חיפוש
מיון לפי
סגור
RSS

ההודעות בלוג '2020' אוקטובר '

0
מדוע כלי העבודה של מקיטה נחשבים לכל כך איכותיים ומבוקשים?

בשנים האחרונות מדווח יבואן מקיטה על ביקוש מרשים ביותר, גם למוצרים החדשים של מותג זה. למעשה, זהו אחד מכלי העבודה הכי מבוקשים בארץ. בשורות הבאות נסביר מהן הסיבות לכך כי כלי העבודה של חברות מקיטה נחשבים גם למאוד איכותיים וגם למאוד מבוקשים. 

 

מבחר רחב של מוצרים זמינים 

גם מי שלא יודע יותר מדי דברים על המותג, יכול לבחור קטלוג מקיטה ולהתרשם מיד מכמה דברים רבי משמעות. למשל, מהעובדה שבארץ משווקים הרבה מאוד סוגי מוצרים וכלים. מיני מסורים ומקדחות ומברגות משוכללות. רציתם מסור משוכלל או מברגה רבת עוצמה? הרי לכם סוגים שונים ומגוונים של ג'קסון מקיטה וגם אביזרים משלימים. רק יצרן איכותי ורב ניסיון יכול להתמחות בייצור כל כך הרבה סוגים של כלים. סוגים שמפורטים בקטלוגים מקיפים. 

 

איך תחליף למסורת של וותק 

אם תהיתם מדוע ולמה כלים כדוגמת מסור מקיטה או מקדחה נחשבים למצוינים ואיכותיים כל כך, פשוט שימו לב לוותק. בכלי עבודה איכותיים, אין תחליף למסורת של וותק. למוניטין של מצוינות. חברת מקיטה נשענת על מסורת רבת שנים של מצוינות טכנית וטכנולוגית, יפנית. זו לא חברה שהוקמה אתמול, לא לפני שנה וגם לא לפני חמישים שנה. יותר ממאה שנה (!) פועלת החברה הזאת, ברציפות. גם אם ההתחלה הייתה צנועה, הרי שמהרגע הראשון החברה ספקה איכות. וכאשר זו מסורת שהולכת ונמשכת ולאור הגידול המתמשך במכירות, הרי לכם מותג כלי עבודה מנצח. ורק לשם ההבהרה, כאשר אנו מדברים על מכירות, הרי שהן נמדדות במיליארדים לשנה ולא בשקל, אלא בדולר. כך שעם כל הכבוד לפופולריות בישראל, שקיימת, זו איכות המבוקשת בכל מקום בעולם. 

 

הנדסת אנוש, ללא פשרות 

לא משנה איזה כלי עבודה תקחו ליד, אם זו מקדחה מקיטה או אולי מברגה או כל מכשיר אחר, מיד תוכלו להבחין בעיצוב. העיצוב, נוחות האחיזה, ניכר היטב כי הושקעו מאמצים רבים לביצועי הנדסת אנוש מעולים, ללא פשרות. למי שזקוק לכלי לצורך הרכבת רהיט, לתיקון תריסים, להתקנת פאנלים או לכל מטרה אחרת, חשוב מאוד להחזיק ביד כלי נוח. בעל משקל נאות, לא כבד מדי ויחד עם זאת, יכולת לספק ביצועים. מקסימום ביצועים, מקסימום איכות ושביעות רצון של הלקוחות. 

 

מגוון רחב לכל צורת שימוש 

הביקוש למותגי מקיטה נובע גם מכך שהחברה משכילה לייצר בכל כלי עבודה, שלל דגמים לשלל ביצועים. הספקים מגוונים. עוצמות מגוונות. לא רק למקצוענים שצריכים כלי שפועל במשך שעות רצוף. גם לחובבים ניתן למצוא את הפתרונות, במחירים נוחים בהתאם. למשל, לצד מברגות מקיטה באיכות שמתאימה לבעלי מקצוע נבחרים, אפשר למצוא גם דגמים יותר עממיים. גם הם איכותיים, כמובן, אך מברגת אימפקט מקיטה בעלת הספק נמוך יותר, תוכל להתאים די הצורך לחובב של נגרות או למי שצריך כלי לתיקונים קלים בבית, פעם או פעמיים או שלוש פעמים בשנה. כאשר קיים על המדף הפתרון התפור לפי מידה, לקוח שמכיר את המותג לא צריך למצוא חלופה. 

