חיפוש
מיון לפי
סגור

כלים לנגרות שחובה שיהיו בכל נגריה

תפעול של נגריה לרוב הולך ביחד עם חיבה גדולה לכל מה שקשור בעץ. חומר הגלם האטרקטיבי כל כך, שמשמש ליצירת אין ספור רהיטים וחלקי רהיטים, דלתות, משקופים וכיוצא בזה. ובניגוד לנגר חובב, שיכול לקנות לעצמו ארגזי כלים די בסיסיים ולהתחיל להתקדם עם הרכבות ותיקוני עץ קלים, נגריה צריכה גם הרבה מעבר לזה. נדרשים כלים הרבה יותר חזקים, הרבה יותר איכותיים ומאוד מאוד עמידים. כלים שרבים מהם משמשים לאורך שעות עבודה רבות, באופן רציף וללא הפסקות כמעט.

 

פתרונות קטנים נדרשים גם לעבודה גדולה 

כאשר אנו מדברים על ציוד נגרות, שאף נגריה רצינית לא תוכל להסתדר בלעדיהם, לא נתחיל בדברים המובנים מאליהם. לפני שנסביר על מסורי גרונג, עם פנדל, או על מתקני שיוף מקצועיים, שווה להזכיר דווקא את הדברים הקטנים. אלו אותם כלים קטנים או עזרים שקל לשכוח אבל אי אפשר להסתדר בלעדיהם לאורך זמן. 

 

פתרון לכאורה קטן אך נחוץ ביותר הינו מברג. כן, אותו כלי ידני שנדמה כאילו עבר מן העולם לאחר שהומצאו המברגות הנטענות או החשמליות. אז טעות היא לחשוב שהוא כבר לא חיוני. להברגות עדינות ומדויקות ולכל מיני התקנות של חלקי פרזול, אין לו שום תחליף. בהתקנת ארונות מטבח, דלתות ורהיטים מעוצבים שונים, די נפוץ להשתמש בכלי זה. וכמובן, גם בלי פטיש אי אפשר לנהל נגריה. ולמעשה, יש צורך בבית עסק או בית מלאכה שכזה להחזיק סט נרחב למדי של פטישים. לצד הדגמים הרגילים, מעת לעת נדרש למשל גם השימוש בפטישים ללא רתע. כל זאת, לצד עבודות חיזוק שמבוצעות כיום גם באמצעות מכשור מכאני רב עוצמה. 

 

עיבוד עץ באמצעות מסורים 

אם נרצה לציין בשתי מילים את הכלי שהוא אולי הכי חשוב בכל נגריה, נשתמש כמובן בצמד המילים מסור עץ. תקצר היריעה מלפרט את כל סוגי המסורים, כלי הניסור החזקים שנגריה מקצועית תצטרך. רק נציין שישנו למשל הדגם המקצועי של מסור גרונג. זהו מסור בעל דיסק חיתוך מסיבי וחזק ביותר. בתנועות סיבוב מהירות, שיכולות להגיע גם לאלפיים סיבובים לדקה ויותר מזה, מתבצע העיבוד הראשוני של העץ. כך ניתן לחתוך קורות וחלקי עץ בעובי מרשים ביותר. אפשרי גם לחתוך פלטות ארוכות מאוד, כאשר במסור הזה משולב אלמנט שנקרא פנדל. זאת ועוד, קיימת אפשר להטות את הדיסק לחיתוך, כך שמבצעים חיתוך בזווית הרצויה. פעולה כזאת יכולה לחסוך הרבה מאוד זמן בהמשך, בעיבוד העץ. בשולי הדברים עוד נציין כי ישנם מסורים שיכולים לבצע תנועות חיתוך מעוגלות ולייצר עיבודים מאוד מדויקים. 

 

כלים להחלקת העץ 

מסורים טובים מאוד לחיתוך עץ, אבל הם לא יכולים לעבד אותו, בצורה חלקה וטובה באמת. אפילו הדגמים המשובחים ביותר של מסורים, צריכים השלמה. ובדיוק במקום הזה, שבו צריכים לעבד את העץ ולהחליק אותו, מגיע הכלי שנקרא מקצוע עץ. נגרים קלאסיים או חובבים נוהגים לעבוד עם מקצועים ידניים. אבל בנגריות מאוד מקובל לשלב גם עבודה עם מקצוע חשמלי. בצורה כזאת אפשר להשלים את העיבוד גם מהר, גם טוב וגם איכותי. מעת לעת, עושים שימוש גם בניירות לטש להשלמת המלאכה. לא נסיים לפני שנספר על פתרונות נוספים, לצד הכלים החשובים הללו. בכל נגריה נוהגים בעלי המלאכה להשתמש בבגדי עבודה, אוזניות לאוזניים להפחתת הרעש וכן מגן ברכיים. אלו דברים שמסייעים מאוד לעבודה רצופה וממושכת וגם שומרים על בריאותו של כל עובד, כל נגר וכל אומן עץ ראוי לשמו. 

 

כתוב תגובה