חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי גינון מבוססי דלק? הכירו את הדור החשמלי הבא!

כיום ברור לכול כי העולם צועד בצעדי ענק אל עבר עתיד ירוק יותר, עתיד המפחית בהדרגה את הישענותו על כלים מבוססי דלקים. אנו רואים זאת בעולם הרכב עם שורה של רכבים חשמליים וחשמליים למחצה אשר הפכו לחלק בלתי נפרד מן הנוף של הכביש, ובשנים האחרונות ניתן להיווכח באותה המגמה שהולכת וצוברת תאוצה בעולמות הגינון.

 

מכסחות דשא, מפוחי אוויר, מגזמות, מסורים וחרשמים; כלי גינון אלו המבוססים על פעולות מכניות, נשענו עד לפני פרק זמן לא רב על דלקים. טבעי הדבר והגיוני לחלוטין שכן בעל המקצוע היה נדרש להתנייד עם כלי הגינון ולהגיע עמו לכל מקום אליו היה נדרש. כלי הגינון החשמליים הראשונים או שהצריכו חיבור חשמלי עם כבל או במקרים אחרים, הציגו משך עבודה קצר וזאת לאור מוגבלותה של הסוללה. הדור הבא של כלי הגינון החשמליים הנטענים מביא עמו רוח רעננה הרבה יותר, חידושים ופיתוחים שרק יכולים לשדרג את עבודתם של הגננים המקצועיים ולהפכה לקלה יותר וליעילה הרבה יותר. כאן נלמד להכיר כמה מן היתרונות שישנו את תחום הגינון מן הקצה אל הקצה.

 

ללא זיהום אוויר ורעש

 

כאשר מוציאים את הדלק אל מחוץ למשוואה, הרי שגם המנוע וכל המשתמע מכך הופכים לבטלים ומבוטלים. כלי גינון חשמליים המבוססים על טעינת סוללת ליתיום, אינם פולטים גזים רעילים כתוצאה מבעירת הדלק ועבודת המנוע השוטפת. ואם בעבודת המנוע הרציפה אנו עוסקים, הרי שחשוב גם להזכיר את הרעש האימתני היוצא מתוך המנוע בכל כלי גינון מכני באשר הוא. בכלי הגינון החשמליים אנו נהנים מעבודה שקטה ונעימה. דבר זה אף קיבל ביטוי חוקי כאשר מפוחי אוויר מבוססי דלקים הוצאו אל מחוץ לחוק לאור היותם מפגע רעש, ואילו חוקי העזר העירוניים מתירים את העבודה עם מפוחים חשמליים.

 

ללא מנוע משמע ללא תחזוקה

 

תחזוקתם של כלי גינון מבוססי דלקים היא איננה עניין של מה בכך. מדובר בעבודה שוטפת הנדרשת להחלפת שמנים, לאספקת דלק בכל עת, לבדיקת הרכיבים הפנימיים של כלי הגינון, החלפת בלאי וכיוצא בזאת. מעבר לעובדה שמדובר במשאב זמן בלתי מבוטל, הרי שבפעולות אלו כרוכה גם הוצאה כספית רבה אשר מייקרת את עבודת הגננות, וכן לכלוך שהוא חלק בלתי נפרד מתחזוקתם של מנועים ורכיבים מכניים שונים. בכלי הגינון החשמליים הרי שאין כל צורך בתחזוקה. אין מנוע, אין סטרטר או פלאגין, ולמעשה אין כל רכיב פנימי אשר מצריך את בדיקתו של בעל המקצוע, החלפת שמנים וכיוצא בזאת.

 

מזעור הסיכון המקצועי

 

מחלות מקצוע הינן מחלות הנגזרות מתוך תחומי עיסוק שונים. בכלי הגינון הקלאסיים המבוססים על דלקים, ישנה פליטה רציפה של עשן מזהם אשר מעלה את הסיכון ללקות במחלות ריאה שונות. מפוח בנזין לשם הדוגמה, מביא לא רק לרעש אימתני או לזיהום אוויר, כי אם גם לרטט עוצמתי, זאת כיוון שהוא מבוסס מנוע 2 פעימות. לצד הרעש הרב הפוגם בשמיעה, הרטט עלול להוביל לכאבי שרירים ולקיומן של מחלות קשות ומאתגרות. העתיד כבר כאן והוא נגיש וזמין לכולם. למען הבריאות שלנו  ושל הסובבים אותנו, ולמען סביבה נקייה, נעימה ונטולת רעשים.