חיפוש
מיון לפי
סגור

איך מתקינים סנטף?

אם גם לכם נמאס שהפרגולה מטפטפת או שבכלל אתם מתכננים לבנות פרגולה חדש ורוצים לשמור עליה, כנראה שהפתרון המתאים ביותר עבורכם הוא התקנה של סנטף. זהו אחד החומרים החזקים והיעילים ביותר לקירוי פרגולות.  

 

מה זה בכלל סנטף לפרגולה?

הפלסטיק שממנו מורכב הסנטף נקרא פוליקרבונט (שילוב של מספר חומרים פלסטיים יחד).
התקנתו תהיה מעל הפרגולה לצורך הגנה וצל. 

 

יתרונות הסנטף

עמידות בפני תנאי מזג אוויר – הסנטף עמיד בפני תנאי מזג אוויר קשים כמו, גשמים, קרינת שמש חזקה וכו'.

שקוף או אטום  - הסנטף יכול להגיע בשני מצבים: אטום כמעט לחלוטין או שקוף. מה ההבדל בין השניים? אם תבחרו את הסנטף השקוף, הרי שאור השמש לא ייחסם ויחדור לפרגולה, מה שכן אם אתם מעוניינים לעמעם את אור השמש או אפילו לחסום אותו לגמרי, אז תוכלו להזמין סנטף עם רמות שונות של שקיפות כאשר הרמה הגבוהה ביותר היא סנטף שהינו אטום כמעט לחלוטין.

גמישות - הסנטף מתאפיין כחומר גמיש. כך אפשר להתקין אותו בצורה קשתית, בשיפוע וכו'. 

סינון קרינת UV - הסנטף מסנן קרינת UV וכך אתם זוכים שלא להיחשף לקרינת השמש המסוכנת לנו.

 

סנטף BH לפרגולה

קודם לכן, הזכרנו את העובדה שהסנטף עמיד בפני תנאי מזג אוויר קשים המתבטאים בגשמים חזקים. הבעיה היא שכאשר אותם גשמים נופלים על הסנטף, הם יוצרים לא מעט רעש ועל מנת לפתור את הבעיה הומצא סנטף BH. הוא מגיע בעובי של 2.8 מ"מ. עשוי מאותם חומרים כמו הסנטף הרגיל וגם הוא יכול להגיע אטום או שקוף. מה שכן, בהשוואה לסנטף הרגיל, שטח הפנים הוא לא חלק אלא דמוי כוורת. בשל כך, הוא הופך ליותר עמיד וגם יכול לצמצם משמעותית את רעש הגשמים. 

 

התקנת הסנטף

בגדול, מדובר על עבודה פשוטה המחולקת לשני חלקים: מדידה וחיתוך, התקנה והברגה.
קחו בחשבון שלוחות הסנטף מגיעים ברוחב של 1.26 מטר. האורך שלהם ישתנה בהתאם לגודל של הפרגולה. לאחר שיש לנו את לוחות הסנטף, נמשיך את תהליך ההתקנה על ידי הברגה של לוחות הסנטף לקורות העץ של הפרגולה. ההברגה עצמה מבוצעת על ידי שימוש בברגי איסכורית (ברגים אטומים למים). חשוב מאוד שתהיה חפיפה בין לוחות הסנטף וזאת על מנת לשמור על בטיחות ויציבות. את הסנטף חשוב להתקין בשיפוע ומדוע? כי כך נוכל להיות בטוחים שלא יצטברו עליו מים גשמים ולחות, שכן השיפוע יגרום למים לזלוג מטה.

 

כמה מילים על התקנה עצמית של סנטף

קחו בחשבון שאם בחרתם להתקין את הסנטף בעצמכם, עליכם להצטייד בכלי העבודה המתאימים. מעבר לכך, התקנת סנטף היא עבודה בגובה לכל דבר ועל כן יש לעבוד עם סולמות חזקים וכמו כן עם רתמות בטיחות. יתרה מזאת, יש גם להקפיד על חיתוך נכון ומדויק של לוחות הסנטף, כך שהעבודה תהיה אסתטית וטובה. שיהיה בהצלחה!