חיפוש
מיון לפי
סגור

מקצועות שאסור להתפשר על איכות הציוד כשעוסקים בהם

תפקידים מסוימים אפשר לבצע באמצעות ציוד באיכות בסיסית או לפחות לא ברמה הגבוהה ביותר. אולם ישנם מקצועות שבהם, התפשרות על איכות הציוד יכולה להביא לתוצאות מאוד לא רצויות. נתאר כמה תפקידים ומקצועות שבהם, איכות הציוד קריטית, הן להשגת תוצאה טובה תוך חיסכון בזמן יקר והן בשמירה על בטיחות המשתמש ואיש המקצוע. 

 

התקנת מערכות משוכללות ומתוחכמות באיכות גבוהה

מקצועות שבהם עוסקים בייצור או בהתקנת מערכות משוכללות, הולכים יחד עם ציוד איכותי. למשל התקנת מערכות סולאריות, תכנון מערכת מיזוג מתקדמות או כאשר הכנסת שיפורים לבית חכם, אלה מקצועות שבהם פועלים בסמיכות למערכות מתקדמות וטכנולוגיה גבוהה. במקצועות כאלה, בשום פנים ואופן אסור להתפשר על איכות הציוד. לדוגמא, ציוד פחות איכותי שמנסים להשתמש בו בהתקנה מערכת סולארית עלול להוביל להתקנה לקויה. מערכת כזאת אמורה לתפקד ביעילות לאורך שנים ועלותה גבוהה למדי. אמנם זו מערכת שחוסכת הון בהוצאות אנרגיה אבל אם היא לא מותקנת כמו שצריך, יעילותה יורדת. 

 

מקצועות הכרוכים בעבודות גובה 

מקצועות מסוימים מחייבים לא רק מיומנות מקצועית אלא גם הבנה באתגר הגובה. במילים אחרות, ישנם תפקידים שבהם התארגנות לעבודה בגובה חיונית לביצוע בטיחותי ונכון. בעבודות גובה מכל סוג שהוא, לא רק בהתקנת מערכות סולאריות אלא גם בקיצוץ ענפי עצים גבוהים, תיקון תאורת רחוב, הנחת רעפים או ניקוי מגדלים בשיטת הסנפלינג, איכות הציוד מהווה כלל בל יעבור. הסולמות השונים חייבים להיות מהטיב המעולה ביותר. כפפות העבודה צריכות להיות מהסוג שמעניק יציבה איתנה. רתמות הבטיחות על פי תקן. מנשאים לכלי עבודה מאיכות מעולה ישמרו על הכלים הנדרשים בהישג יד, בכל רגע ורגע. בכל עבודה שנעשית בגובה, תמיד עדיף ציוד מעולה שמאפשר לסיים את העבודה מהר יותר, בטוח יותר ובדייקנות מרובה ביותר. 

 

מקצועות עיבוד העץ בכלים חזקים 

עיבוד עץ בצורה מקצועית נעשה על ידי כלים חזקים שיכולים לנסר ולהקציע בצורה מהירה לוחות עץ וחלקים מעובדים למחצה. במקצועות כאלה, שבהם חיתוך העץ נעשה במהירות ובכמויות גדולות, די ברגע אחד של חוסר תשומת לב על מנת שתתרחש תאונה נוראית. חרשי עץ ונגרים שעובדים עם מסורים מאיכות פשוטה מוותרים בעצם על שדרוג חשוב שיש בכלים המקצועיים והטובים ביותר. כך למשל מנגנונים שיודעים מיד לעצור את פעולת המסור השולחני במקרה של תזוזה לא נכונה. כמו כן, במסורים מקצועיים לחיתוך עצים גדולים ישנם אמצעי מיגון נוספים שמבטיחים ביצוע מדויק וחף מתקלות. 

 

מקצועות שבהם נדרשות מדידות מדויקות 

במקצועות שבהם נדרשות מדידות מדויקות מקובל להשתמש כיום באמצעי לייזר משוכללים. ציוד איכותי מסוג זה מאפשר השגת מדידות בדיוק רב, ללא צורך בהתעסקות מיותרת בציוד מסורתי. רצפים, מהנדסים, נגרים, מעצבי פנים, עבורם מכשירי לייזר עושים את העבודה בצורה משוכללת שחוסכת זמן ומפיקה את התוצאות הטובות ביותר. כמו כן, ציוד הלייזר האיכותי מקדם מהר יותר עבודות בניה ושיפוצים, עם מינימום של כוח אדם ומקסימום של תוצאות. אדם אחד המצויד בניסיון ובמכשיר הנכון יכול לסיים את כל תהליכי המדידה המורכבים ללא מאמץ (כשבעבר נדרש לכך צוות שלם).  

 

מקצועות שדורשים מגע עם חשמל 

איכות הציוד חיונית גם במקצועות שבהם איש המקצוע נמצא במגע עם חשמל, עם רשת החשמל, ארונות חשמל ומערכות מתח גבוה. ציוד של חשמלאים מנוסים, למשל, כולל חלקים מבודדים ששומרים מהתחשמלות ומקצרים. ציוד מאיכות טובה יאפשר תיקון תקלות או התקנות, ללא סכנה ומבלי לוותר על שום פרט בביצוע העבודה.