חיפוש
מיון לפי
סגור

איך להתקין מערכות חימום בבית?

אמנם, ישראל נחשבת למדינה חמה, וודאי אם אנחנו משווים את הטמפרטורות הקבועות כאן למה שמתחולל באירופה. אבל, למרות שלאורך רוב חודשי השנה אנחנו נדרשים להפעיל את אמצעי הקירור, הרי שבחורף בכל זאת, הטמפרטורות עלולות לצנוח בצורה חדה. לא פעם, מרבית הדירות בישראל לא מצויידות באמצעים אפקטיביים לחימום הבית. בשורה ארוכה של משקי בית ישראלים נמצא את הרדיאטורים, אלו שמצליחים לחמם באופן נקודתי ולא פעם, הם עלולים להוות מפגע בטיחותי של ממש, במקרים אחרים, משפחות רבות נוהגות להדליק את מיזוג האוויר. מכשיר שאולי מצליח לחמם את הבית, אבל הוא גם מייבש את האוויר באותה העת. אם אתם רוצים להתקדם לעידן החדש ולהתקין מערכות מתקדמות לחימום הבית, הרי שזה הזמן לעשות זאת. במאמר הבא ננסה לסקור את האפשרויות העומדות בפניכם ואת אפשרויות ההתקנה השונות, מתוכן תבחרו בטובה ביותר עבורכם. 

 

איך נבחר באמצעי החימום הטוב ביותר?

אנחנו לא רוצים להכניס אתכם לעובי הקורה ולדבר על המבנה ההנדסי של מערכות חימום אפקטיביות, אבל אנחנו כן נגיד כמה מילים על קצה המזלג. בגדול, בכל פעם, כאשר אנחנו צריכים להחליט איזו הסקה תעניק לנו את השירות הכי יעיל, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מספר שאלות קריטיות:

  1. מה הגודל של החלל: לצורך ההשוואה, חדר גדול, באופן טבעי, יתחמם בפרק זמן ארוך יותר מאשר חדר קטן, גם אם נשתמש באותם אמצעי חימום. 

  2. אילו מערכות חימום יעניקו לנו את השירות הטוב ביותר תוך ניצול מינימלי של אנרגיה: יש מכשירים הצורכים הרבה אנרגיה באופן יחסי, חשמל וכיוצא באלו ויש מי שיתנו לנו את אותה התפוקה תוך ניצול יעיל יותר של אנרגיה, מה שיעזור לנו לשמור על הסביבה ובאותה העת, גם ישמור לנו על הכיס. 

  3. מה המטרה שלנו: לצורך העניין, במדינות רבות באירופה ובצפון אמריקה, משתמשים בהסקה מרכזית לצורך חימום חדר מגורים. אבל, חשוב לזכור כי לא רק שהעלות של אחזקת מכשיר מהסוג הזה היא גבוהה מאוד, אלא שעם כל הכבוד, גם בימים הקרים בישראל, הטמפרטורות בדרך כלל לא יורדות מתחת לאפס, אלא אם אתם מתגוררים בגולן או בהרי ירושלים וגם זה מתרחש לעיתים נדירות. אם לא נגדיר את המטרות שלנו, מה אנחנו רוצים להשיג, יהיה קשה להתאים מערכות חימום שיתנו לנו את המענה הדרוש. 

 

שימוש באנרגיה סולארית לצורך חימום החלל 

בשנים האחרונות אנחנו רואים זינוק יוצא דופן בשימוש בטכנולוגיה ירוקה. יש לכך סיבות רבות. ראשית, הרי ברור לכולנו כי שימוש באנרגיה סולארית יכולה לשפר באופן דרמטי את מערכת היחסים שלנו עם הסביבה. שינויי האקלים מוכיחים לנו שוב ושוב כי הניצול של משאבי הטבע במימדים כאלו, פוגע בנו בסופו של דבר. לא רק זה, אלא, מי שחיים בישראל ומרגישים את יוקר המחיה בכל רגע נתון, יודעים היטב כי הורדה בצריכת החשמל מאפשרת לנו לחסוך בכל חודש מאות ואלפי שקלים. מערכות מים חמים למי בריכה פרטית, עבור חימום תת רצפתי וכיוצא באלו, לא חייבות לעבוד על חשמל, הן בהחלט יכולות לעבוד באמצעות שימוש בפאנלים סולאריים. 

 

אילו אמצעי חימום יכולים לשפר את איכות החיים שלכם 

בגדול, אפשר לחלק את התחום של מערכות חימום לשתי קבוצות עיקריות : 

  1. מערכות הממוקמות מתחת לרצפה: למשל, חימום תת רצפתי המופעל על בסיס מים. המערכת פועלת בזכות צינורות מים חמים, המחממים את המרצפות באופן אחיד ומעלים את הטמפרטורה של החלל בצורה אחידה וכזו המעניקה מענה מושלם לאורך זמן. 

  2. צ'ילרים מוסדיים: בחללים גדולים בדרך כלל נכון להתקין מערכת הפועלת בזכות מנגנון של דחיסת אוויר דרך מים חמים או קרים, תלוי מה המטרה שלנו, במקרה הזה, המטרה היא לחמם את החדר לכן המים יהיו חמים. כך אנחנו גם מעלים את הטמפרטורה בחלל וגם מוסיפים לחות, זאת אומרת, החדר מתחמם בלי לייבש את האוויר, מה שאי אפשר לקבל על ידי שימוש במזגן לצורך העניין. 

 

האם אפשר להתקין מערכת כזו לבד או שצריך להיעזר בבעל מקצוע

כמו במקרים אחרים, הכל זה שאלה של זמן וכסף. על פניו, בהחלט ניתן להתקין מערכות מהסוג הזה לבד, אם יש לכם את הכישורים המתאימים והכלים הדרושים. תמיד כדאי לשים לב ולא רק לרכוש את המכשירים המאפשרים התקנה של המערכת, כלומר, כלי עבודה בלבד. אלא, הקפידו לקנות ציוד מגן, ציוד תומך, כזה שיהפוך את כל תהליך העבודה יעיל ובטוח. כמובן, אם אתם הולכים על המסלול הזה, הקפידו לרכוש ציוד איכותי ומקצועי בלבד. 

אבל, אם אתם לא רוצים להתאמץ ומעוניינים להגיע לתוצאות במהירות וביעילות, תמיד אפשר לפנות לבעלי מקצוע מומחים לתחום.