חיפוש
מיון לפי
סגור
RSS

ההודעות בלוג '2021' ינואר '

עם איזה כלי עבודה מדביקים טפטים לקיר?

טפטים הם דרך מצוינת להעניק לחדר מראה חדש לחלוטין. אפשר להדביק טפטים על כל הקירות או לבחור בקיר אחד מרכזי. ניתן להשתמש בטפטים כדי להוסיף נגיעה של זוהר, קצת דרמה או יותר עניין לכל חדר, וכדי שהתוצאה תהיה לטעמכם, עליכם להיות מצוידים בטפט מהמם ובציוד הנחוץ כדי להדביק את הטפט כראוי ולקבל את הגימור הרצוי. 

איזה כלי עבודה צריך כדי להדביק טפטים?

כלי העבדה הנדרשים להדבקת טפטים תלויים בסוג הטפט שבוחרים. יש טפטים שמגיעים עם ערכת הדבקה ויש כאלו שלא. לכן חשוב לשאול מה כולל המחיר כדי להערך בהתאם. באופן כללי, אלו הכלים שעליכם לארגן:

  • סרט מדידה

  • עיפרון

  • סכין או כלי חיתוך 

  • סרגל מתכת

  • דבק טפטים

  • סולם

  • מברשת ו/או רולר

  • דלי מים וספוג

  • עיתונים או ניילון על מנת להגן על הרצפה

כיצד מדביקים את הטפטים?

בין אם בחרתם בהדבקת טפטים לחדרי ילדים ובין אם החלטתם לקשט חלל מרכזי, השלב הראשון הוא פינוי האזור המיועד. פנו רהיטים, תמונות או אביזרים ונקו את הקיר עם ספוג. אם יש פגמים כלשהם בקיר מומלץ לתקן אותם לפני, על מנת שהתוצאה תהיה כמה שיותר טובה ועמידה לאורך זמן. לאחר שהקיר מוכן מורחים עליו דבק (לרוב הדבק מגיע כאבקה שיש למהול במים, פעלו על פי הוראות היצרן) ומדביקים את הטפט. 

את הטפט יש להדביק מלמעלה למטה, כדאי למקם את הטפט בחלקו העליון של הקיר ולהחליק אותו לכיוון מטה. הקפידו להדק את הטפט היטב כדי להימנע מבועות אוויר. את ההידוק מבצעים על ידי החלקת הטפט מלמעלה כלפי מטה. 

בתום ההדבקה יש להבריש את הטפט כדי להבטיח שהוא נאחז היטב בקיר ועל מנת להיפטר מהבועות אם ישנן כאלו. כדי לעשות זאת יש לעבור על הטפט שהודבק עם רולר, מברשת או אפילו מגב ולדחוק את בועות האוויר לקצה הטפט. במידה וישנן בועות עקשניות אפשר לפוצץ אותן באמצעות מחט קטנה ואז להחליק אותן. 

טיפים קטנים להצלחה

הכינו רצועות חתוכות מראש שיתאימו לגובה הקיר והקפידו ליישר אותן בצדדים בעת החיתוך. מספרו את החלק האחורי של כל רצועה, אם העיצוב של הטפט דורש זאת, כך תוכלו לשמור על אחידות. מדדו את רוחב ואורך הרצועה באמצעות סרט מדידה ולאחר מכן מדדו את הקיר בהתאם. סמנו בעיפרון על הקיר את מידות הטפט וציירו קו ישר ואנכי. זה יהיה הסימון שינחה אתכם בעת הדבקת הרצועה הראשונה שלכם.

