חיפוש
מיון לפי
סגור

החשיבות של מטהרי מים וכיצד ניתן להתקין מטהר מים ביתי

היכרות עם הבדלים בין סוגים שונים של מסננים ומטהרים היא השלב הראשון בבחירת המתקן שיבטיח לנו אספקה רצופה של מים טעימים ונקיים יותר. בשלב הבא, עלינו גם לדעת איך מבצעים את ההתקנה בצורה הנכונה ואיך בוחרים בעלי מקצוע מתאימים שיכולים לעזור

 

לשיפור איכות מי השתייה – בוחרים אמצעי סינון וטיהור איכותי

 

אחת הדרכים להבטיח צריכת מים גבוהה יותר בקרב כל בני המשפחה היא לשפר את איכות המים. בשביל לעשות את זה, אנחנו יכולים לבחור בין כלים שונים שאחראיים על סינון וטיהור. בנוסף, יש כיום היצע רחב של אפשרויות גם מבחינת מפרט, מחיר וסוג ההתקנה.

ההבדל העיקרי הוא בין מסנני מים רגילים לבין מטהר מים ייעודי. כך למשל הסינון מתייחס לחלקיקים לא רצויים שקיימים במים כמו חול וחלודה, בעוד הטיהור כולל הגנה מפני חיידקים והרחקת חומרים או מינרליים שגורמים לטעמי לוואי. הדבר החשוב הוא לבחור את המערכת המתאימה לאופי השימוש ולהתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי מיקום של מטהר מים תת כיורים לעומת מסננים ומטהרים שנמצאים על השיש.

 

מה ההבדל בין סוגי מסננים?

 

המסננים השונים מבצעים פעולות שונות. מסננים מכניים לדוגמא אחראיים על סינון חלקיקים, חול, חלודה ומשקעים, בעוד מסנני פחם מתמקדים בספיחת כלור וחומרים כימיים שעלולים לגרום ריחות לא נעימים וטעמי לוואי. לעומתם, מסנני UV מייצרים קרינה שקוטלת חיידקים וכך מטהרת את המים.

כל סוג של פילטר מים צריך להחליף בהתאם להוראות היצרן. החלפה מאפשרת סינון מים באופן יעיל יותר והיא מתבצעת אחת לכמה חודשים או בהתאם לצריכה. אם רוצים לשפר ביצועים של מסנן מים מסוים, חייבים להיצמד להנחיות היצרן החל משלב ההתקנה ועד התחזוקה.

 

כיצד ניתן להתקין מטהר מים ביתי ומהם השלבים?

 

יש הבדל בין התקנת מערכת טיהור מים חיצונית לבין התקנת מערכת מתחת לכיור. כדי להתקין מערכת חיצונית, מרכיבים מסנן מכאני על הצינור שנמצא אחרי השיבר ומונה המים.

מנתקים את הצינור שאחרי השיבר, מתקינים עוד ברז ובין שני הברזים משלבים את המסנן כאשר הגוף שלו פונה כלפי מעלה.

במידה ומתקינים לבד, צריך לשים לב שהוא נמצא בכיוון זרימת המים לפי חץ שאמור להופיע עליו. בבתים שמסופק להם מים בלחץ של מעל 4 אטמוספרות, חשוב להתקין גם מקטין לחץ על ידי הזמנת אינסטלטור.

במערכת שמתקינים מתחת לכיור, הדבר הראשון שעושים זה לקדוח חור בשיש או במשטח של המטבח. אחרי שמתקינים את ברז המים, סוגרים אותו ומתקינים מפצל ליציאה לפי קוטר הצינור של יציאת המים שנמצאת מתחת לכיור.

מרכיבים את הפילטר המכאני, ממשיכים לשאר הפילטרים ותולים או מתקינים את גוף המערכת במקום הרצוי.

מחברים למקור המים ומתקינים את ברז המים על השיש. בכל מקרה, עדיף שההתקנה תתבצע על ידי אדם מוסמך.