חיפוש
מיון לפי
סגור
RSS

ההודעות בלוג '2020' אוגוסט '

איך מתקינים מערכות כיבוי אש במשרדים?

למרות הרצון להיות כמה שיותר אופטימיים ולחשוב שלנו זה לא יקרה, כאשר מקימים מבנה משרדים צריך לחשוב מראש על כל הדברים שיוכלו להשתבש. חשיבה כזאת חשובה כי היא עוזרת להפוך את החלל לכמה שיותר בטיחותי עבור השוהים בו ולמזער את הסיכונים הקיימים. אחד הסיכונים הגדולים שישנם במבני משרדים הוא התקלחות של שריפה. וכדי להקטין אותו ואפילו למנוע כליל, מומלץ וגם נדרש להתקין מערכות כיבוי אש שמותאמות למשרדים. 

ייעוץ מקצועי והתאמה לאופי המבנה

אבל רגע לפני התקנת מערכות כיבוי אש, חשוב מאוד להיפגש עם אנשי המקצוע המתאימים על מנת שיבחנו את המבנה ויתאימו עבורו מערכות כיבוי אש שיספקו את המענה המתאים ביותר. האפיון חשוב כי התאמת המערכות צריכה להיות תלויה בגודל המבנה, באופי שלו ובאופן השימוש, בכמות העובדים, בכל הציוד שהמשרד מכיל, בפתרונות המחשוב והחומרה ועוד. 

עמידה בתקנים וחוקים

ישנם סוגים שונים של מערכות כיבוי אש למשרדים וזה לא מספיק לבחור במערכת מסוימת ולחשוב שאתם מוגנים. החוק מאוד ברור בנושא ומציין במפורש באילו מערכות עליכם להצטייד כדי לשמור על בטיחות מקסימלית. לכן חשוב מאוד לבדוק את הנושא הזה עם הגורמים המתאימים כדי להבטיח שהמבנה יהיה כמה שיותר בטיחותי עבור העובדים ששוהים בו על בסיס קבוע ועבור כל מי שמגיע לביקורים קצרים. 

ציוד וכלי עבודה

התקנת מערכות כיבוי אש במשרדים צריכה להיעשות במקצועיות ועל ידי חברה מתאימה. כמו כן העבודה עצמה מתבצעת באמצעות ציוד וכלי עבודה מתאימים. חשוב מאוד שהמתקינים ילבשו ביגוד וציוד מגן ושיהיו להם את כל כלי העבודה הנדרשים להתקנת מערכות מורכבות מסוג אלו. ככל שכלי העבודה יהיו איכותיים ומותאמים לאופי העבודה כך ההתקנה תהיה מקצועית ובטיחותית יותר, לכן זהו נושא שלא כדאי להקל בו ראש. 

מהלך ההתקנה

ההתקנה של מערכות כיבוי האש מתבצעת בהתאם לדרישות כיבוי האש. המערכת עצמה מתוכננת על ידי מומחים תוך התייחסות לכל הדרישות והמאפיינים הספציפיים של המבנה כמו גודל המערכת הנדרשת, פריסת הספרינקלרים במבנה, הטמפרטורה שבה הספרינקלרים יתיזו מים ועוד. כל זאת בהתאם למידת הסיכון הקיימת במבנה. התכנית של המערכת מוגשת למכון התקנים כדי לקבל אישור ובהינתן אישור ניתן לבצע את ההתקנה באופן אידיאלי. 

התקנת מערכות כיבוי אש צריכה להתבצע על ידי חברה מקצועית ובעלת מוניטין, לאחר אפיון מעמיק, בעזרת ציוד וכלי עבודה מקצועיים ובכפוף לכל התקנים הנדרשים. בדרך זו המערכות יוכלו לספק את המענה המותאם והבטיחותי ביותר. 

 

איזה ציוד דרוש לצורך ניקוי קמינים מסוגים שונים?