 

חלוצה ומובילה גם בכלים נטענים 

עוד סיבה לתהילה של חברת מקיטה וכלי העבודה שהיא מייצרת – היותה חלוצה ומובילה גם בשיווק הכלים הנטענים. התמחות בכלים הנטענים על בסיס סוללות ליתיום יון, שהחליפו את הסוללות המיושנת, שהיו הרבה פחות טובות. אך מלבד כלים נטענים, משווקת החברה גם פתרונות עזר לאיש המקצוע ולחובב, כלי גינה ומסורי שרשרת, כלי קידוח ומכשירי חיתוך, מכשירים למדידי מרחק על בסיס לייזר ועוד.

 

אילו כלי עבודה מתאימים לגינון?

האהבה הגדולה שלנו לצמחים ובאופן כללי לטבע גורמת לנו לרצות לטפח גינות יפות ומושקעות - גם בבתים פרטיים, גם בבניינים משותפים ואפילו במבנים שמשמשים למסחר או שיש בהם משרדים אפשר לראות במקרים רבים שטחים ירוקים מרשימים. בהתאם יש ביקוש רב לשירותיהם של מומחים לגינון, ואיתו גם ביקוש לכלי הגינון המתאימים.

מכסחות דשא

קטגוריה חשובה אחת של ציוד לגינה היא מכסחות הדשא. בתחום זה יש מגוון רחב מאוד של אפשרויות, כשלמשל המנוע יכול להיות חשמלי אבל גם בנזין, פרמטר חשוב נוסף הוא השטח שאפשר לכסות אותו באמצעות המכסחת, הספק המנוע משפיע גם הוא על איכות הביצועים וכמו כן כדאי לשים לב לסוג הגלגלים (כדאי להעדיף דגמים עם גלגלי מתכת) ולאפשרות לכוון את גובה הלהבים כדי להגיע לתוצאה המדויקת ביותר (גם לפי ההעדפות האסתטיות וגם לפי עונת השנה והצורך לדאוג לצמיחה מיטבית של הדשא).

מסור לגיזום ענפים וכריתת עצים

מסור לגיזום ענפים ולכריתת עצים נקרא מסור שרשרת. הוא אחד מאותם כלי עבודה שהבחירה שלהם חייבת להיות מדויקת, ובעיקר מותאמת לסוג הפעולות שיתבצעו בעזרתו.

כך למשל לצורך גיזום ענפים בלבד האופציה המתאימה ביותר היא מסור חשמלי. כשקוטר הענפים הוא סביב ה-20 מ"מ אפשר לבחור מסור עם להב באורך 12 אינץ' או 14 אינץ', אבל יש גם חשיבות לסוג העץ, כשלמשל עצים קשיחים כמו אקליפטוס או אלון מצריכים מסור חזק יותר מאשר עץ אורן. אם המטרה היא גיזום עצים - פעולה שבשבילה אגב חובה לקבל אישור מראש - מומלץ להעדיף מסור שרשרת עם מנוע בנזין.

עוד כדאי לדעת שתחזוקת מסור עם מנוע בנזין נחשבת מורכבת יותר, ולכן כדאי לבחור בו רק אם באמת יש בכך צורך, כשבשאר המקרים המסורים החשמליים מספקים את העוצמה הדרושה.

מזמרה ידנית

לעומת כלי גינון מקצועיים כמו מסור שרשרת או מכסחת דשא, המזמרה אולי נתפשת ככלי שפחות צריך להקדיש תשומת לב לבחירה שלו - אבל מזמרה טובה תורמת גם היא ליצירת גינה מושלמת.

