חיפוש
מיון לפי
סגור

סוגי כלי עבודה שהשימוש בהם אינו דורש ידע מקצועי וניסיון קודם

השימוש בכלי עבודה שונים יכול לחסוך לכל אחד כסף רב. בצורה כזאת ניתן לבצע הרבה מאוד תיקונים או עבודות תחזוקה, מבלי להמתין לשיפוצניק או להנדימן. אם אתם חוששים להשתמש בכלים כי נדמה לכם שהם דורשים מיומנות מקצועית גבוהה מדי, קבלו טיפ מדהים. התחילו להשתמש בכלים פשוטים, שהשימוש בהם איננו דורש מכם שום ידע קודם ושום ניסיון קודם. עם הזמן, כאשר תרכשו את הביטחון בביצוע משימות ופעולות די בסיסיות, תוכלו לרכוש כלים נוספים ולהשיג תוצאות מאוד מאוד יפות. 

כך תסלקו עובש בלי מאמץ 

דוגמא מאוד טובה לכלי עבודה שכל אחד יכול להפעיל הינו שפכטל. נכון, שזהו כלי עבודה שיכול לשמש בנאים או טייחים מקצועיים, אבל כל אחד יכול להפיק ממנו תועלת מרובה. נניח שהבחנתם כי צמח לו עובש בקיר ליד המקלחון או סמוך לכיור שבמטבח. תוכלו להיעזר בכלי הזה כדי לגרד את העובש או טיח רופף. לאחר מכן, אפשר להשתמש בחומרים שקוטלים את שאריות העובש וזה הכל. אין יותר ריחות לא נעימים או כתמים מכוערים על הקיר. 

הכלי שהופך כל פיסת עץ ליפה וחלקה 

אם תמיד רציתם להתחיל לפתח תחביב של נגרות, לרשותכם כלי מאוד פשוט להפעלה. הצטיידו בכלי שנקרא שופין ותוכלו להחליק כל פיסת עץ, שתהפוך למאוד מרשימה ויפה. ניתן לרכוש גושי עץ מוכנים לעיבוד, כך שאפילו לא תצטרכו לנסר אותם בעצמכם. בשלבים אחרים של העבודה, תוכלו להשתמש בחומרים כגון לכה, על מנת לצפות את פני העץ ולהפוך את המוצר שלכם ליפה עוד יותר. 

כך תחליפו ברז ישן, בקלות 

אחד התיקונים הכי נפוצים בבית מתייחס לברזים דולפים, ישנים או הרוסים. בעזרת כלי עבודה שלא קשה להפעיל ולא צריך אפילו חיבור לחשמל, תוכלו להחליף את הברז הישן. אם אתם רוצים ברז הרבה יותר מודרני במטבח, הצטיידו בסוג ייעודי של מפתח מיוחד. מפתח לברז פרח מעניק לכם גישה להברגה של הברז, בלי מאמץ ובלי אלתורים לא מוצלחים. רק אל תשכחו לפני ההחלפה לסגור את השיבר וכמובן – לרכוש את הברז היפה, בעיצוב המתאים למטבח או לחדר הרחצה שלכם. 

כלים לתפיסה עדינה או אחיזה חזקה

בזמן ביצוע עבודת שיפוץ, תיקון או תחזוקה כללית, נדרשים כלים שיאפשרו אחיזה עדינה או תפיסה חזקה. דוגמא לכלי מאוד פשוט לתפעול, שלא מצריך ניסיון קודם ואשר מתאים לאחיזה חזקה למשל של פיסות מתכת קטנות הינה פלייר שפיץ. זהו סוג של צבת שניכר בקצהו המחודד, דמוי השפיץ (ומכאן נובע שמו המקובל). אגב, בארגז הכלים כדאי שיהיו עוד סוגים של פלאיירים לכל מיני שימושים. כלי שונה לגמרי, שחשוב שיהיה בבית הינו פינצטה. בעזרתו ניתן לשלוף או לתפוס דברים מאוד מעודנים מבלי ליצור נזק. אפילו ברמה של שליפת קוץ או שבב עץ זעיר, שנתקע באצבע או בכף הרגל. 

הכלי שפותח גם ברגים מיוחדים 

אין גבול לשימושים שתוכלו למצוא למברגים יעילים. תמיד כדאי שיהיו בהישג יד או בארגז הכלים סט מברגים מוצלח. כך תוכלו למשל לתקן ציר שהתרופף או לחזק בורג שמשתחרר. כדאי שיהיה סט עשיר, עם מגוון רחב של מברגים כך שלא יהיה בורג שיעמוד בפניכם. ומלבד מברגים רגילים או מסוג שנקרא פיליפס, אל תוותרו גם על מברג אלן. ייחודו של המברג הזה טמון בראשו המשושה. הוא מצליח לפתוח או לחזק בקלות גם ברגים שאף מברג במבנה סטנדרטי לא יוכל להתמודד עימם.