יש אנשים שיזמינו חברה מקצועית כדי לתחזק ולנקות את הקמין שלהם בעוד שאחרים יעדיפו לעשות זאת בעצמם. אם אתם נמנים על הזן השני, תזדקקו לציוד וכלים שיעזרו לכם לבצע את העבודה בכמה שיותר קלות ויעילות ותוך כדי שמירה על הבטיחות שלכם.

  • מברשת ניקוי

  • כיסוי לרצפה ו/או לריהוט

  • סרט הדבקה

  • כפפות

  • מסכה נגד אבק

  • משקפי מגן

  • פנס

  • את חפירה 

  • מטאטא

  • כלים וציוד לעבודה בגובה וסולם – הציוד לעבודה בגובה והסולם ישמשו אתכם אם ברצונכם לנקות את הקמין מלמעלה למטה, מכיוון הארובה לקמין עצמו. 

ניקוי הארובה

לכל הקמינים יש ארובה שמנתבת את העשן אל מחוץ לבית. לכן ניקוי הארובה הוא חלק בלתי נפרד מהעניין. ישנן כל מיני שיטות לניקוי הארובה, ביניהן שיטות שידרשו מכם לעלות על הגג ולנקות מלמעלה. לאחר הניקיון השתמשו בפנס כדי לראות אם הארובה נקייה לכל אורך הדרך. ברגע שהארובה נקייה לחלוטין תוכלו לעבור לנקות את הקמין עצמו ואת כל הפיח האבק והלכלוך בתחתית האח ומסביב לו. 

מדוע להקפיד על ניקיון הקמין?

ניקיון קמינים זו משימה מורכבת ומאתגרת כי לא פעם מדובר בלכלוך שמעט קשה להסיר. יחד עם זאת הניקיון מאוד חשוב, מכיוון שללא ניקיון ותחזוקה מתאימים קיים סיכון שתתלקח אש גדולה יותר תוך שניות ספורות, ולא תמיד יהיה קל להשתלט עליה כשהיא כבר גדולה. ניקיון תדיר יכול למנוע את כל זאת ולשמור על האח כמקור חימום נעים ובטיחותי להפליא. 

החשיבות של ציוד מגן

מעבר לציוד שמשמש אתכם לניקוי קמינים כדאי ומומלץ להצטייד גם בציוד שיגן עליכם מהאבק, הפיח והלכלוך. כמו כן חשוב מאוד להקפיד על הבטיחות לכל אורך עבודת התחזוקה והניקיון. כאשר אתם מנקים את הארובה מהגג או באמצעות סולם עליכם לוודא שאתם משתמשים בציוד מגן ועובדים עם ציוד המתאים לעבודה לגובה. קחו בחשבון שעבודה בגובה עלולה להיות מסוכנת ובמקרה של נפילה, יכולה גם ממש לסכן חיים. 

מעבר לכך עליכם להקפיד להרכיב משקפי מגן, כפפות ומסכת פנים כאשר אתם מנקים את הקמין. פיח, שכן לכלוך ואבק עלולים להשפיע על מערכת הנשימה שלכם ולגרום לגירוי בעיניים. 

לסיכום ניקיון הקמין באופן שגרתי ובתדירות הנדרשת מאוד חשוב. כמובן שאם אינכם מרגישים בנוח עם עבודות הניקיון והתחזוקה תוכלו להזמין חברה מקצועית שתבצע את העבודה. אם אתם מבצעים את הניקיון בעצמכם, הקפידו לרכוש את כל הציוד הנדרש בהתאם.

מהם כלי העבודה הדרושים לטיפוח הגינה?

כדי לשמור על הגינה שלכם יפה ומטופחת תזדקקו לכלי גינון. ובכל זאת, אינכם זקוקים לכל כלי הגינון שיש בנמצא. אם תישארו ממוקדים תוכלו לחסוך המון מקום במחסן, ליהנות מהכלים הכי איכותיים ושימושיים שהתקציב שלכם מאפשר לקנות ולהפיק את המרב מההשקעה שלכם. 