ישנם 2 סוגים עיקריים של מזמרות כשההבדל ביניהם הוא באופן החיתוך - אופציה אחת נקראת מזמרת סדן (או Anvil באנגלית) והיא מתאימה לחיתוך ענפים קשיחים כמו גפן, עצי פרי ועוד. לצמחי תבלין שונים מתאימה מזמרה מהסוג השני, שנקראת Bypass. בכל מקרה חשוב לוודא שהמזמרה עשויה מפלדה שלא מחלידה, ועוד המלצה היא להעדיף דגמים קטנים וקלי משקל שנוח לעבוד איתם גם זמן רב.

איך להפוך גינה ליפה במיוחד?

מרכיב נוסף בדרך לגינה המושלמת, חוץ מכלי העבודה, הוא התוספות השונות. גם הקטגוריה של מוצרים לגינה רחבה מאוד וכוללת בין השאר צינורות השקיה, טפטפות, מסלעות, גדרות במבוק, טרמפולינות, נדנדות, מחסני עץ, טוף, חלוקי נחל, רשתות הצללה ועוד. מומלץ להגיע לחנות שיש בה מגוון רחב של אפשרויות ובעיקר צוות מנוסה שיעזור לכם לבחור את הפתרונות המתאימים ביותר לגינה שלכם.

 

מקדח, מקדחה וכל מה שקשור אליהם

על פניו נדמה כי מקדחה או מקדח אינם משהו מורכב או מסובך יותר מדי. לכאורה, בסך הכל מדובר על כלי שנועד לבצע חור או פתח לצורך שיפוץ, תיקון או הרכבה. אבל למעשה, מדובר במשהו הרבה יותר מורכב או לפחות מאוד מגוון. ולא רק מכיוון שיש מגוון עצום של מותגים. לא רק שניתן למצוא זה לצד זה שמות של יצרנים נבחרים, למשל מקדחה מקיטה או של חברת בוש. ניתן להשיג דגמים בעלי איכויות שונות ויכולת לחורר או לחרוץ חומרי גלם שונים, ביעילות ראויה לציון. 

מהם שני המותגים המובילים של מקדחות 

עבור אלה שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום, כדאי להכיר בראש ובראשונה את שני המותגים המובילים בתחום. המותג הראשון, כפי שציינו בתחילה, הינו חברת מקיטה. תחת מותג זה ניתן למצוא הרבה מאוד דגמים, לרבות מקדחות עמוד או פתרונות מיוחדים לקידוח של עץ או מתכת. המותג השני שגם הוא מבוקש ואיכותי מאוד הינו חברת בוש. מקדחות בוש גם הן נמכרות בהרבה מאוד דגמים, גדלים וכמובן הספקים רצויים למשתמש הביתי או המקצוען. 

איך בוחרים מקדח רצוי 

ניתן להיעזר בשלל כללים לצורך בחירה במקדח או במקדחה רצויים. תחילה, עדיף להגדיר את הפרמטרים החשובים, למשל הספק הכלי ומשך הפעלת הסוללה (בהנחה ומדובר על דגם נטען). פרמטר נוסף, לא פחות חשוב, הינו ההתאמה לקידוח בחומרים שונים. לא כדאי לקנות מקדחה לפני שמבררים שניתן להתאים עבורה מקדח לעץ. זהו מקדח שיכול לחורר את חומר הגלם הזה, בצורה נאותה, נכונה ובלי לגרום לסדקים או לעיוותים לא רצויים. עבור אנשים שצריכים כוח הרבה יותר חזק ועוצמה שיכולה לפרוץ משהו מסיבי הרבה יותר, דרוש מקדח בטון. כאן מדובר על כלי שצריך להתמודד עם צפיפות הרבה יותר גבוהה. עבור אמני זכוכית או עבור התקנות של מרכיבים מיוחדים ושבירים, צריך לבחור משהו שונה לחלוטין. זה המקום של מקדח זכוכית. כאן נדרש כלי שנבנה בדיוק על מנת ליצור את הפתח מבלי לגרום להתרסקות או התנפצות של זכוכית, מראות או חומרים עדינים אחרים. 

