חיפוש
מיון לפי
סגור

איך באמת צריכים להבריג ללא טעויות

להבריג ביד קצת קשה ומעייף? בדיוק משום כך המציאו את המברגה החשמלית. כיום, הדגם המועדף יהיה בדרך כלל נטען, כך שאין צורך לדאוג לשקע חשמלי סמוך. למרות שזהו כלי לא מאוד מסובך, הוא בכל זאת לא אינטואיטיבי כמו סט של מברגים ידניים. הטיפים הבאים יעזרו לכם להבין איך באמת צריכים להבריג, בלי פספוסים, בלי תקלות ולא פחות חשוב, מבלי לשחוק את ראשי הברגים או לפגוע במשטח שעליו אנו עובדים (עץ, בלוק או כל חומר אחר). 

מתי צריכים מברגה ומתי מקדחה 

אם תגשו לחנות לכלי עבודה ותבקשו לקנות סט מברגים, ייתכן מאוד שישאלו אתכם האם אתם צריכים סט למקדחה או סט למברגה. לפני שתקחו את העניינים לידיים, נבהיר מהו ההבדל בין שני הכלים הללו ומתי אפשר להשתמש במקדחה במקום המברגה. למעשה, כל מברגה חשמלית או נטענת מסוגלת לבצע פעולה אחת – טיפול בהברגות. כיוון אחד מכניס את הבורג פנימה וכיוון שני מוציא את הבורג החוצה. לעומת זאת, למקדחה יש כמה מצבי עבודה שונים. מצב עבודה אחד, כלומר קידוח, מסוגל לבצע חור בקיר או בחומר אחר (קרמיקה, עץ, אפילו זכוכית או בטון). מצב שונה של עבודה מבצע בדיוק את אותה עבודה של מברגה. כלומר ישנו בורר שמאפשר לכם להפעיל את הכלי כראוי. וודאו שכיוון הסיבוב נכון ושלא קודחים בטעות, כאשר צריכים רק להכניס בורג. 

איך להחזיק מברגה נכון 

כדי להבריג ללא כל טעות, צריכים לאחוז נכון את הכלי. השיטה פשוטה, אך צריכים להתרגל אליה: מחזיקים את המברגה בצורה יציבה, במקביל לקרקע. שימו לב שהמקדח, כלומר הקצה שנוגע בבורג, נמצא בזווית של 90 מעלות ביחס לקיר או למשטח העבודה. מעבר לכך, אסור להפעיל כוח רב מדי על כלי העבודה. המנוע של המכשיר מספיק חזק ובשום אופן לא צריכים להרגיש שהגוף מתאמץ. נגיעה קלה בראש הבורג מספיקה בהחלט. 

כך מונעים מהבורג "לברוח"

חלק מהדגמים המשופרים של המברגות כוללים שכלול טוב. הקצה הוא בעצם מגנט, כך שהבורג מוחזק היטב, הוא לא זז ולא נופל מהמקום בזמן העבודה (חשוב במיוחד בזמן הכנסת בורג חדש). במידה והאופציה הזאת לא קיימת, אפשר להחזיק את הבורג במקומו באמצעות שימוש בסרט דביק או איזולירבנד. מלפפים את הסרט סביב קצה הבורג וסביב קצה המקדח שמסתובב. 

איך משתמשים בבורר מהירות או גיר

כדי שהבורג לא ייצא ממקומו או יוכנס בצורה עקומה, כדאי לעבוד בצורה מדורגת. כלומר בהתחלה להפעיל את הכלי בעוצמה נמוכה. רק לאחר שהבורג נתפס אפשר לעבור למהירות הפעלה גבוהה יותר. מלבד זאת, ניתן לכוון את עוצמת ההפעלה בצורה שתתאים לסוג הבורג ולסוג המשטח שעימו אנו באים במגע. אם הכלי מצויד בגיר, נפעיל אותו בהתאם לאורך הבורג. ברגים קטנים או קצרים, נשתמש בהילוך שמספק כוח נמוך לעומת זה הדרוש לברגים גדולים. את הגדולים נכניס למקום באמצעות כוח שבא על חשבון המהירות (מהירות נמוכה יותר). 

האם חייבים לעבור רק עם סוללה טעונה במלואה 

הדגמים הישנים של המברגות חייבו תחזוקה של הסוללה. מדי פעם היה צורך לפרוק את הסוללה ולאחר מכן להטעין אותה. מי שלא נהג כך, גילה כי ברגע האמת הסוללה מרוקנת ולא נטענת היטב. הסוללות החדשות יותר (ליתיום איון) לא מתרוקנות כמעט כשהן לא בשימוש. אפשר לעבוד איתן לאורך זמן וגם לאחר אחסון ממושך. 

ראינו, אם כן, באיזו צורה צריך לפעיל נכון את המברגה להשגת תוצאות מיטביות. פעלו כך, ותצליחו.

כתוב תגובה