חיפוש
מיון לפי
סגור

רוצים להתקין ארונות בבית בעצמכם? 6 שלבים להתקנת ארונות

אמנם כדאי לקרוא להנדימן או איש מקצוע אחר כדי להתקין ארון, אבל בהחלט אפשר לעשות את זה בעצמכם עם הכלים הנכונים וההדרכה המתאימה. אז בלי הרבה דיבורים, הנה 6 שלבים להתקנת ארון בבית.

 

בעידן שבו הכול אינסטנט, קשה לנו לדמיין שאנחנו נצטרך לעבוד "קשה" ולהרכיב משהו בעצמנו, אבל האמת היא שהרכבת ארון למקלחת, ארון לחדר שינה או ארון מטבח זו משימה לא מאוד מורכבת. אם אתם לקראת הזמנת איש מקצוע להרכבת ארון בבית, 6 השלבים הפשוטים הבאים נכתבו עבורכם.  

 

החליטו היכן בדיוק למקם את הארון 

 

בעוד שהמקום ההגיוני ביותר יהיה בזווית החדר, ישנם מקומות שונים בהם ניתן להתקין את הארונות בהתאם לפונקציונאליות שלהם. דייקו את המיקום, שכן הוא קובע את הבסיס ואבן היסוד של השלבים הבאים של התקנת ארון למקלחת או בכל חלל ביתי או משרדי אחר.

 

פזרו את החלקים על הרצפה לקראת השלב הבא

 

פיזור החלקים על הרצפה מאפשר לכם לעבוד בצורה חופשית יותר, מכיוון שלא צריך לייצב שום חלק בארון בזמן שמרכיבים אותו. הנה הסיבה לכך שצריך לעשות את החלק הזה על הרצפה, המשיכו לקרוא:

 

התקינו את המסגור של הארון (על הרצפה)

 

המסגור של הארון כולל את הבסיס, את חלקו האחורי וכן את החלק העליון של הארון. ע"פ הוראות היצרן שמצורפות בד"כ לארון, יש לחבר את הבסיס של הארון על ידי ברגים אשר מתברגים בין הסיפון של הארון לבין הרצפה. לרוב יהיה צורך להשתמש בברגים בגודל של 4 אינץ', שזה 10.2 ס"מ, אבל חשוב בכל זאת שתדבקו בהוראות היצרן את סוג הברגים הנדרשים למשימה.

 

התקינו את מדפי הארון

 

השלב השלישי כולל את התקנת מדפי הארון, כאשר המדפים מגיעים עם סט ברגים משלהם וכן ניטים עשויי מתכת במקרה הצורך. בשלב זה חשוב לא לדחוף את המדפים לתוך הארוך בלחץ, מכיוון שהוא עדיין לא מהווה מבנה יציב לגמרי.

 

מקמו את הדלתות של הארון

 

 איך למקם את הדלתות של ארון למקלחת או לכל חדר אחר בבית, יהיה תלוי בסוג הדלתות שתבחרו. ישנן סוגים רבים ושונים של דלתות לארונות, לרבות דלתות עץ, דלתות הזזה, דלתות נפתחות לכיוון חוץ ועוד. בהתאם לסוג הדלת שתבחרו, זה יהיה אחד מהשלבים האחרונים להרכבת הארון. 

 

התקנת אביזרים שונים

 

בין אם אתם צריכים להתקין קולבים מסוגננים, דקורציה לארון או כל פריט אחר, זהו השלב הסופי בהרכבת הארון שלכם. בשלב זה אפשרי גם להתקין וויי תלייה בנוסף לקולבים, מה שיצריך ממכם רק פטיש ומסמר או לחילופין, מקדחה וברגים (תלוי בסוג הארון).