הדגשים החשובים עבור מקדחים שונים

כדי להבין את הדברים עד הסוף, להלן כמה דגשים חשובים עבור מקדחים שונים:

  • תוספת למקדח ליצירת חור גדול יחסית - מקדח כוס הינו לכאורה סוג נפרד של מקדחה. למעשה, מדובר על תוספת שמורכבת בקצה. מעין כוס גדולה שנועדה להוציא "פלח" מתוך הקיר. לדוגמא, אם רוצים להעביר בקיר צנרת או כבל. 

  • איך לקדוח בעץ ואיך בברזל – מקדחים שנועדו לעץ כוללים מעין בליטה בקצה, שנועדה לתפוס את משטח העץ. כך הקידוח לא בורח הצידה וההתקדמות פנימה חלקה וטובה. לעומת זאת, מקדח לברזל מכיל בליטה חדה אחרת, שחורצת את הברזל ומגרדת ממנו שכבות שכבות. בקידוח בברזל, צריך מדי פעם להפסיק ולקרר את המקדח או אפילו לטפטף עליו מעט מים. אחרת החום עשוי להביא לקלקול. ובעץ, עדיף לקדוח חור קטן ולאחר מכן להגדיל אותו, אם צריך. 

  • איך להרחיב חור זעיר – לפעמים, לאחר קידוח של חור רגיל, עולה הצורך להרחיב אותו עוד יותר. אין צורך לעבוד קשה אלא להשתמש בסוג נוסף של מקדח, שנקרא מקדח מדורג.

  • הפתרון הנכון ביותר לקידוח בטון איכותי – עבור הזקוקים לכלי לקידוח בטון ללא פשרות, כדאי לרכוש מקדח וידיה. זה מקדח שעשוי מחומרים מחוזקים ביותר, שלא נשחקים גם תוך כדי עבודה מאומצת או שוטפת. לא חובה למשתמש הביתי לקידוחים רגילים, אבל מאוד נכון וחשוב, למקצוענים.

 

0
כל מה שצריך להביא בחשבון בעת שיפוץ הסלון

בכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר בשיפוץ הסלון יש להביא בחשבון כמה וכמה נושאים. בין היתר, נביא בחשבון את מבנה המשפחה ואת גודל הדירה. נביא בחשבון צרכים האופייניים בהתאם לסגנון החיים, מבנה עיצובי רצוי וכן גם תקציב. כפי שאפילו כלים בסיסיים כמו פליירים מהווים למעשה משפחה רחבה בעלת מאפיינים ייחודיים, כך גם כל סלון יקבל לאחר שיפוץ מראה, אופי וסגנון משלו. 

כל האפשרויות של טיפול בריצוף

לפני שנזמין מעצב פנים או צוות של פועלים המלווים בקבלן שיפוצים, המצוידים במקדחות, פליירים, סולמות, כפות טייחים וכל יתר הכלים, החליטו מהו אופי הריצוף הרצוי לכם. שימו לב שלא רק עיצוב המרצפות, הצבעים והסגנון שלהם יקרינו על אופיו של הסלון המחודש. החליטו מה אהוב עליכם יותר, האם מרצפות בגודל סטנדרטי או האם כאלו בגודל ייחודי. ומעל לכל, קבלו את ההחלטה האם הריצוף יוחלף לגמרי או האם ייושמו המרצפות בהדבקה. 

ריצוף בהדבקה, משמעותו טיפול מהיר וזול יותר. הליך שכזה יתאים לשיפוץ פחות מקיף או כאשר התקציב צנוע יותר. את האריחים החדשים מדביקים על הקיימים, לאחר עבודות הכנה מקדימות. אין צורך לפרק ריצוף קיים ולפנות את הפסולת, אלמנטים שמעלים את המחיר באופן ניכר. פירוק המרצפות מקובל מאוד כאשר השיפוץ מקיף. לבית יגיעו לא רק פועלים המצוידים עם פליירים אלא גם עם ציוד נוסף וכלים להריסה ועקירת המרצפות. זוהי הזדמנות להחליף תשתית ולארגן שינוי בסלון בצורה מקיפה, למשל הנמכת תקרה, שינוי מבנה החלל על ידי קירות גבס והחלפת כל גופי התאורה. 

