חיפוש
מיון לפי
סגור

שינוע והובלה: כך תתייעלו

שינוע והובלה

 

דפוס החשיבה בשנים האחרונות בכל מה שקשור לנושא שינוע והובלות עבר קפיצת דרך משמעותית. הקו המנחה הוא ליצור יעילות בעבודות השונות וכך לבצע עבודות בדרך מהירה תוך הקפדה על הבטיחות. אחד הנושאים המהותיים הוא האופן של שינוע והובלה באמצעות אביזרים המתאימים לסוגים השונים של ההובלות. המטרה היא להפחית את הרמת המשאות על ידי העובדים, כיוון שהפעולות הללו גורמות בשלב מאוחר יותר לבעיות רפואיות בגב ובאיברים אחרים. מעבר לכך הובלה ידנית אורכת זמן רב ולכן קיים רצון לקצר את הזמנים הללו.

הרמה של סחורות אפשר לבצע באמצעות עגלות ידניות הקיימות בגדלים שונים. מניחים בקלילות את הארגזים על העגלה, מזיזים אותה כלפי מעלה וכך בדרך נוחה מסיעים את הסחורה ממקום למקום. כאשר מדובר במרחקים ארוכים, אפשר להניח את המוצרים על הארגז של קלנועית יד שנייה וכך להסיע אותם בתוך המפעל, בית החולים, הקיבוץ או בכל מקום אחר. הקלנועית היא קטנה בממדיה לעומת רכבים ולכן בחישוב של נוחות ויעילות מנצלים את האפקטיביות של כלי התחבורה הקטן להובלות הקטנות. 

 

שינוע והובלה באמצעים חדשניים

 

אחת הנקודות החשובות היא למצוא את העגלות המתאימות ביותר לכל צורך של שינוע והובלה. עבור מי שאמור להעביר ציוד כבד, נוח מאד להשתמש באופציה של עגלת משא, חלק מהן הן אופקיות ואחרות מתקפלות. לכן אנשי השירות מניחים את העגלות ברכב ובהתאם לצורך הם פותחים אותן ומבצעים את העברת הציוד ללקוחות. 

 

עגלה לצרכים אישיים 

 

יש עגלה ייעודית לקניות ולטיולים וכך מניחים בתוכה את כל המוצרים, מניעים עגלה זו מהסופר לרכב ולאחר מכן ממלאים אותה שוב ונכנסים איתה הביתה לפריקה נוחה. בהיערכות לטיולים מניחים בתוכה את שקי השינה, האוהל, הצידנית, התיקים וכל פריט נוסף. כך נוח למשוך את העגלה באזורים שהם ישרים כמו בשבילים וגם בשטח אם הוא חולי או לא ישר. בדרך זו מונעים את הצורך של סחיבת חבילות כבדות על ידי בני המשפחה והחברים.

 

קיימת גם עגלה קומפקטית שיש בה פלטפורמה עם ידית מתקפלת ולכן העגלה הזו אינה תופסת מקום כשהיא סגורה ובעת הצורך פותחים אותה לצורך שינוע והובלה בכל מקום.

 

סולמות לגבהים 

 

במציאות העכשווית המסחר שינה את פניו ולכן יש שימוש רב באחסון של ציוד במרלוג"ים רחבי ידיים. במחסנים הענקיים הללו יש מידוף בגובה ולכן כדי להגיע לגובה זה, על העובדים לטפס על סולמות ייעודיים לכך שהם גבוהים ומקובעים כדי שהעובד לא ייפול חלילה. קיים היצע נרחב של סולמות אלומיניום איכותיים בגבהים שונים ולכן הם מתאימים למטרות מגוונות. 

 

בהתאם לצורך של כל איש מקצוע הוא רוכש את העגלות ואת הסולמות שהם המתאימים לו ביותר לפעילות היום יומית שלו. כך הוא מקל באופן משמעותי על העבודה שלו בנושא שינוע והובלות.