חיפוש
מיון לפי
סגור

איך תטפלו בסתימה בעצמכם?

אם אתם במצב שבו אתם צריכים להתמודד עם סתימת מים בעצמכם, אז אתם צריכים לדעת איך להתמודד עם הבעיה. מאמר זה ירכז לכם כמה טיפים ודגשים לגבי מה שצריך לדעת על תיקון סתימות במערכת האינסטלציה, ברזים, כיורים, שירותים ועוד, המשיכו לקרוא.

 

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם סתימה היא לקרוא לאינסטלטור. אבל אם אין לכם אחד זמין, והבעיה אינה חמורה מדי, ייתכן שתוכלו לתקן אותה בעצמכם. לפיכך, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לזהות את סוג הבעיה שיש בצנרת שלכם או באזורים אחרים בבית, למשל, סתימה באסלה, סתימה בברז, סתימה במקלחון ועוד.

 

מתי צריך אינסטלטור ומתי צריך ביובית?

 

אינסטלטור הוא הפתרון המתאים ביותר אם ישנה סתימה בצנרת או אם יש נזילת מים מהצנרת. משאית ביובית, לעומת זאת, משמשת לשאיבת מים שנשפכו, לשאיבת מים כתוצאה מנזקי סופות, הצפות של ביוב, למטרה של ניקוי ופתיחת קווי ביוב ועוד.

 

ביובית יכולה לשמש במקרים של שאיבת מים מבתים פרטיים, עסקים ודירות, אבל ביוביות משמשות גם במקרים של שאיבת מים מחניונים תת קרקעיים. ולכן חשוב לדעת איזה סוג ביובית אתם צריכים, כיוון שחלק מהביוביות מאוד גדולות ומצריכות פתח כניסה רחב לחניון. אם זהו המקרה אצלכם, תצטרכו ביובית נמוכה. להזמנת ביובית לחצו כאן.

 

סוגי סתימות מים שצריך להכיר – מה לעשות?

 

האם אתם יודעים איך להתמודד עם סתימת מים בעצמכם? אם לא, הגיע הזמן ללמוד. וכאשר רוצים ללמוד על פתיחת סתימת מים לבד, יש לציין כי ישנם סוגים שונים של בעיות אינסטלציה. הם כוללים בעיות כמו ביוב או צינורות ביוב חסומים, צנרת דולפת, צינורות או ברזים חלודים, שירותים או כיורים סתומים ועוד.

 

אם יש סתימת מים בבית ואינכם יודעים איך לתקן את זה, בצעו את השלבים הבאים: 1) מצאו את מיקום הסתימה על ידי סגירת כל הברזים כולל השיבר הראשי. 2) אם מדובר על סתימה באסלה, השתמשו בפומפה או מברשת תיל (חוטר) במידת הצורך. 3) אם מדובר על סתימה במקלחת, הסירו כל חומר שהצטבר בתחתית הכיור, המקלחון או האמבט שלכם.

 

תקלות אינסטלציה שאפשר לסדר לבד

 

ישנן כל מיני תקלות אינסטלציה נפוצות שניתן לתקן בעצמכם ללא עזרת אינסטלטור, כמו למשל ברזים דולפים או ברז מטפטף, שירותים סתומים, צינור דולף מתחת לכיור או לאמבטיה, שירותים שעולים על גדותיהם ועוד. בתוך כך, אם יש לכם את כלי העבודה הנכונים, תוכלו גם להחליף או לתקן ידיות אסלה שבורות, ראש מקלחת דולף, ברז כיור מטבח דולף ועוד.

 

מעבר לתקלות הנ"ל, בדרך כלל תצטרכו אינסטלטור מקצועי או אפילו קבלן ביוב. קבלן ביוב, בניגוד לשרברב, מבצע עבודות תשתית מורכבות אשר מצריכות ידע אקדמי וכלים מסוגים שונים. למשל, עבודת פתיחת סתימת שורשים בביוב בד"כ תצריך קבלן ביוב.