כל האפשרויות של עיצוב בצבע 

מלבד ריצוף חדש, סלון משופץ יולבש תמיד בצבע חדש. ואין להניח שמדובר רק על סיוד הקירות. ראשית דבר, מבצעים חידוש וטיפול בקירות עצמם. הפועלים עם כלי עבודה מתאימים יבצעו תיקוני טיח, סתימת חורים וכל מה שצריך כדי שהקיר המשופץ ייראה כמו חדש. רק לאחר מכן תתבצע הצביעה בכמה שלבים. ראשית, נעשה שימוש בחומר שנקרא פרמייר, לפי הצורך. זהו צבע יסוד ש"מדביק" את השכבות הבאות בצורה מושלמת, שלא יהיו קילופים. לאחר מכן מבצעים סיוד בשתי שכבות לפחות, של הגוונים הרצויים. נדגיש שעבודות הצבע תלויות ברצונכם להעניק לעצמכם סגנון ייחודי ומלבד הצבעים הבסיסיים ישנם גם שדרוגים. למשל ניתן להעניק לקיר גימור בסגנון משי או שליכט יוקרתי. התוספות כרוכות בתוספת תשלום ויש להביא זאת בחשבון בעת התכנון התקציבי לפני תחילת העבודה. 

כל האפשרויות של שינוי החלל באמצעות גבס 

אנשי גבס המתמחים בשינוי קונספט וחלל באמצעות קירות חדשים, לא יגיע עם מברגות, מברגים ויתר הכלים מבלי שתהיה תוכנית מקדימה. אם תרצו שינוי עמוק בסלון והשיפוץ יהיה כולל, תכננו בעצמכם או עם מעצב פנים מה תרצו כתוצאה הסופית. בעזרת קירות גבס ניתן לבצע הפרדה חללים או נישות, בתוך חלל גדול. עיצוב בגבס יכול לכלול הנמכת תקרה או הוספת שכבבה אקוסטית. נישה לטלוויזיה או אפילו יצירת שידות מגבס או מדפי גבס מעניקים אופי שונה לסלון, מן הקצה אל הקצה. 

להלביש את הסלון מחדש - הום סטיילינג

את הטאץ' הסופי של הסלון בגמר השיפוץ יעניק שלב נוסף של הום סטיילינג. בשלב זה אין צורך בפועלים עם כלים וציוד לעבודה בגובה. הלבשת הסלון בעיצוב חדש לגמרי נעשה בעזרת מעצב או מעצבת פנים. באמצעות שימוש באקססוריז, שימוש נכון בגופי תאורה, ווילונות, שטיחים ורהיטי קונספט, משלימים שיפוץ למראה סלון מלהיב כרצונכם. 

לסיכום, שיפוץ הסלון יתבצע על ידי גיבוש תקציב, העלאת רעיונות וקונספטים ולבסוף, טיפול מתאים בכל האלמנטים, ריצוף, גבס, קירות, צבע ונגיעות של הום סטיילינג. 

 

טיפים לאחסון יעיל ונוח של ציוד עבודה

סדר וארגון מועילים מאוד לכל איש מקצוע, הנדימן וגם לחובבי התיקונים שמתחזקים את ביתם באופן שוטף. מרגישים שציוד העבודה שלכם לא מסודר בצורה מיטבית? אם בכל פעם שאתם צריכים לבצע פעולה כגון החלפה של ברז או הרכבה של רהיט שקניתם אתם צריכים לחפש היכן הנחתם פעם כלי כזה או אחר, אתם צריכים פתרונות לאחסון יעיל יותר. קבלו טיפים מעולים, שיעזרו לכם לאחסן טוב יותר את הכלים ואת ציוד העבודה שלכם. 

