חיפוש
מיון לפי
סגור

כל מה שצריך לדעת על הקמת גינה חלומית

אין זה סוד, כי בשנים האחרונות החיים שלנו הופכים ל"אפורים" יותר – הארץ מתכסה שלמת בטון ומלט ורבי קומות מחליפים את מקומם של הבתים הנמוכים בני הקומה האחת או השתיים ומצוקת השטחים הפתוחים מעבירה את מרביתנו למגורים בקומות, במגדלים. אולם, מאידך, אם אתם שייכים לברי המזל שעדיין גרים בבית הצמוד לקרקע או, לחילופין, בדירת הגן בבניין, זה אומר, כי לרשותכם עומדת פיסת אדמה משלכם, שבה תוכלו להפעיל את דמיונכם ולהקים לעצמכם את הגינה שעליה אתם חולמים...

  • יער פיות?

  • גן טרופי?

  • מסלעת סוקולנטים בסטייל של המערב הפרוע?

  • בית המוקף בגדר לבנה שנראה כאילו הוא לקוח מהחלום האמריקאי?

א-ת-ם תחליטו!

אנחנו כאן רק כדי לתת לכם מעט מידע על הדרך לשם...

 

חשיבותה של הגינה כחלק אינטגראלי מהבית

מראה הגינה אמור להשתלב במראה הכולל של הבית. על אף, שלכאורה, הגינה אינה נמצאת בתוך הבית, בחלק גדול מהמקרים, כאשר היא ממוקמת בחזית הבית, היא תהיה הדבר הראשון שרואה מי שמגיע לבקר, ולכן, חשוב להשקיע בה מחשבה מרובה, בדיוק כאילו היא אחד מהחללים שבתוך הבית. את הגינה ניתן לעצב בדרכים רבות ומגוונות, באופן המשפיע על האווירה שבה, ובהתאם לכך - גם על הרושם הכולל שעושה הבית שלכם. הצמחים שתבחרו לשתול, סוגי התאורה שתבחרו למקם בה, סגנון הגדר ואפילו הצבעים – לכל אלה השפעה ישירה על אופייה של הגינה, ובהתאם לכך - גם על אופיו של הבית ועל הרושם הכללי שהוא יוצר.

אבל, הרבה לפני שנכנס לפרטים הקטנים, יהיה עליכם להחליט החלטה גדולה וחשובה הרבה יותר - ייעודה של הגינה שלכם.

 

ייעודה של הגינה

לכאורה, ניתן לומר כי גינה זו גינה זו גינה, מה יש להסתבך עם זה יותר מידי?

אבל, למעשה, גינה היא שטח פנוי, וכמו כל חלל ושטח פנוי בבית או במשרד, יש להחליט מראש על ייעודה ומטרותיה, על מנת שנוכל להקים ולעצב את גינת החלומות שלכם, קודם כל, תצטרכו לאפיין את הצרכים שלכם. וכאשר המדובר על גינה, השמיים הם הגבול כמעט. למשל, אם אתם מתכוונים לארח בגינה באופן קבוע (רעיון טוב, זה יכול לחסוך לא מעט בלגן בתוך הבית), חשוב לייעד ולהשאיר מקום לא רק לצמחיה ולשיחים, אלא אף לריהוט המתאים - שולחן אוכל וכסאות, ציליה או פינת זולה חביבה - על פי סוג האירוח החביב עליכם. מצד שני, אם אתם מתכוונים להפוך את הגינה לפינה השקטה הזוגית או המשפחתית שלכם, לאותו מקום שבו תוכלו לשבת, לנשום אוויר בסוף יום ולהירגע, גם כאן, תצטרכו לתכנן בהתאם ולשריין מקום לנדנדות, לערסל, לשולחן קפה קטן.

דבר נוסף שיהיה עליכם לקחת בחשבון, הוא האוכלוסייה שהגינה עתידה לארח, בין אם באופן קבוע ובין אם באופן מזדמן. לדוגמה, אם הגינה שלכם עתידה לארח ילדים או בעלי חיים, טוב תעשו אם תרחיקו ממנה צמחים רעילים או, לפחות תמקמו אותם גבוה, הרחק מהישג ידם ופיהם.

קריטריונים נוספים שעליהם תצטרכו לחשוב בהקשר לייעודה של הגינה, הוא סוגי התאורה ומיקומם המדויק בשטח הגינה. גננים מומחים, כדוגמת גננים במרכז, למשל, יודעים להפריד בין סוגי התאורה השונים, ולמקמם, בהתאם לייעוד החלק בגינה. כך, תאורת שבילים או מסלעה, תהיה שונה באופייה, בעוצמתה ובמיקומה מתאורה המיועדת לאפשר לכם לקרוא, וזו, תהיה שונה בתכלית השינוי מתאורה שמטרתה לאפשר לכם ערב זוגי רומנטי בגינה הפרטית שלכם. מובן מאליו כי לא תוכלו לכסות את כל סוגי התאורה האפשריים הקיימים, לכן, התמקדו במספר פעילויות החביבות עליכם ביותר כבסיס, ובמידת הצורך, בהמשך, תוכלו לתגבר את התאורה הקיימת בסוגי ובגופי תאורה נוספים, אם תזדקקו לכך.

 

הצמחייה שבגינה

מאחר שגינה ,כפי שציינו קודם, היא, בראש ובראשונה, חלק בלתי נפרד מהבית והחיים בו, לצמחים, לפרחים ולעצים שתשתלו או תבחרו לנטוע בגינה, ישנה חשיבות רבה. לדוגמה, ישנן משפחות לא מעטות שתבחרנה לשתול עצי פרי או לטפח גינת ירק בין אם בהדרכתם של גננים במרכז ובין אם לאו ולשלב את הפירות, הירקות והירק הגדל בגינתם בתזונה שלהן. אמנם, לא תצליחו להפוך לחקלאים במלוא מובן המילה, אבל גם עגבנייה, לימון או תפוח שהם פרי גינתכם ופרי טיפולכם המסור תהיה טעימה לחיכם עשרות מונים מאלו שתקנו בסופר. אחרים, יעדיפו לשתול פרחים מרהיבים בשלל צבעים וריחות, על מנת להנעים את שהייתם בגינה. אנשים אחרים יעדיפו להפוך את הגינה שלהם למדשאה שבה יוכלו לשחק הילדים, למסלעת סוקולנטים או, אפילו, יעדיפו למקם בה בריכת נוי מעוצבת, עם צמחי מים מרהיבים ותאורה מתחלפת בעלת מספר גוונים, המשפיעה על האווירה.

 

זאת לא בושה לבחור שלא לעשות את הכל בכוחות עצמכם

גם כאן, בדומה לתחומי עיצוב הבית וה-DIY האחרים, יש טווח גדול של פעולות שאתם יכולים לבצע בכוחות עצמכם, ופעולות נוספות שלהן תזדקקו או תעדיפו את שירותיהם של אנשי מקצוע - גננים במרכז, משתלות, יצרני ציוד גינה, יצרני ריהוט צעיר יותר, חנויות שמוכרות גופי תאורה, כל מה שתרצו...

 

וזו, בשורה התחתונה, בדיוק הנקודה שלנו

הגינה שלכם יכולה להיות כל מה שתרצו שהיא תהיה, כל מה שמתאים לכם, לאורח החיים שלכם ולהרגלי שעות הפנאי שלכם. בין אם תחליטו לעשות זאת בכוחות עצמכם בלבד, ובין אם, לצורך זה או אחר, תיעזרו באנשי מקצוע המיומנים בתחום עיסוקם!

 

באדיבות אתר טוב תודה.