חיפוש
מיון לפי
סגור

עד כמה חשוב לתחזק את מבחר כלי העבודה שלנו

באמצעות הכלים המתאימים, ניתן לחולל פלאים. לשפץ, לתחזק, לתקן, להרכיב, לפרק. וממש כפי שחשוב לתחזק את הבית שלנו כמו שצריך, כך חשוב גם להחזיק כלי עבודה מתוחזקים, שמורים, נקיים ובמצב טוב. אבל עד כמה זה חשוב ומדוע? הסיבות לפניכם. 

תחזוקה נכונה מונעת פציעה 

אין בכלל ספק שאנשים המשתמשים בכלים חווים סיפוק עצום. כאשר מחזיקים ארגז עם כלי עבודה ואפשר לתקן את הברז הדולף או להתקין דיבל לצורך תלייה מתקן לנשיאת טלוויזיה, מרגישים סיפוק מעצם העשייה. מי שלא יתחזק את מבחר הכלים, עלול למצוא את עצמו חסר יכולת לתקן או להרכיב ציר פגום או לצבוע דלת ישנה. ואפילו מעבר לכך, אם מנסים לקחת פליירים ולבצע בעזרתם תיקון אבל הכלים חלודים או שבורים, אפשר חלילה להיפצע. זכרו שכל מיני כלי עבודה מכילים חלקים חדים או חלקים נעים. על מנת לבצע פעולה יש צורך להפעיל לחץ על הכלי ולהשתמש בכוח רב. ואם זהו כלי חשמלי, הרי שהמנוע מסובב חלקים חדים או רוטטים. תחזוקה מתאימה תאפשר להחזיק את כל המכשירים השונים במצב חדש ובר שימוש. נהגו נכון ולא תגיעו לחדר המיון או לקופת חולים, עם נזק שאפשר למנוע. 

מדוע לשמור כלים נקיים ומשומנים 

נניח שיש לכם בבית, במחסן או על גבי מדף, שלל מברגים או מקדחות. כעת, נזכור שאבק הולך ומצטבר וגם לחות איננה נעדרת לאורך השנה. מי שלא דואג לשמור את הכל מתוחזק ונקי יגלה כי הכלים מעלים שכבה של אבק ולפעמים לכלוך. מומלץ מדי פעם לעשות סדר, לנקות את האבק והלכלוכים. אם מדובר בכלים שמצריכים שימון, מרחו עליהם שימון דק בעזרת משמנת או ספרי שמן. את הכלים כדאי לעטוף בפיסות בד להגנה או, למקם אותם בתוך קופסא או ארגז קשיח. מכשירים שיהיו נקיים ומשומנים יהיו תמיד נוחים וזמינים לעבודה. לכלוך ועזובה מושכים חלודה. היכן שהניקיון שורר, אפשר לראות מיד אם יש בורג משוחרר, אם כלים מסוימים התעקמו אם שהם מצריכים שיפוץ. כך אפשר למנוע מצב שבו בדיוק כשצריכים להשתמש במברג, מברגה, מקדחה או כל דבר אחר, עומדים לפני שוקת שבורה. 

כך תצליחו לחסוך לא מעט כסף 

ישנה סיבה נוספת לכך שציוד שמיש, משוכלל ויקר כדאי לתחזק ולשמור כראוי. זה נכון גם כאשר אתם מחזיקים מסורים, דיסק חיתוך, מולטי טול או כלים וציוד לעבודה בגובה. כאשר יש לכם את כל אלה במצב הכן, מוכנים לתפעול, לא נוצר מצב מביך. כלומר אתם לא צריכים לקרוא ברגע האחרון לאיש מקצוע שיבוא לתקן או להחליף דבר מה, שאינכם מסוגלים. אם למשל אתם יודעים להחליף גופי תאורה, חבל שלא תוכלו לבצע פעולה שכזאת מפני שהסולם נהרס ואיננו יציב. וכאשר אתם מבצעים את המשימות בתחזוקת הבית בעצמכם, אתם חוסכים כסף. 

מה עושים כשלא מצליחים לתחזק לבד

כל שימוש בכלי צריך להתבצע כראוי. כך למשל אחיזה נכונה במסור או צורת התפעול של מקדחה או איזמל. אבל גם תפעול בצורה הכי נכונה שיש, לא הופך את הכלי לחסין מפני כל צרה. כלים נשחקים או מתעקמים כחלק טבעי מכך שהם מבצעים פעולות חוזרות ונשנות, מול חומרים קשים. אם נתקלים במצב שבו כלי כזה או אחר מעוקם, החליד, כבר לא מספיק חד או לא נדלק בכלל (כאשר זהו כלי חשמלי), עדיין אל תשליכו. פנו לגורם שגם מספקת שירותי תיקון. 

כעת, ברורה החשיבות של תחזוקת הכלים השונים. הרוויחו סיפוק, כסף ובטיחות!

 

כתוב תגובה