 

0
כלים לנגרות שחובה שיהיו בכל נגריה

תפעול של נגריה לרוב הולך ביחד עם חיבה גדולה לכל מה שקשור בעץ. חומר הגלם האטרקטיבי כל כך, שמשמש ליצירת אין ספור רהיטים וחלקי רהיטים, דלתות, משקופים וכיוצא בזה. ובניגוד לנגר חובב, שיכול לקנות לעצמו ארגזי כלים די בסיסיים ולהתחיל להתקדם עם הרכבות ותיקוני עץ קלים, נגריה צריכה גם הרבה מעבר לזה. נדרשים כלים הרבה יותר חזקים, הרבה יותר איכותיים ומאוד מאוד עמידים. כלים שרבים מהם משמשים לאורך שעות עבודה רבות, באופן רציף וללא הפסקות כמעט.

 

פתרונות קטנים נדרשים גם לעבודה גדולה 

כאשר אנו מדברים על ציוד נגרות, שאף נגריה רצינית לא תוכל להסתדר בלעדיהם, לא נתחיל בדברים המובנים מאליהם. לפני שנסביר על מסורי גרונג, עם פנדל, או על מתקני שיוף מקצועיים, שווה להזכיר דווקא את הדברים הקטנים. אלו אותם כלים קטנים או עזרים שקל לשכוח אבל אי אפשר להסתדר בלעדיהם לאורך זמן. 

 

פתרון לכאורה קטן אך נחוץ ביותר הינו מברג. כן, אותו כלי ידני שנדמה כאילו עבר מן העולם לאחר שהומצאו המברגות הנטענות או החשמליות. אז טעות היא לחשוב שהוא כבר לא חיוני. להברגות עדינות ומדויקות ולכל מיני התקנות של חלקי פרזול, אין לו שום תחליף. בהתקנת ארונות מטבח, דלתות ורהיטים מעוצבים שונים, די נפוץ להשתמש בכלי זה. וכמובן, גם בלי פטיש אי אפשר לנהל נגריה. ולמעשה, יש צורך בבית עסק או בית מלאכה שכזה להחזיק סט נרחב למדי של פטישים. לצד הדגמים הרגילים, מעת לעת נדרש למשל גם השימוש בפטישים ללא רתע. כל זאת, לצד עבודות חיזוק שמבוצעות כיום גם באמצעות מכשור מכאני רב עוצמה. 

 

עיבוד עץ באמצעות מסורים 

אם נרצה לציין בשתי מילים את הכלי שהוא אולי הכי חשוב בכל נגריה, נשתמש כמובן בצמד המילים מסור עץ. תקצר היריעה מלפרט את כל סוגי המסורים, כלי הניסור החזקים שנגריה מקצועית תצטרך. רק נציין שישנו למשל הדגם המקצועי של מסור גרונג. זהו מסור בעל דיסק חיתוך מסיבי וחזק ביותר. בתנועות סיבוב מהירות, שיכולות להגיע גם לאלפיים סיבובים לדקה ויותר מזה, מתבצע העיבוד הראשוני של העץ. כך ניתן לחתוך קורות וחלקי עץ בעובי מרשים ביותר. אפשרי גם לחתוך פלטות ארוכות מאוד, כאשר במסור הזה משולב אלמנט שנקרא פנדל. זאת ועוד, קיימת אפשר להטות את הדיסק לחיתוך, כך שמבצעים חיתוך בזווית הרצויה. פעולה כזאת יכולה לחסוך הרבה מאוד זמן בהמשך, בעיבוד העץ. בשולי הדברים עוד נציין כי ישנם מסורים שיכולים לבצע תנועות חיתוך מעוגלות ולייצר עיבודים מאוד מדויקים. 

