חיפוש
מיון לפי
סגור

איך בוחרים כלי עבודה לעבודות ריתוך?

עבודות ריתוך הן משהו שתמיד צריך אותו, למגוון אדיר ואינסופי של יישומים ותחומים בתעשייה, בבנייה, בייצור וכיוצא באלו. כמו כן טכנולוגיות ויכולות הריתוך כל הזמן משתפרות ומשתכללות והאנשים העובדים בתחומי הריתוך והמסגרות הולכים ומתמקצעים בצורה יותר מקיפה ואיכותית. בתוך כך, תחום הריתוך כולל הרבה יותר מ"רק" רתכת ואלקטרודות מתאימות, למסגר בכל תחום ובכל פרויקט יש צורך במגוון רחב של כלים וציוד, החל בציוד עבודה ישיר ועד ציוד בטיחות ופריטים המשפרים את יעילות ואיכות עבודת המסגרות. 

אז איך בוחרים כלי עבודה לעבודות ריתוך ומה הכלים הבסיסיים שאתם פשוט חייבים שיהיו לכם? נענה על כך מיד.

כלל האצבע שלכם לגבי בחירת כלים לעבודות ריתוך צריך להיות איכות, חוזק, עמידות ואמינות. כלים העומדים בתנאים האלו ישרתו אתכם שנים רבות ויספקו לכם את התנאים הבטוחים והטובים ביותר לעבודות ריתוך שונות.

 

לא על הרתכת לבדה...

כמובן שעבור עבודות ריתוך צריך רתכת מתאימה לסוג טכניקת הריתוך שאתם עובדים בה, אלקטרודות מתאימות ותוספות ישירות כמו בלוני גז מיונן (לריתוכי TIG למשל). כאן אנו לא מדברים על כלים חיוניים וברורים מאליהם אלו אלא על שלל הכלים והציוד ההיקפיים שאתם זקוקים להם, בין אם אתם רתכים חובבים ובין אם אתם עוסקים במסגרות כמקצוע. 

לצד רתכת, אלקטרודות ושאר הציוד הישיר המשמש לפעולת הריתוך עצמה, אתם חייבים כלים מתאימים. ללא כלים ואביזרים משלימים איכותיים ונכונים פשוט אי אפשר לבצע עבודות ריתוך ומסגרות. כך, כדי להבטיח ריתוך חזק, עמיד, איכותי ואסתטי אתם חייבים להצטייד בכלים המתאימים ובציוד הנדרש והבסיסי לביצוע המשימה. מעבר לכך יש המון כלים ו"בונוסים" שיכולים לשדרג את אופן ואיכות העבודה שלכם, אך את הבסיס אתם ללא ספק חייבים לצרכי בטיחות ולצורך היכולת לבצע את העבודה. 

 

כלים וציוד לבטיחות ואפשרות לעבוד בסביבת ריתוך

עבודות ריתוך ומסגרות כוללות הרבה מאוד אלמנטים בעלי פוטנציאל מסוכן במיוחד – לכוויות, פגיעה בעיניים, התחשמלות, התפרצות אש וכמובן פציעות חמורות ואפילו מוות. לכן קודם כל כאשר מדברים על השאלה איך בוחרים כלי עבודה לעבודות ריתוך יש להתייחס לציוד בטיחות, ציוד שגם מאפשר לכם לבצע את עבודת הריתוך פיזית ובלעדיו אי אפשר להתקדם כלל. 

הכוונה כאן היא לאלמנטים כמו מסיכת ריתוך ייעודית ומלאה, כפפות ריתוך איכותיות ומתאימות לסוג הריתוך שאתם מבצעים, משקפי מגן לשלבי העבודה שאינם כוללים ריתוך ישיר, אטמי אוזניים לפעולות רועשות (חיתוך בדיסק למשל), בגדי עבודה ארוכים ועמידים ונעלי בטיחות הכוללים כיפת ברזל בחלק הקדמי של כף הרגל. זה הבסיס הבטיחותי הכרחי. 

 

כלי עבודה נוספים לעבודות ריתוך

יחד עם ציוד בטיחות ואביזרים המאפשרים לכם לעבוד בסביבה של מתכות חמות מאוד ועם פעולת הריתוך האגרסיבית עצמה, יש עוד המון כלי עבודה הנדרשים למשימות ריתוך ומסגרות ספציפיות וגם למשימות כלליות ונפוצות מאוד. 

כלים אלו כוללים למשל פטיש רגיל ופטיש "שלאקות", מברשת פלדה איכותית, כלי עבודה ידניים חזקים ואיכותיים (למשל פליירים, "ג'בקה" ומלחציים למיניהם), מגנטים חזקים להחזקת רכיבים לפני ריתוך, אמצעי מדידה שונים, שבלונות ותבניות לביצוע ריתוכים מדויקים החוזרים על עצמם, כלי פצירה, כלי סימון מיוחד למיקום הריתוך, דיסק חיתוך (משחזת זווית חשמלית) וכיוצא באלו. בנוסף יש אינספור כלים ייעודיים למטרות מוגדרות במסגרות וריתוך, ספק איכותי, מקצועי ומנוסה יידע להתאים לכם בדיוק את הכלי והאביזר שאתם צריכים – השירות שאתם מקבלים בגוטמן ברזילי!