חיפוש
מיון לפי
סגור

מהם כלי העבודה הדרושים לאחזקת בנייני מגורים?

מדינת ישראל צומחת לגובה, וקו הרקיע מתמלא בעוד ועוד מגדלי משרדים, רבי קומות שמשמשים למגורים ובעיקר מבנים שמחייבים תחזוקה מוקפדת. ברוב המקומות האלה האחריות על אחזקת המבנה עברה מוועד הבית הישן והחביב, אבל הכמובן לא מקצועי, לידי חברות שזוהי המומחיות שלהן. תחזוקה נכונה מחייבת קודם כל ניסיון רב, ודגש מהותי שני הוא כלי עבודה מתאימים.

כלים לעבודות אינסטלציה

אחד מתחומי האחריות של מומחים לאחזקת מבנים בתל אביב הוא טיפול בבעיות אינסטלציה. בהתאם, זוהי גם הקטגוריה הראשונה של הציוד הדרוש, והיא כוללת בין השאר חותכי צינורות ברזל, חותכי צינורות נחושת, חותך לגיבריט ופלסטיק (גיבריט, אגב, היא הצנרת שמיועדת לפינוי מי שופכין ודלוחין ולכן היא חייבת להיות חזקה במיוחד - במרבית המקרים היא עשויה מיציקה של פוליאתילן קשיח), מפתחות צינורות בשלל גדלים, מכונת הברגה ייעודית, מכשירי לחיצה ובחלק מהמקרים גם מצלמה תרמית משוכללת לאיתור נזילות.

בנוסף לכלים הכבדים יש צורך גם בציוד לכאורה פשוט יותר, אבל גם כך כזה שחייב להיות איכותי: אזיקונים, ברגים, אומים, מאריכים לבוקסות, מברגים ועוד.

כלים לתחזוקת מערכת החשמל

עוד שירות שמספקת חברת אחזקת מבנים הוא טיפול בתקלות חשמל וכן בדיקות תקופתיות רלוונטיות של מערכת חיונית זו.

לצורך תחזוקת מערכת החשמל נדרשים באופן טבעי כלים ייעודיים: קוצץ מצח, מברגים בגדלים שונים, טסטרים, פרובים, וסת עוצמה, חותכי תוכי, לוחצי נעלי כבל, לופ טסטר דיגיטלי ויש כמובן עוד. כדי להבטיח את שלומם של העושים במלאכה מומלץ להצטייד בכפפות מבודדות.  

מקדחה

מקדחה היא כלי העבודה הבסיסי גם לחובבנים שמבצעים פה ושם תיקונים ביתיים קטנים וגם למקצוענים בכל התחומים. חשוב מאוד להקדיש תשומת לב לבחירת המקדחה האופטימלית בהתאם לצורך. הפרמטרים העיקריים הם ההספק של המקדחה (1000 וואט ומעלה), המתח החשמלי שלה (מקדחות 18 וולט הן בעלות עוצמה של ממש), קוטר הקידוח המרבי האפשרי, קיומה של אופציית רטט (שמייצרת תנועה של פטיש בנוסף לקדיחה ומבטיחה התגברות גם על מכשולים קשיחים) וגם למומנט יש חלק ביכולת של הכלי למלא את תפקידו בכל מקום ובכל מצב.

כלי גינון

בחלק גדול מהמקרים, מומחים לאחזקת מבנים בתל אביב מקדישים זמן ותשומת לב גם לגינה - שכן בעיר המובילה בישראל מבחינות רבות יש העדפה מובהקת לאסתטיקה וטיפוח לצד החלק הפרקטי של החיים.

כלי הגינון הבסיסיים הם מסורים ומזמרות. המזמרות נחלקות ל-2 סוגים עיקריים - Bypass וסדן. מזמרות מהקבוצה הראשונה מתאימות למשל לגיזום של צמחי תבלין ובאופן כללי צמחים עדינים יחסית. מזמרות מהקבוצה השנייה מיועדות לחיתוך של ענפים קשיחים יותר כשרוצים להקנות לשיח או לעץ מראה מרשים במיוחד.

מסורים לגיזום עצים הם מסורי שרשרת. כשאין צורך לכרות עצים, הבחירה הנכונה ביותר היא מסור חשמלי, כשאורך הלהב נקבע בהתאם לקוטר הענף שאותו רוצים לגזום. חשוב מאוד להקפיד לבחור כלי עבודה של חברות רציניות כדי לעבוד איתם בראש שקט באמת ולמשך שנים רבות מאוד.