 

כלים להחלקת העץ 

מסורים טובים מאוד לחיתוך עץ, אבל הם לא יכולים לעבד אותו, בצורה חלקה וטובה באמת. אפילו הדגמים המשובחים ביותר של מסורים, צריכים השלמה. ובדיוק במקום הזה, שבו צריכים לעבד את העץ ולהחליק אותו, מגיע הכלי שנקרא מקצוע עץ. נגרים קלאסיים או חובבים נוהגים לעבוד עם מקצועים ידניים. אבל בנגריות מאוד מקובל לשלב גם עבודה עם מקצוע חשמלי. בצורה כזאת אפשר להשלים את העיבוד גם מהר, גם טוב וגם איכותי. מעת לעת, עושים שימוש גם בניירות לטש להשלמת המלאכה. לא נסיים לפני שנספר על פתרונות נוספים, לצד הכלים החשובים הללו. בכל נגריה נוהגים בעלי המלאכה להשתמש בבגדי עבודה, אוזניות לאוזניים להפחתת הרעש וכן מגן ברכיים. אלו דברים שמסייעים מאוד לעבודה רצופה וממושכת וגם שומרים על בריאותו של כל עובד, כל נגר וכל אומן עץ ראוי לשמו. 

 

0
חברות מובילות בתחום ייצור כלי עבודה מקצועיים שכדאי להכיר

קשה להעריך את המספר המלא והמדויק של יצרנים הפועלים כיום ומייצרים כלי עבודה בכל מקום בעולם. קשה להעריך זאת משום שלצד חברות ומותגים מאוד מרכזיים, קיימות חברות מקומיות, הרבה פחות ידועות ולעיתים גם לא כל כך וותיקות. הפעם נבקש להתרכז בכמה חברות מובילות וותיקות, בתחום הייצור של כלי העבודה המקצועיים. מידע זה יכול להיות לעזר, כאשר תבואו לבחור את כלי העבודה הבאים שלכם. 

 

בין היתר נציג כמה חברות מובילות מאירופה וכן גם מותגים מארה"ב וכן גם משבדיה. אלה לא כל החברות הטובות היחידות, אך הן בהחלט זוכות למעמד של בכורה בקרב חובבים מביני עניין וגם בקרב אנשים מקצוע הבקיאים היטב במלאכתם. 

 

חברת מקיטה 

אחת החברות המובילות, לפי כל קנה מידה, הינה חברת מקיטה. אין כמעט מי שלא שמע על מברגות מקיטה הידועות. אבל אלה לא הסוגים היחידים של הכלים שבהן היא מציגה נתוני מכירות מעולים בכל העולם. לצד מברגות רגילות או מתקפלות, לצד דגמים נטענים כלים נטעים של 10.8 V או 18 V מציעה החברה גם כלים בעלי יכולת טעינה מואצת. מקדחות רוטטות וכלי אימפקט בעלי יכולת הלימה חזקה במיוחד. מסורי ג'קסון ומשחזות זווית, מגוון פוטרים ועוד פתרונות שונים ומגוונים אחרים. 

 

חברת בוש 

עוד חברה יצרנית בעלת מוניטין מוצלח במיוחד הינה חברת בוש. כאשר אתה או את קונים כלי עבודה בוש אתם בעצם קונים כלי מאחת החברות המשגשגות הוותיקות ביותר. מדובר בתאגיד גדול ביותר, חברה הנדסית שמרכזה בגרמניה. החברה הוקמה בסוף המאה ה-18 והיא מייצר כיום את הכלים החשמליים והנטענים מהנמכרים ביותר בעולם. האיכות הגרמנית הזאת מספקת לחנויות השונות ולצרכנים מיני מברגות, מקדחות, משחזות, פטישונים. כמו כן מוכרת גם סטים מגוונים של כלי עבודה משלימים. למשל, סטים שכוללים פטישונים, מברגות, משחזות וסוללות נטענות. 

 

חברת דרמל 

חברת דרמל האמריקאית הוקמה בשנות השלושים של המאה שעברה. במשך הרבה מאוד שנים זו הייתה חברה עצמאית, שייצרה כלי עבודה מצוינים, באיכות האמריקאית הידועה. בהמשך התמזגה החברה עם חברת רוברט בוש. יחד עם זאת, החברה עדיין שומרת על המותג ומייצרת כלים יוצאים מן הכלל כדוגמת דרמל 4000. בגדול, זהו אחד הכלים הכי טובים שהוא בעצם רב שימושי. זהו כלי אחד, מולטיטול שיכול לבצע אין ספור פעולות, שבדרך כלל מחייבות כלים מכלים שונים. רב תכליתיות, זוהי התועלת הניכרת שהופכת את הכלי לכזה שממשיך להיות מבוקש ביותר. 

