חיפוש
מיון לפי
סגור

מקדח, מקדחה וכל מה שקשור אליהם

על פניו נדמה כי מקדחה או מקדח אינם משהו מורכב או מסובך יותר מדי. לכאורה, בסך הכל מדובר על כלי שנועד לבצע חור או פתח לצורך שיפוץ, תיקון או הרכבה. אבל למעשה, מדובר במשהו הרבה יותר מורכב או לפחות מאוד מגוון. ולא רק מכיוון שיש מגוון עצום של מותגים. לא רק שניתן למצוא זה לצד זה שמות של יצרנים נבחרים, למשל מקדחה מקיטה או של חברת בוש. ניתן להשיג דגמים בעלי איכויות שונות ויכולת לחורר או לחרוץ חומרי גלם שונים, ביעילות ראויה לציון. 

מהם שני המותגים המובילים של מקדחות 

עבור אלה שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום, כדאי להכיר בראש ובראשונה את שני המותגים המובילים בתחום. המותג הראשון, כפי שציינו בתחילה, הינו חברת מקיטה. תחת מותג זה ניתן למצוא הרבה מאוד דגמים, לרבות מקדחות עמוד או פתרונות מיוחדים לקידוח של עץ או מתכת. המותג השני שגם הוא מבוקש ואיכותי מאוד הינו חברת בוש. מקדחות בוש גם הן נמכרות בהרבה מאוד דגמים, גדלים וכמובן הספקים רצויים למשתמש הביתי או המקצוען. 

איך בוחרים מקדח רצוי 

ניתן להיעזר בשלל כללים לצורך בחירה במקדח או במקדחה רצויים. תחילה, עדיף להגדיר את הפרמטרים החשובים, למשל הספק הכלי ומשך הפעלת הסוללה (בהנחה ומדובר על דגם נטען). פרמטר נוסף, לא פחות חשוב, הינו ההתאמה לקידוח בחומרים שונים. לא כדאי לקנות מקדחה לפני שמבררים שניתן להתאים עבורה מקדח לעץ. זהו מקדח שיכול לחורר את חומר הגלם הזה, בצורה נאותה, נכונה ובלי לגרום לסדקים או לעיוותים לא רצויים. עבור אנשים שצריכים כוח הרבה יותר חזק ועוצמה שיכולה לפרוץ משהו מסיבי הרבה יותר, דרוש מקדח בטון. כאן מדובר על כלי שצריך להתמודד עם צפיפות הרבה יותר גבוהה. עבור אמני זכוכית או עבור התקנות של מרכיבים מיוחדים ושבירים, צריך לבחור משהו שונה לחלוטין. זה המקום של מקדח זכוכית. כאן נדרש כלי שנבנה בדיוק על מנת ליצור את הפתח מבלי לגרום להתרסקות או התנפצות של זכוכית, מראות או חומרים עדינים אחרים. 

הדגשים החשובים עבור מקדחים שונים

כדי להבין את הדברים עד הסוף, להלן כמה דגשים חשובים עבור מקדחים שונים:

  • תוספת למקדח ליצירת חור גדול יחסית - מקדח כוס הינו לכאורה סוג נפרד של מקדחה. למעשה, מדובר על תוספת שמורכבת בקצה. מעין כוס גדולה שנועדה להוציא "פלח" מתוך הקיר. לדוגמא, אם רוצים להעביר בקיר צנרת או כבל. 

  • איך לקדוח בעץ ואיך בברזל – מקדחים שנועדו לעץ כוללים מעין בליטה בקצה, שנועדה לתפוס את משטח העץ. כך הקידוח לא בורח הצידה וההתקדמות פנימה חלקה וטובה. לעומת זאת, מקדח לברזל מכיל בליטה חדה אחרת, שחורצת את הברזל ומגרדת ממנו שכבות שכבות. בקידוח בברזל, צריך מדי פעם להפסיק ולקרר את המקדח או אפילו לטפטף עליו מעט מים. אחרת החום עשוי להביא לקלקול. ובעץ, עדיף לקדוח חור קטן ולאחר מכן להגדיל אותו, אם צריך. 

  • איך להרחיב חור זעיר – לפעמים, לאחר קידוח של חור רגיל, עולה הצורך להרחיב אותו עוד יותר. אין צורך לעבוד קשה אלא להשתמש בסוג נוסף של מקדח, שנקרא מקדח מדורג.

  • הפתרון הנכון ביותר לקידוח בטון איכותי – עבור הזקוקים לכלי לקידוח בטון ללא פשרות, כדאי לרכוש מקדח וידיה. זה מקדח שעשוי מחומרים מחוזקים ביותר, שלא נשחקים גם תוך כדי עבודה מאומצת או שוטפת. לא חובה למשתמש הביתי לקידוחים רגילים, אבל מאוד נכון וחשוב, למקצוענים.