חיפוש
מיון לפי
סגור

המדריך למסמר: כך תוציאו מסמר מהקיר בצורה הנכונה

קירות יפים בבית הם המתכון לבית אסתטי ואנו כאן כדי לעזור לכם להפוך את הקירות ליפים יותר, ובלי מסמרים. המדריך למסמר יעזור לכם לפתור את הכל, בעזרת פטיש או פלייר פטנט ובלי טיפה של מאמץ. 

 

מה קורה אם שולפים מסמרים בצורה לא נכונה

אם מנסים לשלוף מסמרים עם כוח טהור, פשוט בעזרת משיכות חזקות של פליירים, אתם עלולים לסיים עם אצבע פצועה או תקלה אחרת. כולנו יודעים שבבית יפה ומסודר, קשה למצוא משהו מעצבן יותר מאשר צבע שמתקלף מהקיר. בעצם, יש משהו אחד לא פחות מעצבן: לנסות לשלוף מסמר באלימות כדי לגלות שהוא התעקם, שפיסה מהקיר מתפוררת. וחוץ מזה, אחרי הכל גם נשארנו עם בור לא אסתטי, שמכער את הקיר. כעת נסביר באילו שיטות תוכלו לפתור את הבעיה, בלי נזק לקיר, בלי נזק לאצבע ואפילו – איך מצליחים ללא שום בעיה לתקן את השקע שהשאיר אחריו המסמר שנשלף. 

הוצאה של מסמר בשיטת הפלייר והשפיץ

אם בארגז הכלים בביתכם שוכנים להם אחר כבוד צבת או פלייר שפיץ או אפילו סתם פלייר רגיל, תוכלו להיעזר בהם לביצוע הפעולה האלגנטית הבאה. אמנם, אפשר לנסות למשוך את המסמר בכוח, כשהוא אחוז בקצהו בצבת, אבל לא תמיד הוא יישלף בקלות. לכן, הפתרון הפשוט יותר, שגם לא מצריך הרבה מאמץ הוא להשתמש בפלאייר בתוספת נקודת משען. אנו מתבססים על כלל המנוף. את הקצה של המסמר אוחזים בצבת או בפלייר. מתחת למסמר מצמידים לקיר מברג פשוט ורגיל, כפי שיש לכולם. הקפידו שהחלק העבה יותר, כלומר הידית ממוקמת בצורה כזאת שמתקבלת נקודת משען טובה. כעת, פשוט לוחצים על הידיות של הפלייר כלפי מטה. אפילו מסמרים עקשניים, שתקועים חזק ביותר, נכנעים בקלות ונשלפים. 

הוצאה של מסמר בשיטת הפטיש ההפוך

פעם, מזמן, דפקנו את המסמר אל הקיר באמצעות פטיש. אחר כך תלינו תמונה או כל דבר אחר שקישט את הבית. וכעת, כאשר אין עוד צורך במסמר או שרוצים לצבוע את הקיר ללא כל קושי, נשתמש בשיטה ההפוכה. כלומר, נשתמש בפטיש לצורך השליפה, מן הצד השני. לצורך העניין נרצה להצטייד בפטיש שבקצהו מעין שתי אצבעות עם רווח ביניהן. מחזיקים את הכלי כך שהידית ממוקמת בזווית אל הקיר (באלכסון כלפי מעלה). הטריק הוא כזה: להישען על ידית הפטיש כך שהמשקל שלנו, בתוספת מעט עזרה מכוח המשיכה, פשוט שולפים גם את המסמרים הארוכים או הסרבנים ביותר. 

וכעת, נטפל בחור שבקיר 

בשעה טובה ומוצלחת, המסמר נשלף והפטיש, הפלייר וכל יתר הכלים יכולים לחזור למנוחתם על מדף או בארגז הכלים. אבל רגע אחד, מה עושים עם החור שנשאר לו בקיר? הפתרון יותר פשוט מכפי שנדמה. 

זה הזמן להצטייד בחומר מילוי שרכשנו מבעוד מועד. בדרך כלל, יש להכין תערובת אחידה המורכבת משילוב של חומר עם מים, עד לדרגת הצמיגיות והסמיכות הרצויה. לפני היישום של החומר והחלקתו על ידי שפכטל, נשפשף מעט את החור שבקיר. כך נסלק שאריות של אבק, טיח רופף וכדומה. נשים מחומר המילוי על השפכטל וניישם אותו על הקיר. אם עדיין ישנו שקע, נחכה מעט לייבוש ונמרח שכבה נוספת. אחר כך נחליק באמצעות השפכטל. לאחר הייבוש, נעבור על האזור עם נייר זכוכית. כך יוצרים משטח אחיד, יפה ובעל מרקם שווה. 

מעתה, גם אתם יודעים היטב כיצד לסלק ולהוציא מסמרים מיותרים. איך לבצע את המלאכה במינימום מאמץ ואפילו לתקן את השקעים המיותרים שנותרו.

 

כתוב תגובה