חיפוש
מיון לפי
סגור

בדיקת רעש: איך ניתן לפתור את הסביבה הרועשת סביב הבית שלנו?

איזה יופי. רכשתם דירה חדשה ואתם מחכים כבר לשדרוג המיוחל בחייכם – גם במיקום טוב יותר, אולי גם גדלו מספר החדרים ועיר חדשה. ההתרגשות בשיאה והשקעתם את המיטב הכסף שלכם בנכס, ורק משתוקקים כבר להיכנס לדירה. 

אך לפתע כאשר כבר הכל מוכן, אתם מתחילים לגלות כי הסביבה שלכם לא מפסיקה לרעוש, מחדלים תברואתיים, ורעש בלתי נסבל בתוך הבית. כדי למנוע את הבעיה ולטפל בה במהירות האפשרית במידה וזו קיימת כבר, הדבר המומלץ ביותר הוא לבצע בדקת רעש בתוך הדירה שלנו. בדיקת רעש מתבצעת במסגרת בדיקת בית של חברת טרמינל בדק בית

בעל המקצוע אשר מתעסק בבדיקה זו נדרש להיות מהנדס מומחה מתחום הבנייה בעל הכשרות מתאימות לזיהוי ואיתור רעשים מיוחדים. 

 

בדיקת רעש : האם הרעש בישראל נסבל?

אין ספק שהמדינה שלנו מייצרת הרבה רעש מבחינה סביבתית. הכבישים הסואנים ברחבי הארץ, משאיות והאוטובוסים שמתחלפים ללא הרף, הרכבת הקלה אותה בונים בימים אלה.. 

מדינה רועשת. לצד כל אלה, צריכים לזכור שקיימים יתרונות מסוימים – כך אם יש לנו גישה קרובה לתחבורה ציבורית כלשהי או בשורה שהרכבת הקלה העתידית עומדת לעבור ליד הבית שלנו, זה יכול להיות יתרון לנכס מבחינת העלות בעתיד, ולמרות זאת, רבים מהאנשים מעדיפים לגור באזור שקט ובטוח למחיה.

 

מי מורשה לבצע בדיקת רעש?

לא כל בעל מקצוע מורשה לבצע את הבדיקה, שכן נדרשת הבנה רבה בתחום זה על מנת לעסוק בו ולאתר את מקור הרעש במקצועיות רבה. 

בדיקה זו מתבצעת במסגרת בדק בית. בדק בית מתבצע ע"י צוות מהנדסים מיומנים מתחום הבנייה. בתום בדיקת הרעש אנו נקבל דו"ח מפורט עם כל מקורות הרעש האפשריים והקיימים. 

הדו"ח יאפשר לנו להחליט האם לרכוש את הנכס או לוותר עליו בעקבות הבעיות השונות מסביבתו. 

בהקשר זה, חשוב לקחת בעל מקצוע אשר יש לו את הכלים החדשניים והמתקדמים ביותר בתחום על מנת שהוא יאבחן את הבעיות בצורה מקיפה ויסודית. 

כאשר מבצעים בדיקת רעש מתייחסים לשתי בדיקות קריטיות, אשר אלה עוזרות לנו לאתר את מקור הרעש: מדידת רעש ומדידת אקוסטיקה פנימית. 

יתרה מכך, בדיקת הרעש בבדיקת הדירה, מתייחסת לתחומים שונים והם: תחבורה,  אתרי בניה מזגנים ואף מעליות – הסיבה לכך שמקור הרעש יכול להגיע ממגוון רחב של מקורות ולכן עלינו לאתר בצורה מדויקת את המטרד הסביבתי. 

 

עלות מחיר בדיקת רעש – האם היא אחידה?

אחת השאלות החשובות היא כמה עולה לנו כל הסיפור הזה של בדיקת רעשים. 

כפי שאמרנו לאורך כל המאמר הבדיקה מתבצעת במסגרת בדק בית. 

במקרה זה, המחיר אינו אחיד והוא משתנה מבעל מקצוע לאחר. 

ככל שמדובר בצוות מקצועי יותר, סביר להניח שהמחיר יהיה גבוה יותר.