חיפוש
מיון לפי
סגור

איתור נזילות במצלמה טרמית ללא הרס

קרה לכם שחזיתם ברטיבות פתאומית באחד מקירות או תקרות הבית? מה הצעד הראשון שעשיתם, אחרי תסכול מהמחשבה על העלות והבלאגן הצפויים? סביר שתשובת רובכם תהיה הרמת טלפון לאינסטלטור, שיגיע וינסה לאתר את מקור הנזילה, על ידי שבירת קירות ומרצפות רבות. אך במאה ה- 21, יש פתרון אחר!

 

כיום, ניתן להשתמש במכשיר איתור נזילות במצלמה תרמית, שמסוגל לזהות ולטפל בבעיות באופן נקודתי.

 

סיבות לנזילה ודרכי זיהוי

אך לפני זה, בואו נחזור קצת אחורה. רטיבות עלולה להיגרם ממספר סיבות, שתפקיד המומחים הוא להבין את הסיבה הרלוונטית, לטפל בשורש הבעיה, ולוודא שהיא לא תגרום לנזילה נוספת בעתיד הקרוב והנראה לעין.

 

הסיבות האפשריות הן למשל; בלאי, חדירה של מי השקיה או של מי גשמים, איטום לא מספיק, התפוצצות צינורות פנימיים או דליפה של נוזלים ממכשירים ומתקנים בתוך הבית, כמו מכונת כביסה, אסלה או אמבטיה.

איך מזהים שיש נזילה בבית? קיימים כמה סימנים די מפלילים, בגינם מומלץ לקרוא לאדם שיטפל בנזקי הנזילה ויתקן אותה:

  1. תחושת לחות – לעיתים לא נחזה באף טיפת מים ואף צבע הקיר יישאר די דומה, אך אם נעביר יד עליו נרגיש לחות, הרומזת על בואה של נזילה. המשך של תחושה זו יהיה לעיתים טפטוף ממשי.

  2. כתמי עובש או ירוקת על הקירות – כמו שרואים על מאכלים ישנים שפגו תוקף מזמן, או כמו שרואים לפעמים בצידם של ברכות מים טבעיות.

  3. קילופים – קילוף קירות וירידת צבע הם סימנים ברורים להיקוות של מים לא רצויים בסביבה.

כל הסימנים האלו, יגיעו לרוב בשלב יחסית מתקדם של הנזילה. קיימת דרך נוספת לזיהוי נזילות בשלב די מוקדם, והיא התבוננות סדירה בחשבון המים.

חשבון מים גבוה במיוחד, שאינו תואם לצריכה הממוצעת למשק הבית ולתקופה בשנה, רומז על רטיבות בשלב מוקדם.

 

טיפול בנזילה

אם כן, עקב הגורמים הרבים לנזילה והסימנים המגוונים, לעיתים קשה למומחים לדייק במציאת מיקום שורש הבעיה ולטפל בה.

כתוצאה מקושי זה, נאלצים הם לעיתים לשבור אריחים רבים ברצפה, לקדוח חורים גדולים ורחבים בקירות וליצור אי נוחות מתמשכת ומיותרת אצל בני הבית.

 

כיום, במקום לעבוד בשיטה של ניסוי וטעיה, עד למציאת מקום הבעיה, טכנולוגיית אינפרא-אדום סייעה לפיתוח טכנולוגיית איתור נזילות במצלמה תרמית, שמזהה מוקדי חום שונים מעבר לקירות. באמצעות הטכנולוגיה, המצלמה מזהה היקוות לא סטנדרטית של מים בעקבות שינוי הטמפרטורה שלהם, וצובעת את האזור במסך המצלמה בצבעים שונים.

 

לאחר מכן, יכול המומחה לפתוח רק את אותו אזור ספציפי לבדו, ולמנוע עוגמת נפש מהלקוח. איתור נזילות במצלמה תרמית, יוזיל לכם רבות את עלויות התיקון הסופי, ישאיר את ביתכם מסודר ונקי באופן יחסי, ויבטיח את פתרון הבעיה בצורה מהירה, מושלמת, חסרת פשרות, ובמחיר שווה לכל כיס.

 

כתוב תגובה