חיפוש
מיון לפי
סגור

ביצוע עבודות איטום - איך עושים זאת נכון?

כדי שנוכל ליהנות מחורף יבש, מרפסת סגורה ונקייה מרטיבות ועובש, בריכה ללא דליפות ועוד, יש חשיבות ענקית לאיכות איטום המבנים. ישנן בעיות של איטום מבנים ושל רטיבות בהרבה מקומות. הדבר נובע מחוסר הקפדה על איטום מקצועי במהלך הבנייה. תהליך האיטום נותן פתרונות אפקטיביים למניעת חדירת מים או רטיבות בחלקי המבנה. על מנת שתבצעו עבודות איטום כהלכה, אספנו לכם כמה טיפים שיעזרו לדעת איך עושים את נכון.

 

מה צריך לדעת?

רגע לפני הצלילה לחנות חומרי בניין והנהירה לאיטום, צריך לדעת מה אנחנו אוטמים. מה סוג המבנה, ממה הוא עשוי, למה הוא משמש ועוד. לאחר בחינת כל הפרמטרים האלה נוכל לדעת איזה חומרים מתאימים ומתי לבצע את האיטום. במרפסות למשל רצוי לבצע עבודות איטום ובדיקות תקופתיות בקיץ ובסתיו, לפני שהגשמים יתחילו. בבריכה עם זאת רצוי לבצע את העבודות לפני תחילת הקיץ. חומר איטום לגג דורש הכי הרבה התייחסות. הגג של ביתנו הוא החלק החשוב ביותר, גם אם איננו שמים לב אליו, הוא זה שמפריד בין תכולת הבית לבין מזג האוויר שבחוץ. אם אינכם בטוחים מה התקופה הרצויה לאיטום, יש צורך ליצור קשר עם קבלן איטום שיעזור לכם בהחלטה וילווה אתכם בתהליך.

 

פעולות למניעת בעיות רטיבות

תחזוקה טובה של עבודות איטום תאריך את משך חייהם של איטום מבנים ותחסוך עלויות בטווח הארוך. ניקוי הגג יוביל למניעת הצטברות מים בשלוליות, שיובילו לנזילות בסופו של דבר. יש לוודא שהגג נקי, שכל הצינורות מוגבהים ולא יוצרים מחסום לזרימת המים. ניקוי מרזבים ופתחי הניקוז של הגג הינה פעולה חשובה ביותר. פתח צינור נקי איננו מעיד על צינור נקי. הדרך המומלצת היא למלא דלי מים ולרוקן אותו לפתח הניקוז, על מנת לוודא כי המים זורמים בחופשיות.

 

איך עושים זאת נכון?

בביצוע איטום עצמאי לא מומלץ להשתמש בחומרים מסובכים כמו זפת וכן הלאה. חומר איטום מגיעים בשלל צורות. חומרי איטום פוליאוריטנים הם בין החומרים הנפוצים ביותר ומשמשים לצרכי איטום שונים, בין היתר איטום גגות. הם יעילים לאיטום והדבקה. חלק גדול מהמקצועיות בכל מה שקשור לחומרים מבודדים הוא בביצוע התהליך. חומרי איטום עובדים כהלכה אם הם מאותה משפחת חומרים.

 

מה רצוי לשאול לפני שמתחילים?

כשאנחנו פונים לבעל מקצוע, יש לשאול אותו כמה שאלות מקדימות כגון:

מה הגורם לרטיבות?  לכל בעיית רטיבות יש גורמים שונים וייתכן שכל בעל מקצוע יצביע על גורם שונה. חומרי איטום שונים עוזרים לרטיבויות שונות. 

מה דרך האיטום הטובה ביותר לגג? חומר איטום לגג מגיע בכמה אפשרויות. קבלן איטום ככל הנראה יציע לכם חומר איטום גגות בסיסי, אך בקשו לשמוע עוד אפשרויות שיכולות להתאים יותר. 

מהי הכנת השטח שמתבצעת לפני האיטום? הכנת מקום העבודה לפני האיטום עלולה להוות את עיקר העבודה. הכנת השטח כוללת ניקיון יסודי ועוד.