 

חברת BAHCO

לא רק ארצות הברית וגרמניה הוציאו מקרבן חברות מובילות לייצור כלי עבודה. בעולם של מותגים ידועים כדוגמת Leatherman, בוש ודרמל, נרצה לציין גם את אחד המותגים השבדיים החזקים ביותר. חברת Bahco הינה יצרנית שבדית אגדית, שמתמחה באופן מובהק בייצור כלי עבודה ידניים. על פי הנתונים העדכניים, החברה מייצרת ומספקת כמה אלפים של סוגי כלים ידניים מסוגים שונים וכיום היא חלק מתאגיד רב לאומי אירופאי. בין היתר, היא משווקת בכל העולם וגם בארץ כלים חיוניים שנדרשים בכל ארגז כלים. למשל סטים של בוקסות ומפתחות לפתיחת ברגים. אזמלים, אולרים וכלי חיתוך רב שימושיים. ארגזי כלים מסיביים, ניידים וכן עגלות לנשיאה ואחסון של כלים. 

 

חברת סיגנט

מותג נוסף שבהחלט חשוב להכיר הינו סיגנט. זו לא חברה שמתיימרת להתחרות במותגים אחרים מובילים בכל המדדים אך היא מייצרת פתרונות מעולים כגון בגדי עבודה, אורגנייזרים, אקדחי אוויר ואקדחי דבק וכן גם בוקסות על סוגיהם השונים, ארגזי כלים ניידים ועוד. 

0
איך אפשר לבנות דק מעץ באיכות טובה והתאמה לגינה

הגינה מכניסה לכם שעמום בעיניים? בעזרת כמה מברגים, עוד כמה כלי עבודה ורצון להוביל שינוי, תוכלו לחולל מהפך משגע. הפעם נבקש להסביר ולתאר, איך תוכלו בעצמכם לבנות דק מעץ. ולא סתם דק אלא מאיכות טובה, שיתאים פיקס לגינה שהייתם רוצים לראות. 

מה עושים לפני שקונים את הדק 

לפני שממהרים וקונים את הדק, הביאו בחשבון שכמה שלבים מקדימים הכרחיים לצורך תוצאה טובה. אל תדלגו על כך אחרת תיכנסו להוצאות מיותרות או שתצטרכו להזמין איש מקצוע שיבצע תיקונים. אם אין לכם עדיין מברגים וכלים אחרים, תוכלו לרכוש אותם כעת. אבל, אפשר עוד לפני כן לעשות משהו לא פחות חיוני. בדקו עם עצמכם ומול חשבון הבנק שלכם עד כמה אתם רוצים ומוכנים להשקיע. אם זו החלטה משפחתית, שבו והחליטו יחד. התקציב יקבע איזה סוג של דק תוכלו להרשות לעצמכם כי המגוון של סוגי העצים ומחיריהם מצוי בטווח מאוד רחב. 

מיקום, גודל ומידות

כעת פקחו את העיניים צאו לחצר והסתכלו. אם יש לכם ארגז כלים ובו פליירים, מברגים ומטר למדידות, קחו אותו אתכם. החליטו באיזה אזור של הגינה תרצו להניח את משטח הדק. שימו לב האם הקרקע באזור זה ישרה, האם יש תשתית של אריחים או בטון. כעת הוציאו את המטר מארגז הכלים ומדדו במדויק את הגודל. תוכלו, אם תרצו, לצלם את המקום על מנת להתייעץ ולקבל נקודות נוספות למחשבה, לפני רכישת הדק. 

