה שכן אם אתם מעוניינים לעמעם את אור השמש או אפילו לחסום אותו לגמרי, אז תוכלו להזמין סנטף עם רמות שונות של שקיפות כאשר הרמה הגבוהה ביותר היא סנטף שהינו אטום כמעט לחלוטין.

גמישות - הסנטף מתאפיין כחומר גמיש. כך אפשר להתקין אותו בצורה קשתית, בשיפוע וכו'. 

סינון קרינת UV - הסנטף מסנן קרינת UV וכך אתם זוכים שלא להיחשף לקרינת השמש המסוכנת לנו.

 

סנטף BH לפרגולה

קודם לכן, הזכרנו את העובדה שהסנטף עמיד בפני תנאי מזג אוויר קשים המתבטאים בגשמים חזקים. הבעיה היא שכאשר אותם גשמים נופלים על הסנטף, הם יוצרים לא מעט רעש ועל מנת לפתור את הבעיה הומצא סנטף BH. הוא מגיע בעובי של 2.8 מ"מ. עשוי מאותם חומרים כמו הסנטף הרגיל וגם הוא יכול להגיע אטום או שקוף. מה שכן, בהשוואה לסנטף הרגיל, שטח הפנים הוא לא חלק אלא דמוי כוורת. בשל כך, הוא הופך ליותר עמיד וגם יכול לצמצם משמעותית את רעש הגשמים. 

 

התקנת הסנטף

בגדול, מדובר על עבודה פשוטה המחולקת לשני חלקים: מדידה וחיתוך, התקנה והברגה.
קחו בחשבון שלוחות הסנטף מגיעים ברוחב של 1.26 מטר. האורך שלהם ישתנה בהתאם לגודל של הפרגולה. לאחר שיש לנו את לוחות הסנטף, נמשיך את תהליך ההתקנה על ידי הברגה של לוחות הסנטף לקורות העץ של הפרגולה. ההברגה עצמה מבוצעת על ידי שימוש בברגי איסכורית (ברגים אטומים למים). חשוב מאוד שתהיה חפיפה בין לוחות הסנטף וזאת על מנת לשמור על בטיחות ויציבות. את הסנטף חשוב להתקין בשיפוע ומדוע? כי כך נוכל להיות בטוחים שלא יצטברו עליו מים גשמים ולחות, שכן השיפוע יגרום למים לזלוג מטה.

 

כמה מילים על התקנה עצמית של סנטף

קחו בחשבון שאם בחרתם להתקין את הסנטף בעצמכם, עליכם להצטייד בכלי העבודה המתאימים. מעבר לכך, התקנת סנטף היא עבודה בגובה לכל דבר ועל כן יש לעבוד עם סולמות חזקים וכמו כן עם רתמות בטיחות. יתרה מזאת, יש גם להקפיד על חיתוך נכון ומדויק של לוחות הסנטף, כך שהעבודה תהיה אסתטית וטובה. שיהיה בהצלחה!

מקצועות שאסור להתפשר על איכות הציוד כשעוסקים בהם
התחומים שבהם לשימוש בציוד לא מספיק איכותי צפוי להיות מחיר כבד במיוחד!
איך בוחרים כלי עבודה לעבודות ריתוך?
כל המידע שתצטרכו כדי להתחיל לרתך!
0
כמה נקודות על מסור יהלום

ישנם 2 סוגים של מסור יהלום: יש את המסור הסטנדרטי בו שמים דיסק ניסור. ישנו סוג נוסף של מסור יהלום, בו שמים שרשרת מפלדה המצופה באבקת יהלום. לפני שמתחילים לנסר את משטח הבטון, קודחים חורים קטנים משטח. נוהל זה חשוב מאוד במיוחד אם רוצים לנסר רק חלק מהקיר. ישנם נהלים וכללים נוספים שחשוב לשמור במהלך ניסור בטון באמצעות מסור יהלום.

בטיחות מעל הכל!