כפפות

גינון זהו תחביב נפלא ומאוד מרגיע. אולם ללא זוג כפפות מתאימות הוא יכול להפוך למטרד קוצני של ממש. הכפפות שתבחרו יכולות לשמש אתכם בדרכים שונות ומרובות, החל בפיזור קומפוסט ועד לגיזום שיחים ועצים. חשוב שהכפפות יהיו עמידות אך לא מגושמות מדי, כך שניתן יהיה לבצע בעזרתן גם עבודות עדינות, כדאי שהבדים יהיו נושמים ועמידים במים ויגנו על כפות הידיים מפני שריטות.

מזמרה

כאשר מפזרים קומפוסט על הצמחים בגינה, הם גדלים הרבה יותר מהר. מזמרה ידנית עוזרת לכם לשלוט בקצב הגדילה של הצמחים בגינה שלכם ולמזער את הפגיעה בהם עד כמה שאפשר. מומלץ לקנות מזמרה איכותית שמתאימה לייעוד שלה. כמו כן כדאי לבחור בדגם איכותי שיבצע חיתוך חלק ומהיר, יקל על הלחץ ויהיה נוח לאחיזה ושימוש.

מסור לגיזום ענפים

עצים בגינה גם דורשים גיזום אחת לתקופה, הן עבור עיצוב העץ והן עבור בטיחות מקסימלית ומניעת שבירה של ענפים. מסור לגיזום ענפים טלסקופי יעשה את העבודה, במיוחד כאשר מדובר במסור של חברה איכותית. באמצעות מסור גיזום טלסקופי ניתן להגיע לענפים גבוהים שהגישה אליהם מעט יותר מאתגרת. תוכלו אפילו לגזום עצים מהקרקע, ללא סולם או מנופים. 

מגרפה 

כאשר עלים נושרים או שישנה פסולת בגינה, המגרפה שלכם תהיה שם כדי להעלים את כל הלכלוכים. מגרפות מגיעות במגוון גדול של סגנונות וגדלים והן פשוט עושות את העבודה. בעזרתן ניתן לערום עלים, אפשר לפזר קומפוסט בגינה טוב יותר ואפשר להזיז את האדמה ולשמור על הגינה כמה שיותר מטופחת ויפה. 

את חפירה

את חפירה הוא אחד הכלים היותר שימושיים בגינה. בעזרתו תוכלו לבצע המון עבודות בגינה: לחפור בורות, להעביר תלוליות עפר קטנות ממקום למקום, להכין גומחות לשתילים חדשים, לחפור תעלות כדי להסתיר את צנרת ההשקיה ועוד. כאשר אתם בוחרים את חפירה שימו לב שהידית נוחה לכם לאחיזה והתאימו את החלק התחתון לסוג האדמה ולאופי העבודה. 

ישנם עוד המון כלי עבודה שיכולים להיות מאוד שימושיים עבורכם למטרת טיפוח הגינה. התחילו עם הכלים הבסיסיים, שימו לב מה נחוץ לכם ומה יקל עליכם בעתיד ותתחדשו בהתאם בהמשך. בינתיים, עבודה נעימה!

 

מהם כלי העבודה הדרושים לאחזקת בנייני מגורים?

מדינת ישראל צומחת לגובה, וקו הרקיע מתמלא בעוד ועוד מגדלי משרדים, רבי קומות שמשמשים למגורים ובעיקר מבנים שמחייבים תחזוקה מוקפדת. ברוב המקומות האלה האחריות על אחזקת המבנה עברה מוועד הבית הישן והחביב, אבל הכמובן לא מקצועי, לידי חברות שזוהי המומחיות שלהן. תחזוקה נכונה מחייבת קודם כל ניסיון רב, ודגש מהותי שני הוא כלי עבודה מתאימים.