כך תמצוא ארגז כלים מתאים באמת 

לא כדאי להשקיע כסף בארגז כלים קטן מדי לצרכיכם. הדבר הראשון שכדאי לעשות הוא לרכז את כל הכלים שאתם צריכים אתכם, בבית או בתא המטען של המכונית. לאחר מכן תבדקו שורה של ארגזי כלים ובחרו רק את זה שגודלו יתאים בדיוק. עדיף לבחור למעשה ארגז כלים קצת גדול יותר, כדי שגם אם הסט וציוד העבודה שלכם יתרחב מעט, לא תצטרכו ארגז חדש, אחר. 

כך תפיקו תועלת מסט קופסאות ומדבקות 

אם יש לכם סט מפתחות או הרבה סוגים שונים של מברגים, אומים או ציוד קטן אחר, כדאי לארגן גם סט יפה של קופסאות במגוון גדלים וכן מדבקות. כעת, אתם יכולים לארגן היטב ובקלות יתירה סט מקדחים או בוקסות וכדומה. בכל קופסא תארגנו משפחה של ציוד מתאים, בשלל גדלים וצורות. כל קופסא תסמנו עם מדבקה ועליה תרשמו בדיוק איזה משפחת כלים תמצאו בפנים. הזמן שתחסכו בהמשך על מציאת הציוד המתאים יפתיע אתכם בכל פעם מחדש. 

טיפ לבעלי מגוון רחב של כלים 

אם יש לכם מגוון רחב של כלים בבית או במחסן, אל תשאירו אותם זרוקים באי סדר בפינה או על המדפים. ארגנו ארגזי אחסון טובים, במיוחד לציוד הזה. אם הציוד קל משקל, אפשר למצוא ארגז פלסטיק שבו תסדרו פריטים שונים. אם יש לכם סט כלים מאוד עשיר אך גם כבד משקל, יתכן שיהיה זה רעיון טוב לסדר את הכל בתוך ארגז מתכת או כמה ארגזים מסוג זה. כאשר ארגז מונח על המדף, הרבה יותר קל למצוא בפנים את הכלים והציוד, בשעת הצורך. 

הפתרון אם רוצים להימנע מאבק 

מי שמשתמש בציוד העבודה לעיתים קרובות, לא יגלה אבק שמכסה את הציוד החשוב. אבל אם אתם לוקחים ליד סט בוקסות רק לעיתים רחוקות או רק פעם ביובל מוציאים את המקדחה, כך תשמרו על הכל מסודר, מאוחסן ונקי. קנו ארון מגירות מוצלח. בתוך המגירות תוכלו לסדר היטב את הכלים השונים. ארון כזה יהיה גם מועיל מאוד לאנשים שמארגנים לעצמם סדנת עבודה או פינת יצירה לצורך עיבוד עץ, עבודות מתכת וכדומה. בארון מסוג זה, אפשר לשמור כל מה שרוצים, בלי אבק ובלי לכלוך. כלי עבודה נטענים, ציוד לחיתוך וניסור, שלל מברגים וכן הלאה. 

הרעיון, במקום ארגז כלים סטנדרטי 

ארגזי הכלים הסטנדרטיים יכולים להיות טובים מאוד ושימושיים. אבל אם נדמה לכם שהם פחות שימושיים עבורכם, תוכלו למצוא חלופות שיעשו את העבודה. אם אתם מרגישים בנוח עם מזוודות מסודרות או תיקים לנשיאה על הגב, תמצאו תועלת ברכישת תיק כלי עבודה. רק בדקו כמה תאים יש בתיק ושהוא מיוצר באיכות גבוהה. 

אפשרות אחרת, אם רוצים אביזר איכותי וטוב באמת: תמצאו תועלת מרובה במזוודה שלא עשויה מתכת מחלידה אלא במקום זאת, מזוודת אלומיניום חזקה ומרהיבה. מזוודה מסוג זה יכולה לשמש אתכם בבית או לצורך הטענת ציוד ברכב העבודה או בטנדר שלכם.