חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי עבודה שהם חובה בארגז כלים של מנעולן מקצועי

מקצוע המנעולן הוא מקצוע מצוין, שמאפשר עבודה בשעות גמישות, כולל משרה נוספת. להבדיל מכלים ייעודיים, כלי העבודה הבאים הם כלים כלליים, שחובה שיהיו  גם הם בארגז הכלים.

באופן כללי, ארגז הכלים של מנעולנים רבים, כגון מנעולנים מקצועיים בערים כמו רמת גן, כולל שני סוגים של כלים: כלים ייעודיים למקצוע, שמיועדים לפתיחה של מנעולים, אחיזה והתקנה שלהם (באמפרים, חולצי אפציר ודומים להם), וכלי עבודה כלליים יותר.

הכלים הבאים הם אותם כלי עבודה כלליים, שכל מנעולן צריך בארגז הכלים שלו, בין אם הוא ותיק במקצוע ובין אם הוא רק בתחילת הדרך. קנו כלים באיכות טובה, שישמשו אתכם למשך שנים.

מברגה חשמלית

מברגה טובה, בעלת סוללה עוצמתית, תשרת היטב כל מנעולן: היא תקל על החלפת צילינדרים ופתיחת ברגים בכלל, ותקצר זמני עבודה בצורה משמעותית. 

מקדחה או פטישון

תסייע בעיקר בפריצת דלתות במצבים בהם אי אפשר לעבוד בצורה עדינה יותר: מצבים שבהם הצילינדר מעוקם או שיש מפתח שתקוע בתוכו בצורה שלא ניתנת לחילוץ, וכו'. 

רצוי מאוד להחזיק כלי איכותי, בעל יכולת קדיחה גם בפלדה איכותית, כולל מנעולי כספת. 

לום

להרמה ושחרור של דלתות במקרה של צירים שבורים, דלתות או שערים מעוקמים וכו'. השימוש בלום מאפשר תגובה מהירה יחסית, כאשר יש מישהו תקוע בבית, במצב חרום. 

סט מברגים ובוקסות

תמיד טוב שיש, במגוון גדול של צורות וגדלים: מברגים שטוחים ומברגי פיליפס (צלב) הם הנפוצים ביותר אבל כדאי שיהיה מברגים בצורת כוכב וצורות מיוחדות אחרות, פחות סטנדרטיות.

בוקסות משמשות לפתיחת אומים בגדלים שונים ויכולות לסייע בשחרור מכסים ופתחים. כדאי שאלה - וגם המברגים - יהיו מבוססות על ראצ'ט.

חובה שיהיה סט טוב - ורצוי אפילו מפתחות נפרדים - לבורגי אלן. ברגים אלה נפוצים מאוד בגדלים שונים, מקטנים מאוד ועד ברגים בגודל של 10 מ"מ. 

פטישים

פטיש קל ופטיש כבד יותר (100 - 150 גרם ו- 500 גרם) וכן פטיש ניילון או גומי. שני הסוגים משמשים במגוון פעולות, כולל למשל שחרור של צילינדר סרבן, שנשאר תקוע במנגנון הנעילה גם אחרי שחרור הבורג שתופס אותו. 

פנס ראש

חובה לכל איש מקצוע, ובוודאי למנעולן, שלא יודע באילו שעות ייקרא לסייע ובאילו תנאים. מתאים מאוד לעבודה במקומות צרים ובתנאים של הפסקת חשמל, למשל.

פליירים מסוגים שונים

  • פלייר בסיסי - אף רגיל, לא עבה מדי - למשיכת צילינדרים ועבודות כלליות אחרות.

  • שפיץ פלייר - למשיכת מפתחות תקועים בצילינדרים ואחיזה במקומות צרים ונגישים פחות.

  • פלייר פטנט - ג'פקה: תמיד שימושי, במיוחד לאחיזה ו'קונטרה' של ברגים וגופים שונים שצריכים שחרור בכח. 

  • פלייר קפיצים - חיצוני או פנימי, מכופף וישר. אפשר גם סט של פליירים או מתאמים בגדלים שונים. 

  • קטרים - לפחות אחד ישר ואחד צד. אם אתם מתכוונים לעבוד הרבה עם מנעולים חשמליים או לתת שרות גם למנעולי 'בית חכם', כדאי שיהיה סט שמתאים לאלקטרוניקה, באופן כללי. 

מעבר לכלים אלה, תמיד טוב שיש סכין יפני, משקפי מגן, כפפות וכו', וארגז כלים שנח לאחסן בו הכול.