ישנם הנחיות בטיחות חשובות שיש לבדוק ולבצע  לפני השימוש במסור יהלום. על מנת למנוע פגיעות, חשוב מאוד לעבוד בצורה מדויקת. לעולם אין לנסר עם מסור יהלום אשר הלהב שלו לא תקין! חשוב לבדוק את תקינות דיסק המסור לפני התחלת העבודה.

בדקתם האם עוברים צינורות באזור אותו רוצים לנסר?

לא הייתם רוצים שהפועל ינסר את קיר הבטון, ופתאום לגלות שנוסרו חוטי חשמל, או צינורות מים. לכן, חשוב לבדוק קודם האם אין צנרת חיונית בקיר. כמובן, חשוב לבדוק שהקיר המיועד לניסור לא כולל את יסודות הבניין. אותם בדיקות יש לבצע כאשר רוצים לנסר תקרה או רצפה מבטון. לפני כל החלטה על ניסור בטון, מומלץ להביא מהנדס שייתן חוות דעת מקצועית.

האם כל פועל יכול לעבוד עם מסור יהלום?

כיוון שניסור בטון דורש הרבה מומחיות, לא כל פועל רשאי לנסר בטון באמצעות מסור יהלום. יש לעבור קורס הכשרה מיוחד על מנת שיהיה אפשר לנסר בטון. לכן, כאשר אתם מחפשים חברה מקצועית לניסור בטון- וודאו שהם מעסיקים פועלים מקצועיים ומוסמכים. ככל שעובי הבטון אותו יש לנסר הינו גדול יותר, כך על הפועלים להיות מקצועיים יותר.

האם לפועל העובד עם המסור יש ציוד הגנה?

הגיצים היוצאים ממסור היהלום בעת העבודה, יכולים להיות מסוכנים מאוד לגוף האדם. לכן, על הפועל העובד עם המסור- ללבוש את כל ציוד ההגנה הנדרש. עליו לחבוש כובע הגנה מיוחד. בנוסף- עליו לשים כפפות פלדה מיוחדות על ידיו. עליו ללבוש אפוד מגן מיוחד.

מי מפנה את שאריות הבטון שנוסר?

חברות לניסור בטון, משתדלות לפנות את שאריות הבטון לאחר הניסור. לפעמים- חתיכות הבטון המנוסרות יהיו קטנות. אולם לפעמים, חתיכות הבטון יהיו במשקל רב. חברה מקצועית העוסקת בניסור בטון, אינה זורקת את שאריות הבטון, אלא מוכרת לחברות בנייה ושיפוצים. חתיכות אלו יכולות לשמש לצרכים אחרים קבלני שיפוצים. חשוב מאוד לסכם עם החברה שפינוי הבטון מוטל עליה.

 חשוב לבחור אך ורק במקצוענים!

ניסור בטון אינו משחק ילדים! חשוב לבחור אך ורק בחברה שמעסיקה פועלים מנוסים ומוסמכים שעברו הכשרה כיצד לנסר בצורה בטוחה באמצעות מסור יהלום. למשל "יהלומי ניסור בטון". מומלץ לכם לבדוק מיהם הלקוחות של החברה. האם היא עובדת עם חברות בנייה גדולות וידועות? מהם הפרויקטים שביצעה החברה ברחבי הארץ?

0
עד כמה חשוב לתחזק את מבחר כלי העבודה שלנו

באמצעות הכלים המתאימים, ניתן לחולל פלאים. לשפץ, לתחזק, לתקן, להרכיב, לפרק. וממש כפי שחשוב לתחזק את הבית שלנו כמו שצריך, כך חשוב גם להחזיק כלי עבודה מתוחזקים, שמורים, נקיים ובמצב טוב. אבל עד כמה זה חשוב ומדוע? הסיבות לפניכם. 