וודאו שיש ברשותכם את מגוון הכלים הרצוי

נוודא כעת שיש ברשותנו את כל הכלים שישמשו אותנו בזמן ההתקנה עצמה. פריטים כגון כלים וציוד לעבודה בגובה לא נצטרך אולם כן נצטרך את הדברים הבאים:

  • כלים ידניים כגון מברגים ומסורים. 

  • כלים חשמליים כגון מקדחה ומברגה. אליהם נוסיף מקדחים וביטים. 

  • ציוד נוסף לעיבוד עץ כגון מלטשת. 

  • ציוד מדידה כגון מטר וכמובן גם פלס.

  • מברשות לעץ וצבע מיוחד לעץ בנוסף לשמן לשימון (קיימים צבעי דק שכבר מכילים שמן דקים להגנה על עץ). 

איך יודעים איזה עץ ישמש לבניית הדק

השיקולים לבחירת סוג העץ הינם סגנוניים מצד אחד ותקציביים מצד שני. עובי העץ, הצפיפות והדחיסות שלו, הגוון, לכל אלה כדאי לתת את הדעת. דוגמא לעצים זולים, שבדרך כלל מועדפים בתור תשתית עץ שמעליה יבואו לוחות יוקרתיים תהיה עץ האורן. אך משיקולי תקציב, ניתן גם להשתמש בלוחות אורן בתור דק לגינה. על מנת למנוע תהליך של אובדן צבע והפיכת הלוחות לאפורים בגלל השמש, יהיה צורך ביותר תחזוקה, צבע ושמן. דוגמא לעץ איכותי, עמיד ויקר יותר הינה איפאה. קיימות עוד אפשרויות, לרבות עצים שעברו תהליך השבחה נוסף וכן טיפול כנגד מזיקים. ספק העצים שלכם יוכל להבהיר על כלל האפשרויות והבדלי העלויות. 

תהליך ההקמה לפי הסדר

  • מחליטים איך למקם את הקורות, באיזה כיוון ועם אילו חיבורים.

  • במידה ולא קיימת תשתית בטון מפולס או ריצוף, יש לצקת תשתית שכזאת. 

  • חלופה זולה ומהירה יותר מאשר יציקת בטון תהיה חפירת בורות וביצוע יציקות קטנות כבסיס לעמודי תמך. 

  • את הקורות התחתונות יש להעביר טיפול להגנה ממים. למשל, ציפוי זפת. 

  • בין שכבות הדק, תשתית ושכבה עליונה, חשוב להשאיר מרווח. 

  • ביצוע ההתקנה והחיבור באמצעות שימוש בברגים מתאימים. במידת הצורך, חיבורים נוספים עמידים לקורוזיה. 

  • במידה והעץ איננו צבוע, לאחר ההתקנה צובעים את הדק ונהנים מהתוצאה. 

עובדים מסודר, חוסכים כסף וזמן. אל תעגלו פינות וקבלו גינה נאה והרבה יותר יפה.

 

0
בטוח לעבוד בגובה: כך בוחרים סולמות ושומרים על יציבות ובטיחות בעבודה

זו עובדה מצערת, מדי שנה נפגעים בישראל לא מעט אנשים, בהם פועלים מקצועיים בשל נפילות מגובה. חוסר שימוש ברתמות בטיחות וחוסר מודעות לכללי זהירות גורמים לפגיעות שניתן היה למנוע. כל מי שעובד עם כלים וציוד לעבודה בגובה חייב להקפיד על תקינות הציוד ועל הרחקת מפגעים מסביבת העבודה. הנתונים מראים שנפילה מסולם או סולמות לא תקינים גורמים לפגיעות גם של אנשים שמבצעים פעולות יום יומיות. למשל החלפת מנורה או התקנת מדף, ניקוי חלונות גבוהים וכן הלאה. נסביר איך לבחור סולמות ובזכות כך, לשמור על היציבות ולסיים את היום – בשלום. 

