חיפוש
מיון לפי
סגור

אילו כלי עבודה מתאימים לגינון?

האהבה הגדולה שלנו לצמחים ובאופן כללי לטבע גורמת לנו לרצות לטפח גינות יפות ומושקעות - גם בבתים פרטיים, גם בבניינים משותפים ואפילו במבנים שמשמשים למסחר או שיש בהם משרדים אפשר לראות במקרים רבים שטחים ירוקים מרשימים. בהתאם יש ביקוש רב לשירותיהם של מומחים לגינון, ואיתו גם ביקוש לכלי הגינון המתאימים.

מכסחות דשא

קטגוריה חשובה אחת של ציוד לגינה היא מכסחות הדשא. בתחום זה יש מגוון רחב מאוד של אפשרויות, כשלמשל המנוע יכול להיות חשמלי אבל גם בנזין, פרמטר חשוב נוסף הוא השטח שאפשר לכסות אותו באמצעות המכסחת, הספק המנוע משפיע גם הוא על איכות הביצועים וכמו כן כדאי לשים לב לסוג הגלגלים (כדאי להעדיף דגמים עם גלגלי מתכת) ולאפשרות לכוון את גובה הלהבים כדי להגיע לתוצאה המדויקת ביותר (גם לפי ההעדפות האסתטיות וגם לפי עונת השנה והצורך לדאוג לצמיחה מיטבית של הדשא).

מסור לגיזום ענפים וכריתת עצים

מסור לגיזום ענפים ולכריתת עצים נקרא מסור שרשרת. הוא אחד מאותם כלי עבודה שהבחירה שלהם חייבת להיות מדויקת, ובעיקר מותאמת לסוג הפעולות שיתבצעו בעזרתו.

כך למשל לצורך גיזום ענפים בלבד האופציה המתאימה ביותר היא מסור חשמלי. כשקוטר הענפים הוא סביב ה-20 מ"מ אפשר לבחור מסור עם להב באורך 12 אינץ' או 14 אינץ', אבל יש גם חשיבות לסוג העץ, כשלמשל עצים קשיחים כמו אקליפטוס או אלון מצריכים מסור חזק יותר מאשר עץ אורן. אם המטרה היא גיזום עצים - פעולה שבשבילה אגב חובה לקבל אישור מראש - מומלץ להעדיף מסור שרשרת עם מנוע בנזין.

עוד כדאי לדעת שתחזוקת מסור עם מנוע בנזין נחשבת מורכבת יותר, ולכן כדאי לבחור בו רק אם באמת יש בכך צורך, כשבשאר המקרים המסורים החשמליים מספקים את העוצמה הדרושה.

מזמרה ידנית

לעומת כלי גינון מקצועיים כמו מסור שרשרת או מכסחת דשא, המזמרה אולי נתפשת ככלי שפחות צריך להקדיש תשומת לב לבחירה שלו - אבל מזמרה טובה תורמת גם היא ליצירת גינה מושלמת.

ישנם 2 סוגים עיקריים של מזמרות כשההבדל ביניהם הוא באופן החיתוך - אופציה אחת נקראת מזמרת סדן (או Anvil באנגלית) והיא מתאימה לחיתוך ענפים קשיחים כמו גפן, עצי פרי ועוד. לצמחי תבלין שונים מתאימה מזמרה מהסוג השני, שנקראת Bypass. בכל מקרה חשוב לוודא שהמזמרה עשויה מפלדה שלא מחלידה, ועוד המלצה היא להעדיף דגמים קטנים וקלי משקל שנוח לעבוד איתם גם זמן רב.

איך להפוך גינה ליפה במיוחד?

מרכיב נוסף בדרך לגינה המושלמת, חוץ מכלי העבודה, הוא התוספות השונות. גם הקטגוריה של מוצרים לגינה רחבה מאוד וכוללת בין השאר צינורות השקיה, טפטפות, מסלעות, גדרות במבוק, טרמפולינות, נדנדות, מחסני עץ, טוף, חלוקי נחל, רשתות הצללה ועוד. מומלץ להגיע לחנות שיש בה מגוון רחב של אפשרויות ובעיקר צוות מנוסה שיעזור לכם לבחור את הפתרונות המתאימים ביותר לגינה שלכם.