חיפוש
מיון לפי
סגור

אמצעי בטיחות שחשוב לנקוט בהם כשמשתמשים בציוד עבודה מקצועי

לעבוד נכון זה לעבוד בטוח. בכל פעם שניגשים למלאכה ומשתמשים בציוד עבודה מקצועי, צריכים להקפיד על ערנות. אין לפעול בחופזה או להשאיר כלים חשמליים פועלים ללא השגחה. מלבד זאת, טוב להצטייד בכל מיני אמצעי בטיחות מגוונים, בהתאם לסוג המשימה שעל הפרק. נקיטת הצעדים הנכונים והאמצעים המתאימים ישמרו על בריאותכם ועל גופכם. 

כך תשמרו על הגב ועל הברכיים 

עובדים צעירים או פועלים חסרי ניסיון עלולים בתמימות, להרים ציוד כבד בצורה שמזיקה לחוליות הגב. תמיד חשוב להתכופף בזהירות, כאשר המשקל איננו מוטל על הגב כי אם על הברכיים. ואם כבר הזכרנו ברכיים, את תרכנו על ברכיים חשופות לאורך זמן. ניתן לסור אל חנות בגדי עבודה ולרכוש את האמצעי שישמור על הברכיים מפציעה או מכאבים. מגן ברכיים שמשתמשים בו באופן יום יומי ושוטף מונע כאבים או שחיקה בשלב מאוחר יותר. 

כך תשמרו על העיניים בזמן העבודה 

ציוד ריתוך מקצועי יכול לחבר בקלות חלקי מתכת שונים. כך אפשר לתקן פגיעות בפח או לחבר פיגומים או לבצע עוד אין ספור עבודות במפעלים. אבל לפני שמרתכים, חשוב לזכור שהבוהק הנוצץ שמופק בזמן הריתוך והניצוצות והגיצים עלולים לפגוע ולהזיק לראיה. על כן, חשוב תמיד לחבוש משקפי מגן בזמן העבודה. לריתוך ארוך וממושך במיוחד, חיוני להיעזר בקסדת רתכים. בדגמים החדישים ישנו אמצעי אוטומטי לכיוון דרגת השקיפות. יש לציין כי משקפי המגן לעיניים דרושים גם בביצוע פעולות אחרות לגמרי. למשל כאשר מפעילים מסורים כבדים, בביצוע קידוחים מסיביים וכדומה. 

אל תאבדו עשתונות ולא תיפצעו באצבעות 

בעבודות כפיים, צריך להפעיל את האצבעות בצורה מיומנת ובטוחה. אם צריכים להרים משקל כבד או שמפעילים ציוד כגון מקדחות, רתכות, מסורים או פטישים כבדים, אסור להתפשר. אל תוותרו על שימוש בכפפות ראויות לשמן. הסוד של כפפות עבודה טובות מחולק לשניים. ראשית, מדובר על כפפה מחומר עבה, ששומר על האצבעות ועל כפות הידיים מפני פגיעה ונזק. שניתן מדובר על הרכב חומרים די גמיש, שמאפשר יכולת שליטה והפעלת האצבעות, גם לביצוע מלאכות יחסית עדינות ותפעול (למשל של מסורים או כלי חריטה, ציוד ידני). ואם צריכים לשמור על גמישות מירבית בעבודה, במקום כפפות קשוחות למראה, כדאי להעדיף כפפות ניטריל. כך ניתן לתפוס בקלות גם ציוד עדין במיוחד. 

כך לא תאבדו את יכולת השמיעה 

אם אתם עובדים לאורך היום עם ציוד שמפיק רעש רב או שאתם בעלי בית מלאכה, סדנה, נגריה או מוסך, סביבכם קיים רעש רב. חשיפה לרעש ברציפות ולאורך זמן ללא הגנה פוגעת בצורה אנושה בכושר השמיעה. הירידה בשמיעה אולי הדרגתית אבל עשויה להפוך לבלתי הפיכה. הפתרון – אמצעי בטיחות להגנה על האוזניים. דרך אחת הינה לבחור אטמי אוזניים מקצועיים, שחוסמים את הרעש בצורה טובה מאוד. אבל אם רוצים משהו אפילו יותר אפקטיבי, הפתרון הינו אוזניות מגן. יכולת חסימת הרעשים שלהן גבוהה ביותר. 

לשמור על ראש בריא, בזמן העבודה 

אם אתם משתמשים בציוד עבודה מקצועי, באתרי הבניה, במפעל או בשיפוץ ביתי, אל תזניחו את הראש שלכם. כדי לשמור על ראש בריא בזמן העבודה, תמיד השתמשו בקסדה. רק בשנה האחרונה ניצלו עשרות אנשים מפגיעה חמורה, כאשר הקסדה שמרה על ראשם מפגיעה בלתי צפויה. 

לסיכום, עבודה תוך גילוי ערנות לסביבה והצטיידות באמצעי בטיחות נאותים יאפשרו לכם לסיים כל משימה, בבטחה. יותר שיקול דעת ואחריות, הקפדה על סביבת עבודה מסודרת ומאורגנת, רק טוב יצא מזה, לכולנו.