חיפוש
מיון לפי
סגור

אילו כלים צריך בשביל להתקין פרקט?

עיצובי עץ לבית הפכו לפופולריים בארץ ובמיוחד נפוץ כיום הפרקט. רצפת פרקט מעניקה לסלון או לחדרי מגורים עיצוב עדכני, חדש ומרהיב. ניתן להתקין פרקטים אותנטיים, בצבעים מגוונים שיהפכו את החדר לחמים באופיו, מיוחד ומחבק. אם גם אתם רוצים בקרוב ללכת יחפים על הרצפה ולהרגיש את לוחות העץ הנעימים, השונים כל כך מרצפת אריחים קרה, תוכלו להתקין הכל בעצמכם. באמצעות כלי העבודה המתאימים, ניתן להתקין פרקט באיכות מקצועית.

לסמן ולנסר

לפני שמתחילים בעבודה, חשוב שיהיה לכם בסביבה כלי סימון (אפילו עיפרון רגיל) וכלי חיתוך. במידה ואתם לא מזמינים ממחסן העצים או מהספק את חלקי הפרקט חתוכים לגודל המדויק, תוכלו לבצע את החיתוך בעצמכם. כדי להתקין פרקט סמנו בעיפרון היכן בדיוק תרצו לנסר את לוחות העץ כדי שישתלבו יחד בצורה הנכונה. לאחר מכן, חתכו את הלוחות במדויק. עדיף לבצע את העבודה בעזרת מסור שולחני איכותי. אם אתם מיומנים בעבודה עם כלי חיתוך אחרים, כגון דיסק חיתוך, גם הם יוכלו לעשות את העבודה. שימו לב שסביר להניח שתצטרכו לקצר את הדלת בחדר, מכיוון שהפרקט מגביה את הרצפה. לשם כך, יש להוריד את הדלת ולחתוך את חלק התחתון. גם זאת יש לבצע לאחר מדידות מדויקות וסימון היכן לחתוך.

כלי הברגה והידוק

בחלק מסוגי הפרקטים ניתן לקבע את הלוחות בשיטה שאיננה מצריכה הברגה והידוק. אולם ישנם פרקטים שמונחים על גבי תשתית שמחוברת באמצעות ברגים מיוחדים. במידה וזהו המצב, הקפידו להצטייד מראש בכלי עבודה כגון מברגים ידניים, מברגות חשמליות וכלי הידוק לפי הצורך. ישנם יצרנים של רצפות עץ ופרקטים, שמסמנים מראש נקודות המיועדות לחיבור. אם קונים ערכת פרקט מוכנה להרכבה, זה יכול לסייע בפעולת החיבור וההידוק למי שמבצע את הפעולה בפעם הראשונה. שימו לב שפרקטים מודרניים רבים מיושמים תוך שימוש בדבק לפרקטים. הדבק יכול לסייע ביצירת משטח חלק לחלוטין, ללא סימני חיבור מבוססי ברגים או מסמרים.

סרטי מדידה ופלס לאיזון

לעיתים המשטח שמעליו רוצים להתקין את הפרקט איננו מאוזן בצורה מושלמת. ניתן לתקן זאת, על ידי הנחת תשתית מתאימה. במידה וזהו המצב, הצטיידו מראש בפלס לאיזון. כך תוכלו לבדוק ולוודא מתי התשתית מאוזנת וניתן להניח ולייצב מעליה את הפרקט החדש שלכם. אגב, סרט מדידה יוכל לעזור לכם במשימות שונות לאורך ההכנות וההתקנה.

פטיש מיוחד לייצוב הפרקט

על מנת להציב את לוחות הפרקט במקומם, יתכן שתצטרכו להדק אותם למטה, אך בזהירות המתבקשת. פטיש רגיל עשוי שלא להתאים לצורך כך. בחרו פטיש שיוכל להכות בדייקנות על הלוחות, מבלי לגרום להם נזק. פתרון אפשרי שחלק ממומחי הפרקטים ממליצים עליו הוא שימוש בבלוק להקשה. זהו לא בלוק בטון אלא בלוק שמיועד להקשה על הפרקט, כדי לייצב אותו במקומו.