חיפוש
מיון לפי
סגור

ציוד כלי גיזום לענפי עצים

כולנו יודעים שגיזום עץ חשוב לשמירה על בריאותו ומראהו. אבל זה יכול להיות קשה לעשות זאת בגלל גודל העץ ומיקומו. כלי גיזום הוא מכשיר שעוזר במשימות אלו על ידי כך שהתהליך נהפך קל ומהיר יותר באמצעות השימוש בו. מה שחשוב לדעת, זה כיצד להשתמש בכלי העבודה האלו מבלי לסכן את עצמכם או את הסביבה. 

 

כלי גיזום מגיעים בצורות, גדלים, חומרים והם בעלי פונקציות שונות. הם יכולים להשתנות מכלים ידניים וכלים בעלי ידיות ארוכות, עם ידית טלסקופית ועוד. חלקם מיועדים לכריתת ענפים, בעוד אחרים מיועדים לכריתת ענפים בקוטר גדול או אפילו עצים שלמים. במובן זה, מכשיר לגיזום עצים הוא ציוד חיוני לכל גנן או מעצב נוף שרוצים לתחזק היטב את הגינות. זה שימושי כאשר אתה צריך לכרות ענפים מתים או לדלל את העץ שלך כך שיהיה חזק ובריא יותר. 

 

כלי גיזום עצים וענפים שכדאי להכיר 

 

כלי גיזום משמשים לקיצוץ ענפי עצים, וניתן למצוא אותם במגוון צורות וגדלים. הסוג הנפוץ ביותר הוא מסור הגיזום, המשמש לחתוך את הרקמה העצית של הענף. כמו כן, מכשיר לגיזום עצים הוא כלי המיועד לשימוש על עצים בלבד ולא על שיחים בד"כ. 

 

כלים אלה מוחזקים לרוב ביד או מותקנים על מוט ועובדים בצורה מכאנית, ויכולים להיות עשויים ממתכת או פלסטיק קשיח במקרים מסוימים. כלי גיזום זמינים בדרך כלל בגדלים ובצורות שונות, כך שניתן להתאים אותם לסוגים שונים של צמחים ברמות קושי ועובי שונות.

 

מה השימוש של כלים לגיזום ענפים ועצים? 

 

כלי גיזום תוכננו במקור מתוך מחשבה על מטרות ספציפיות כמו כריתת עצים או הסרת ענפים מתים מעצים חיים. יש להם גם שימושים רבים אחרים כמו חיתוך פרחים לזרי פרחים, גיזום גדרות של צמחיה חיה, חיתוך ענפים בצורה מעוצבת ועוד. 

 

ישנם סוגים שונים של ציוד כלי גיזום הקיימים בשוק. ובדיוק בגלל זה, חשוב לבחור את המתאים לצרכים שלך. זכרו כי, כלי גיזום מגיעים בצורות וגדלים רבים. הם יכולים להיות בגודל כף יד, כלים כמוח גזם-מוט, או אפילו מסורי שרשרת. 

 

איך נדע איזה סוג כלי עבודה צריך כדי לגזום ענפים?

 

סוג הכלי שבו אתה משתמש תלוי באיזה סוג עץ יש לך ומה אתה צריך לעשות אתו. אם אתה צריך להסיר חלק גדול מהעץ, אז מסור חשמלי יהיה אופציה טובה יותר מאשר גזם מוטות או כלי כף יד. מצד שני, אם אתה רוצה להסיר ענפים קטנים יותר מבלי לפגוע בגזע, אז גוזם-מוט יהיה מושלם למשימה זו.

 


לפני רכישת ציוד לכלי גיזום ענפים, ראה מידע נוסף על גיזום עצים וכמובן ודא שאתה יודע כמה עבודה אתה צריך להוציא לפועל עם הכלים שתרכוש. ככל שהעבודה תהיה מאומצת יותר, כך תצטרכו כלי עבודה יותר מקצועיים שיכולים לעמוד בעומסי הגיזום.