כלים לעבודות אינסטלציה

אחד מתחומי האחריות של מומחים לאחזקת מבנים בתל אביב הוא טיפול בבעיות אינסטלציה. בהתאם, זוהי גם הקטגוריה הראשונה של הציוד הדרוש, והיא כוללת בין השאר חותכי צינורות ברזל, חותכי צינורות נחושת, חותך לגיבריט ופלסטיק (גיבריט, אגב, היא הצנרת שמיועדת לפינוי מי שופכין ודלוחין ולכן היא חייבת להיות חזקה במיוחד - במרבית המקרים היא עשויה מיציקה של פוליאתילן קשיח), מפתחות צינורות בשלל גדלים, מכונת הברגה ייעודית, מכשירי לחיצה ובחלק מהמקרים גם מצלמה תרמית משוכללת לאיתור נזילות.

בנוסף לכלים הכבדים יש צורך גם בציוד לכאורה פשוט יותר, אבל גם כך כזה שחייב להיות איכותי: אזיקונים, ברגים, אומים, מאריכים לבוקסות, מברגים ועוד.

כלים לתחזוקת מערכת החשמל

עוד שירות שמספקת חברת אחזקת מבנים הוא טיפול בתקלות חשמל וכן בדיקות תקופתיות רלוונטיות של מערכת חיונית זו.

לצורך תחזוקת מערכת החשמל נדרשים באופן טבעי כלים ייעודיים: קוצץ מצח, מברגים בגדלים שונים, טסטרים, פרובים, וסת עוצמה, חותכי תוכי, לוחצי נעלי כבל, לופ טסטר דיגיטלי ויש כמובן עוד. כדי להבטיח את שלומם של העושים במלאכה מומלץ להצטייד בכפפות מבודדות.  

מקדחה

מקדחה היא כלי העבודה הבסיסי גם לחובבנים שמבצעים פה ושם תיקונים ביתיים קטנים וגם למקצוענים בכל התחומים. חשוב מאוד להקדיש תשומת לב לבחירת המקדחה האופטימלית בהתאם לצורך. הפרמטרים העיקריים הם ההספק של המקדחה (1000 וואט ומעלה), המתח החשמלי שלה (מקדחות 18 וולט הן בעלות עוצמה של ממש), קוטר הקידוח המרבי האפשרי, קיומה של אופציית רטט (שמייצרת תנועה של פטיש בנוסף לקדיחה ומבטיחה התגברות גם על מכשולים קשיחים) וגם למומנט יש חלק ביכולת של הכלי למלא את תפקידו בכל מקום ובכל מצב.

כלי גינון

בחלק גדול מהמקרים, מומחים לאחזקת מבנים בתל אביב מקדישים זמן ותשומת לב גם לגינה - שכן בעיר המובילה בישראל מבחינות רבות יש העדפה מובהקת לאסתטיקה וטיפוח לצד החלק הפרקטי של החיים.

כלי הגינון הבסיסיים הם מסורים ומזמרות. המזמרות נחלקות ל-2 סוגים עיקריים - Bypass וסדן. מזמרות מהקבוצה הראשונה מתאימות למשל לגיזום של צמחי תבלין ובאופן כללי צמחים עדינים יחסית. מזמרות מהקבוצה השנייה מיועדות לחיתוך של ענפים קשיחים יותר כשרוצים להקנות לשיח או לעץ מראה מרשים במיוחד.

מסורים לגיזום עצים הם מסורי שרשרת. כשאין צורך לכרות עצים, הבחירה הנכונה ביותר היא מסור חשמלי, כשאורך הלהב נקבע בהתאם לקוטר הענף שאותו רוצים לגזום. חשוב מאוד להקפיד לבחור כלי עבודה של חברות רציניות כדי לעבוד איתם בראש שקט באמת ולמשך שנים רבות מאוד.

 

כלי עבודה שהם חובה בארגז כלים של מנעולן מקצועי

מקצוע המנעולן הוא מקצוע מצוין, שמאפשר עבודה בשעות גמישות, כולל משרה נוספת. להבדיל מכלים ייעודיים, כלי העבודה הבאים הם כלים כלליים, שחובה שיהיו  גם הם בארגז הכלים.

