חיפוש
מיון לפי
סגור

האם אפשר להתקין מזגן לבד? כל מה שדרוש להתקנת מזגן עילי 1 כוח סוס

מזגנים עליים 1 כוח סוס הם מזגנים עוצמתיים שמתאימים לחדרים קטנים. בשל היותם קטנים יחסית אפשר להתקינם לבד אך מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע לפני ההתקנה ואף להיעזר בו לביצוע העבודה. התקנת מזגן בבית מחייבת ידע והבנה בחיבור חיווטים חשמליים, ולכן למען בטיחותכם כדאי שתיעזרו בטכנאי מזגנים מיומן.

מה נחוץ להתקנת מזגן בבית?

בשעה טובה רכשתם מזגן עילי ובכוונתכם להתקין אותו בבית. הינה כול מה שנחוץ לכם להתקנה איכותית:

  •          קיט צנרת מנחושת
  •          סרט לפלפ לבן
  •          צינור לניקוז המים
  •          תושבות ליחידה הפנימית והחיצונית
  •          שני ברגי דוך להברגת התושבת החיצונית לקיר

כמובן כדאי שארגז כלי העבודה שלכם יהיה בהישג יד. כלי עבודה טובים ואיכותיים יאפשרו התקנה יעילה, בטיחותית ואיכותית של המזגן ובקלות. 

התקנת היחידה הפנימית של המזגן

בקרטון היחידה הפנימית תמצאו הוראות התקנה והפעלה. כמו כן צינור לניקוז מים, שלט אלחוטי, חלקים לצנרת הגז, סוללות, ברגים ושייבות.

הוציאו את תושבת היחידה הפנימית מהאריזה לפני שתתקינו אותה על הקיר. את התושבת צריך להתקין על הקיר כך שהמזגן יהיה נמוך מהתקרה ב־15 ס"מ ויהיה מרחב של 6 ס"מ מהברגים של התושבת לחלקו העליון של המזגן. תמדדו את המרחקים המחויבים בתקן לפני התקנת התושבת.

לאחר התקנת התושבת על הקיר כנדרש יש לחבר אל היחידה הפנימית של המזגן את צינורות הגז. יש להיעזר במפתחות שבדים כדי לחבר גם את צנרת הגז וגם את צינור הניקוז. מומלץ לא לחבר חזק מדי. יש ללפף יחד את צינור הניקוז, צינורות הגז וכבלי החשמל לפני התקנת היחידה הפנימית. השתמשו בסרט לפלף לבן בתהליך הליפוף. כופפו בזהירות ובעדינות רבה את הצינורות המלופפים כדי שלא יינזקו.

לפני הצמדת היחידה הפנימית אל התושבת יש לקדוח פתח בקיר בזווית של 20–25 מעלות לפחות כלפי מטה. זווית זו תאפשר זרימה תקינה של מים בצינור הניקוז. זִכרו שהפתח בקיר הפנימי צריך להיות גבוה יותר מהפתח בקיר החיצוני. את הפתח בקיר אפשר לקדוח באמצעות פטישון או מקדח כוס – אם מדובר בקיר בלוקים,  ואם מדובר בקיר בטון יש להשתמש במקדח כוס בלבד.

לאחר קידוח הפתח בקיר נעביר דרכו את הצינורות המלופפים ונצמיד את היחידה הפנימית אל התושבת. נבריג אותה היטב ונפנה לטפל ביחידה החיצונית של המזגן.

התקנת היחידה החיצונית של המזגן

במארז היחידה החיצונית של המזגן נמצא את תעודת האחריות, סרט לפלפ לבן ופיה לניקוז המים. נשתמש בפלס לפני התקנת התושבת החיצונית לקיר. היחידה החיצונית תונח על התושבת החיצונית. יש לחבר אליה את צינורות הגז ואת כבלי החשמל ולהבריגה היטב לתושבת. איש מקצוע מיומן ומנסה בהתקנת מזגנים ובטיפול בחיווטים חשמליים יסייע בחיבור החיווטים והצינורות אל היחידה החיצונית כדי שההתקנה תהיה בטיחותית והמזגן יפעל בצורה תקינה.

וזהו – צאו לדרך. מזגן 1 כוח סוס שלכם מוכן לעבודה.

תיהנו מהמזגן החדש

אין כמו להיכנס חדר קריר ונעים בימי החמסין הקשים בקיץ או להרגיש את החמימות הנעימה כשקר וסוער בחוץ. בימינו אי אפשר בלי מזגן בכל מקום. התקנת מזגן באופן עצמאי היא בהחלט אפשרית ואתם בהחלט מסוגלים לכך. אבל אין כמו לקבל ייעוץ מאיש מקצוע אדיב, ואין כמו עבודה מקצועית שמבוצעת כהלכה. אז תתחדשו!