איך קשור סוג הסולם למניעת התחשמלות 

ביצוע עבודות כפיים, שיפוצים או תיקונים ראוי להפריד לשני סוגים. תיקונים שכוללים מגע עם מערכת חשמלית או שקעים ותיקונים שאינם כוללים מגע עם חשמל. למרות שצריך להוריד את המפסק הראשי לפני שמבצעים תחזוקה או החלפה למשל של גוף תאורה, חיוני לבחור כלי עבודה מבודדים. וגם סולמות יכולים להיות כאלה. כאשר מבצעים פעולה ללא שום קשר לזרם חשמלי אפשרי, ניתן להשתמש בכל סוג של סולם, סולמות מתכת, אלומיניום או עץ, זה לא ממש משנה. אבל אם מחליפים נתיך, גוף תאורה או כל דבר בדומה לזה, עדיף להשתמש בסולם מבודד, כלומר מעץ. 

כיצד הגובה משפיע על הבטיחות 

קיימים כלים וציוד לעבודה בגובה בגבהים שונים. לכל משימה חשוב להתאים את גובהו של הסולם על מנת שניתן יהיה לעבוד בבטיחות. מנתוני תאונות בעבודה ונפילות, עולה כי נפגעים רבים היו יכולים להימנע מהפציעה אילו היו משתמשים בסולם גבוה יותר. נבהיר: נניח שצריך לשחרר בורג בחלק עליון של ארון או שרוצים להחליף נורה גבוהה או להתקין שלט מעל חלון ראווה. אם משתמשים בסולם נמוך מדי, שולחים את היד גבוה עם פטיש, פליירים או כל כלי אחר, היציבות עלולה להתערער. גובה הסולם צריך להיות כזה שגופו וזרועותיו של המשתמש לא צריכים להתאמץ ולהימתח לגובה. תמיד עדיף סולם גבוה יותר, משום שאין הכרח לטפס על השלב העליון ביותר. לעומת זאת, אי אפשר להאריך את הדגם הנמוך. 

בחרו סולם לפי הצרכים האופייניים לכם 

היצע דגמי הסולמות רחב ולא רק הגובה שלהם מבדיל בין הסוגים השונים. גם מבנה הסולם, תצורתו, מספר השלבים ואופן העמדתו מבדיל בין דגמים לחובבים לבין דגמים למקצוענים. ישנם סולמות שיתאימו מאוד לצבעים שעובדים בתוך דירות. אלה דגמים לא גבוהים במיוחד, די קלים ועשויים עץ. דגמים בעלי "רגל" אחת שנשענים על הקיר, מתאימים לביצוע עבודות חוץ, כשניתן להשעינם על גדר גבוהה וקשיחה או קיר. לעבודה במשטח מדורג, למשל על מדרגות או שיפועים, דרוש פתרון מתכוונן, כאשר כל רגל של הסולם ניתן לקצר או להאריך כרצוי. עוד דגמים נפוצים כוללים למשל סוג A או סולם ג'. הפתרון הטלסקופי מאפשר כיוון מדויק, לפי המשימה שעל הפרק, למגוון גבהים אפשריים. הבחירה של הסולם לפי הצרכים שלכם תבטיח עבודה יציבה ובטוחה. 

טיפים לבטיחות עם סולמות ובגובה

  • לפני כל רכישה, בודקים היטב כלים וציוד לעבודה בגובה. בוחרים אך ורק כלים תקינים, לא סדוקים ולא חלודים או עקומים. 

  • לפני שמטפסים על סולם, מוודאים שהוא יציב לחלוטין. 

  • לא מעמידים סולמות על משטח חלק. 

  • סולם שנשען גבוה, עדיף שיוחזק על ידי עוזר שנמצא למרגלותיו. 

היעזרו בסרבל עם כיסים או תיק נוח, שבו תשימו מברגים ושאר כלים. כשהכל נוח ובהישג יד, עובדים בניחוחות, ברוגע ובבטחה, גם בגובה.