באופן כללי, ארגז הכלים של מנעולנים רבים, כגון מנעולנים מקצועיים בערים כמו רמת גן, כולל שני סוגים של כלים: כלים ייעודיים למקצוע, שמיועדים לפתיחה של מנעולים, אחיזה והתקנה שלהם (באמפרים, חולצי אפציר ודומים להם), וכלי עבודה כלליים יותר.

הכלים הבאים הם אותם כלי עבודה כלליים, שכל מנעולן צריך בארגז הכלים שלו, בין אם הוא ותיק במקצוע ובין אם הוא רק בתחילת הדרך. קנו כלים באיכות טובה, שישמשו אתכם למשך שנים.

מברגה חשמלית

מברגה טובה, בעלת סוללה עוצמתית, תשרת היטב כל מנעולן: היא תקל על החלפת צילינדרים ופתיחת ברגים בכלל, ותקצר זמני עבודה בצורה משמעותית. 

מקדחה או פטישון

תסייע בעיקר בפריצת דלתות במצבים בהם אי אפשר לעבוד בצורה עדינה יותר: מצבים שבהם הצילינדר מעוקם או שיש מפתח שתקוע בתוכו בצורה שלא ניתנת לחילוץ, וכו'. 

רצוי מאוד להחזיק כלי איכותי, בעל יכולת קדיחה גם בפלדה איכותית, כולל מנעולי כספת. 

לום

להרמה ושחרור של דלתות במקרה של צירים שבורים, דלתות או שערים מעוקמים וכו'. השימוש בלום מאפשר תגובה מהירה יחסית, כאשר יש מישהו תקוע בבית, במצב חרום. 

סט מברגים ובוקסות

תמיד טוב שיש, במגוון גדול של צורות וגדלים: מברגים שטוחים ומברגי פיליפס (צלב) הם הנפוצים ביותר אבל כדאי שיהיה מברגים בצורת כוכב וצורות מיוחדות אחרות, פחות סטנדרטיות.

בוקסות משמשות לפתיחת אומים בגדלים שונים ויכולות לסייע בשחרור מכסים ופתחים. כדאי שאלה - וגם המברגים - יהיו מבוססות על ראצ'ט.

חובה שיהיה סט טוב - ורצוי אפילו מפתחות נפרדים - לבורגי אלן. ברגים אלה נפוצים מאוד בגדלים שונים, מקטנים מאוד ועד ברגים בגודל של 10 מ"מ. 

פטישים

פטיש קל ופטיש כבד יותר (100 - 150 גרם ו- 500 גרם) וכן פטיש ניילון או גומי. שני הסוגים משמשים במגוון פעולות, כולל למשל שחרור של צילינדר סרבן, שנשאר תקוע במנגנון הנעילה גם אחרי שחרור הבורג שתופס אותו. 

פנס ראש

חובה לכל איש מקצוע, ובוודאי למנעולן, שלא יודע באילו שעות ייקרא לסייע ובאילו תנאים. מתאים מאוד לעבודה במקומות צרים ובתנאים של הפסקת חשמל, למשל.

פליירים מסוגים שונים

  • פלייר בסיסי - אף רגיל, לא עבה מדי - למשיכת צילינדרים ועבודות כלליות אחרות.

  • שפיץ פלייר - למשיכת מפתחות תקועים בצילינדרים ואחיזה במקומות צרים ונגישים פחות.

  • פלייר פטנט - ג'פקה: תמיד שימושי, במיוחד לאחיזה ו'קונטרה' של ברגים וגופים שונים שצריכים שחרור בכח. 

  • פלייר קפיצים - חיצוני או פנימי, מכופף וישר. אפשר גם סט של פליירים או מתאמים בגדלים שונים. 

  • קטרים - לפחות אחד ישר ואחד צד. אם אתם מתכוונים לעבוד הרבה עם מנעולים חשמליים או לתת שרות גם למנעולי 'בית חכם', כדאי שיהיה סט שמתאים לאלקטרוניקה, באופן כללי. 

מעבר לכלים אלה, תמיד טוב שיש סכין יפני, משקפי מגן, כפפות וכו', וארגז כלים שנח לאחסן בו הכול.