תחזוקה נכונה מונעת פציעה 

אין בכלל ספק שאנשים המשתמשים בכלים חווים סיפוק עצום. כאשר מחזיקים ארגז עם כלי עבודה ואפשר לתקן את הברז הדולף או להתקין דיבל לצורך תלייה מתקן לנשיאת טלוויזיה, מרגישים סיפוק מעצם העשייה. מי שלא יתחזק את מבחר הכלים, עלול למצוא את עצמו חסר יכולת לתקן או להרכיב ציר פגום או לצבוע דלת ישנה. ואפילו מעבר לכך, אם מנסים לקחת פליירים ולבצע בעזרתם תיקון אבל הכלים חלודים או שבורים, אפשר חלילה להיפצע. זכרו שכל מיני כלי עבודה מכילים חלקים חדים או חלקים נעים. על מנת לבצע פעולה יש צורך להפעיל לחץ על הכלי ולהשתמש בכוח רב. ואם זהו כלי חשמלי, הרי שהמנוע מסובב חלקים חדים או רוטטים. תחזוקה מתאימה תאפשר להחזיק את כל המכשירים השונים במצב חדש ובר שימוש. נהגו נכון ולא תגיעו לחדר המיון או לקופת חולים, עם נזק שאפשר למנוע. 

מדוע לשמור כלים נקיים ומשומנים 

נניח שיש לכם בבית, במחסן או על גבי מדף, שלל מברגים או מקדחות. כעת, נזכור שאבק הולך ומצטבר וגם לחות איננה נעדרת לאורך השנה. מי שלא דואג לשמור את הכל מתוחזק ונקי יגלה כי הכלים מעלים שכבה של אבק ולפעמים לכלוך. מומלץ מדי פעם לעשות סדר, לנקות את האבק והלכלוכים. אם מדובר בכלים שמצריכים שימון, מרחו עליהם שימון דק בעזרת משמנת או ספרי שמן. את הכלים כדאי לעטוף בפיסות בד להגנה או, למקם אותם בתוך קופסא או ארגז קשיח. מכשירים שיהיו נקיים ומשומנים יהיו תמיד נוחים וזמינים לעבודה. לכלוך ועזובה מושכים חלודה. היכן שהניקיון שורר, אפשר לראות מיד אם יש בורג משוחרר, אם כלים מסוימים התעקמו אם שהם מצריכים שיפוץ. כך אפשר למנוע מצב שבו בדיוק כשצריכים להשתמש במברג, מברגה, מקדחה או כל דבר אחר, עומדים לפני שוקת שבורה. 

כך תצליחו לחסוך לא מעט כסף 

ישנה סיבה נוספת לכך שציוד שמיש, משוכלל ויקר כדאי לתחזק ולשמור כראוי. זה נכון גם כאשר אתם מחזיקים מסורים, דיסק חיתוך, מולטי טול או כלים וציוד לעבודה בגובה. כאשר יש לכם את כל אלה במצב הכן, מוכנים לתפעול, לא נוצר מצב מביך. כלומר אתם לא צריכים לקרוא ברגע האחרון לאיש מקצוע שיבוא לתקן או להחליף דבר מה, שאינכם מסוגלים. אם למשל אתם יודעים להחליף גופי תאורה, חבל שלא תוכלו לבצע פעולה שכזאת מפני שהסולם נהרס ואיננו יציב. וכאשר אתם מבצעים את המשימות בתחזוקת הבית בעצמכם, אתם חוסכים כסף. 

מה עושים כשלא מצליחים לתחזק לבד

כל שימוש בכלי צריך להתבצע כראוי. כך למשל אחיזה נכונה במסור או צורת התפעול של מקדחה או איזמל. אבל גם תפעול בצורה הכי נכונה שיש, לא הופך את הכלי לחסין מפני כל צרה. כלים נשחקים או מתעקמים כחלק טבעי מכך שהם מבצעים פעולות חוזרות ונשנות, מול חומרים קשים. אם נתקלים במצב שבו כלי כזה או אחר מעוקם, החליד, כבר לא מספיק חד או לא נדלק בכלל (כאשר זהו כלי חשמלי), עדיין אל תשליכו. פנו לגורם שגם מספקת שירותי תיקון. 

כעת, ברורה החשיבות של תחזוקת הכלים השונים. הרוויחו סיפוק, כסף ובטיחות!