חיפוש
מיון לפי
סגור

ציוד עבודה שחייבים להיות זהירים מאוד כשמשתמשים בו

כל מי שאוהב להפעיל כלים וציוד עבודה מכיר את ההרגשה. פעם אחר פעם, השימוש בציוד עבודה מניב סיפוק רב. כל מי שיודע לקדוח או להבריג, לשייף וגם להקציע, לנסר ולחבר, יכול להיות גאה במלאכת ידיו. אך חשוב להדגיש כי כאשר מפעילים ציוד עבודה, אי אפשר לנהוג בחוסר זהירות. בכל שימוש בציוד שנציג להלן, חייבים להיות זהירים על מנת למנוע פציעה וכדי לסיים את המלאכה, ללא תקלות. כך תהיו זהירים ותצלחו ללא קושי, כל מלאכה. 

הפעלה זהירה של ציוד לקידוח 

מרבית האנשים לא יפעילו לעולם ציוד מתוחכם ברמה שמותקנת במתקנים לקידוח נפט. אבל בהחלט לא חייבים להפעיל מקדחה שקודחת למעמקי האדמה או הים, בכדי לחייב זהירות. בכל פעם שלוקחים ליד מקדח ידני או דגמים שמופעלים על סוללה נטענת, היו ערים לנקודות הבאות. אף פעם אל תכוונו את המקדחה המופעלת, לעבר פניו או גופו של אף אדם. אל תשאירו מברגה או מקדחה פועלים, ללא השגחה. את החיבור של הביטים או סט המקדחים בצעו בקפדנות ואל תשאירו חלקים לא נעולים או רופפים. מלבד זאת, אם קודחים משטחים שעלולים להפיק חלקיקי אבק או שבבי עץ, שמרו על כפות הידיים וגם על העיניים. חבשו משקפי מגן והשתמשו בכפפות עבודה. תמיד, זיכרו להחזיק את הציוד בידיים יציבות והיו ערניים לסביבתכם. 

היו ערים לעוצמת המסורים 

אפילו מסור ידני קטן יחסית, עלול לגרום לפציעה אם לא נזהרים. אבל כאשר מפעילים מסור ג'קסון או כל דגם רב עוצמה אחר, התוצאות של חוסר זהירות עשויות להיות חמורות בהרבה. בכל הפעלה של המסור, בדקו שאתם מכירים היטב את אופן הפעלתו ודעו אם יש כפתור לכיבוי חירום. כפתור לעצירת המסורת יכול למנוע פגיעה קשה. תמיד וודאו כי חלקי הציוד כולם מחוברים כהלכה ושום דבר איננו רופף. אל תפעילו לעולם כלי חיתוך אם הסביבה איננה מוארת ומומלץ לוודא כי סביבת העבודה מסודרת ככל שניתן. במידת הצורך, למשל אם לא הפעלתם את הכלי הרבה זמן, קראו מחדש את הוראות התפעול. כלים חזקים וחדים לא מפעילים אם נתונים בהשפעת תרופות מרדימות או אם מרגישים חלשים או עייפים. 

כך זהירות תמנע אסון 

אפילו אם כלי העבודה נראה לכם פשוט, אל תקלו ראש. למשל, אל תקחו ליד פטיש ותתחילו להכות במסמרים לפני שבדקתם כי ידית הכלי יבשה ולא שמנונית. מקרה שהיה, בו פטיש עף מידו של פועל ופגע בראש של אדם שעמד בסמוך הסתיים בבית החולים. בכל פעם שעולים על סולם, בדקו שהוא עומד יציב והשלבים מאובטחים למקומם. נפילות מסולמות, בעת ביצוע עבודת שיפוץ או תיקון או אפילו החלפת נורה הכי פשוטה, מהווים אירועי תאונה בטיחותיים מאוד נפוצים. במידת הצורך, השתמשו בציוד הגנה כגון קסדות, נעלי עבודה עמידות וכפפות. 

שמרו גם על האוזניים 

בכל כלי או ציוד שתמצאו בין דפיו של קטלוג מקיטה עשוי להיות פוטנציאל לבנות ופוטנציאל להרוס. כל פעם שאתם מפעילים דיסק חיתוך או מברגה, רתכת או פטישון, הימנעו מהפעלה אוטומטית, חפוזה. לפני כל ביצוע של פעולה, וודאו כי אתם או אנשים הסמוכים לכם משתמשים בעזרים להגנה על האוזניים. חשיפה לרעשים חזקים יוצרת נזק מצטבר שיכול להיות בלתי הפיך. הגנה על העיניים, הגנה על האוזניים ועזרים נוספים כגון מגיני ברכיים או קסדות וביגוד חסין אש (לרתכים) יבטיחו את שלומכם ואת בריאותכם. סביבת עבודה מסודרת, מוארת, ללא מפגעים, תמנע תאונות, נפילות ותקלות אחרות. 

 

כתוב תגובה