חיפוש
מיון לפי
סגור

איך מתקינים מערכות כיבוי אש במשרדים?

למרות הרצון להיות כמה שיותר אופטימיים ולחשוב שלנו זה לא יקרה, כאשר מקימים מבנה משרדים צריך לחשוב מראש על כל הדברים שיוכלו להשתבש. חשיבה כזאת חשובה כי היא עוזרת להפוך את החלל לכמה שיותר בטיחותי עבור השוהים בו ולמזער את הסיכונים הקיימים. אחד הסיכונים הגדולים שישנם במבני משרדים הוא התקלחות של שריפה. וכדי להקטין אותו ואפילו למנוע כליל, מומלץ וגם נדרש להתקין מערכות כיבוי אש שמותאמות למשרדים. 

ייעוץ מקצועי והתאמה לאופי המבנה

אבל רגע לפני התקנת מערכות כיבוי אש, חשוב מאוד להיפגש עם אנשי המקצוע המתאימים על מנת שיבחנו את המבנה ויתאימו עבורו מערכות כיבוי אש שיספקו את המענה המתאים ביותר. האפיון חשוב כי התאמת המערכות צריכה להיות תלויה בגודל המבנה, באופי שלו ובאופן השימוש, בכמות העובדים, בכל הציוד שהמשרד מכיל, בפתרונות המחשוב והחומרה ועוד. 

עמידה בתקנים וחוקים

ישנם סוגים שונים של מערכות כיבוי אש למשרדים וזה לא מספיק לבחור במערכת מסוימת ולחשוב שאתם מוגנים. החוק מאוד ברור בנושא ומציין במפורש באילו מערכות עליכם להצטייד כדי לשמור על בטיחות מקסימלית. לכן חשוב מאוד לבדוק את הנושא הזה עם הגורמים המתאימים כדי להבטיח שהמבנה יהיה כמה שיותר בטיחותי עבור העובדים ששוהים בו על בסיס קבוע ועבור כל מי שמגיע לביקורים קצרים. 

ציוד וכלי עבודה

התקנת מערכות כיבוי אש במשרדים צריכה להיעשות במקצועיות ועל ידי חברה מתאימה. כמו כן העבודה עצמה מתבצעת באמצעות ציוד וכלי עבודה מתאימים. חשוב מאוד שהמתקינים ילבשו ביגוד וציוד מגן ושיהיו להם את כל כלי העבודה הנדרשים להתקנת מערכות מורכבות מסוג אלו. ככל שכלי העבודה יהיו איכותיים ומותאמים לאופי העבודה כך ההתקנה תהיה מקצועית ובטיחותית יותר, לכן זהו נושא שלא כדאי להקל בו ראש. 

מהלך ההתקנה

ההתקנה של מערכות כיבוי האש מתבצעת בהתאם לדרישות כיבוי האש. המערכת עצמה מתוכננת על ידי מומחים תוך התייחסות לכל הדרישות והמאפיינים הספציפיים של המבנה כמו גודל המערכת הנדרשת, פריסת הספרינקלרים במבנה, הטמפרטורה שבה הספרינקלרים יתיזו מים ועוד. כל זאת בהתאם למידת הסיכון הקיימת במבנה. התכנית של המערכת מוגשת למכון התקנים כדי לקבל אישור ובהינתן אישור ניתן לבצע את ההתקנה באופן אידיאלי. 

התקנת מערכות כיבוי אש צריכה להתבצע על ידי חברה מקצועית ובעלת מוניטין, לאחר אפיון מעמיק, בעזרת ציוד וכלי עבודה מקצועיים ובכפוף לכל התקנים הנדרשים. בדרך זו המערכות יוכלו לספק את המענה המותאם והבטיחותי ביותר.