חיפוש
מיון לפי
סגור

כלים שכל מנקה ספות חייב שיהיה לו

ספה היא אחד המקומות שבהם אנחנו מבלים המון זמן בבית. היא מוצבת במקום מרכזי בבית - הסלון. חלל הסלון, הוא בין החללים שבהם כל המשפחה מבלה (עם זה בצפייה בטלוויזיה, או שמעבירים את הזמן עם משחקים לכל המשפחה).

לנקות ספות זו אינה מטלה קלה, אבל מאמר זה יביא לכם את כל המידע שצריך - כלים על מנת לנקות ספות, סוגי לכלוכים ועוד.

סוגי לכלוכים שיש על ספות:

  • לכלוך על בסיס מוצק - כזה שאינו מתפרק בשטיפת מים כמו: חול, אבק, שערות וכו'. 

שאיבה ע"י שואב פעם בשבוע אמורה לתת מענה לבעיה זו.

  • כתמים נקודתיים - אלו כתמים שנוצרים עקב אכילה ושתייה על הספה. הדרך היעילה ביותר לנקות את הכתמים היא דרך חומרים לניקיון ספות (הוא יכול להיות על בסיס חלבון).

  • לכלוך שמקורו מזיעה או שומן גוף - זהו ניקוי קצת יותר בעייתי לבצע בעצמכם. לכן אולי כדאי לפנות לחברה ניקוי לספות על מנת להבין כיצד לנקות את הלכלוך.

איזה כלים כדאי שיהיו לכם על מנת לנקות את הספה שלכם

כמו בכל תפקיד יש לבעל המקצוע או לאדם הפרטי מספר כלים בהם הוא משתמש על מנת להגיע למטרתו. הפעם מטרת האדם היא לנקות את הספה שלו.

יש הרבה חומרים וכלים בשוק, אבל לא כולם מתאימים עבור ניקוי ספות.

להלן מספר המלצות לכלים שיעזרו לכם לנקות את הספה:

  • גלגלת הדבקה - במידה ויש לכם חיות בבית, והן עולות על הספה מן הסתם שיש נשירה של פרווה. שאיבה לא תמיד מנקה את הכל. לכן יש קודם להשתמש בגלגלת ההדבקה שתוריד לכלוכים ששואב לא יכול לעשות. ברגע שמסיימים עם הגלגלת, ניתן לעשות שאיבה על הספה כפעולת השלמה. 

  • חומרי ניקוי לספות - חומרים שמנקים ספות יש להם מרכיב ייחודי המנקה את כל סוגי הכתמים והלכלוך בצורה קלה ומהירה. כאשר החומר פעיל, הוא חודר אל הסיבים, ממיס אותם ומפרק את הלכלוך והכתמים.

את החומרים הללו לא ניתן לקנות בחנויות הפארם או סופרים משום שהם ייחודים לספות והם משתנים מדגם לדגם. את החומרים ניתן למצוא ברשת ולקבל המלצות איזה חומר הכי מתאים וטוב. 

  • מגבת לניקוי ריפודי בד - מגבות אלו מתאימות לאחר התזת הספריי, והברשת הריפוד אפשר להשתמש במגבות באמצעות מגבת.

 

מה ההבדל בניקוי ספת עור לספת בד

לניקוי של ספות עור יש שני שלבים מרכזיים. בשלב הראשון הוא ניקיון הלכלכוך שנוצר דרך נקבוביות העור של הספה. אפשר לנקות זאת ע"י חומרי ניקוי מתאימים. 

השלב השני הוא מריחת קרם מרכך שנועד לשמור על הרכות של הספה. בדרך זו מונעים את התייבשותו של ריפוד העור ועל הדרך גם מונעים פיצוצים וסדקים.

 

לעומת זאת, ניקיון של ספות מבד מורכב יותר מספות עור. זאת בגלל שריפוד העור של הספות אינו סופג כתמים בקלות ולכן לא ניתן להסיר ממנו את הלכלוך בקלות. לפעמים יש להתאים את חומרי הניקוי לסוג הבד של הספה כדי שהיא לא תיהרס. 

כאשר באים לנקות את הספות מבד יש להיות עדינים ולהתחשב בסוג הבד (שיכול להיות: פשתן, ניילון, משי או שילוב של בדים סינטטים.