חיפוש
מיון לפי
סגור

באיזה ציוד עבודה משתמשים כדי להתקין מרפסות שמש?

מטרת סגירת מרפסת שמש היא להנעים את השהות שלכם בחוץ בכל ימות השנה ויחד עם זאת לשמור על אווירת חוץ פתוחה ונעימה. קשה ליהנות ממרפסת פתוחה כשיש גשם חזק, רוח או שמש קופחת, אך על ידי סגירת המרפסת ניתן לשלוט בקלות בתהליך הפתיחה והסגירה של חלל המרפסת במהלך תקופות שונות במהלך השנה. 

 

איך לבצע סגירת מרפסת שמש

 

דבר ראשון לפני יש לוודא כי יש לכם את כל ההיתרים הנדרשים על פי חוק בכדי לסגור אותה. לאחר מכן שקלו את האפשרויות העומדות בפניכם לגבי החומרים המתאימים ביותר לסגירת המרפסת שלכם כאשר אחת האפשרויות הנפוצות ביותר היא סגירת מרפסת בעזרת וילון זכוכית. כמובן שניתן לבחור בחומר המתאים ביותר עבור המרפסת שלכם, החל מזכוכית רגילה, מבודדת או תריסים. בעת סגירת מרפסת יש לקחת בחשבון גם כי יש לבצע את העבודה בגובה רב על כן חשוב לפנות את אנשי מקצוע המתמחים בתחום. 

 

הציוד הדרוש לביצוע עבודות בגובה

 

עבודה בגובה היא עדיין אחד הגורמים המובילים לתאונות עבודה. למרות שהם חיוניים לפרויקטי בנייה ופרויקטי סגירת מרפסת זכוכית, ניתן למנוע רבות מהתאונות הללו על ידי מתן הכשרה ושימוש בציוד מתאים. 

החוק קובע כי על מעסיקים וקבלנים להעריך את הסיכון בכל פעילות בגובה. הצעד הראשון הוא לזהות סיכונים כלשהם, לרבות סיכונים לנפילות, החלקות ומעידות, וכל סכנה הקשורה לציוד או לכימיקלים המשמשים לעבודה. רשמו את הממצאים והחליטו באילו אמצעי זהירות ניתן לנקוט.

 

לא מומלץ להשתמש בסולמות אם העבודה כוללת הרמה כבדה או אם היא תימשך יותר מ-30 דקות. אם מתבצעת עבודה כבדה בגובה, ייתכן שיידרש ציוד מיוחד. פיגומים הם משטחי עבודה בגובה שיכולים לענות על הדרישות שלכם, או אם הצוות חייב להרים חפצים כבדים, יש לשקול רכישת ציוד הרמה כגון מנוף כנף או מנוף אוויר. זכרו כי בטיחות היא בראש סדר העדיפויות בעת תכנון תהליכי עבודה בגובה. 

 

איך מתקינים?

 

מכיוון שידוע שאם בטיחות לא משחקים, התקנת מרפסת זכוכית צריכה להיעשות רק על ידי איש מקצוע שיודע להתאים את החומרים לשימושם, למאפייני הבית ולתנאי מזג האוויר. בפעם הראשונה איש מקצוע יגיע אליכם על מנת למדוד במדויק את מיקום נקודות החיבור של הזכוכית, וכן לחשב את העומס, הגובה והעובי. לאחר הכל יהיה מוכן להתקנה, איש מקצוע יחזור ויתקין את המתקנים או העמודים ולאחר מכן יתקין את הזכוכית והפרזולים לפי בחירתכם. 

 

לקרוא לבעל מקצוע מוסמך


כפי שהוזכר עד כה, תהליך סגירת מרפסת מתרחש בגובה, על כן חשוב לפנות אל אנשי מקצוע של טופ גלאס בעלי כל ההכשרה והניסיון הדרוש לביצוע עבודות מסוג זה. כמו כן, בעל מקצוע מגיע עם כל הציוד שיאפשר לו לבצע את ההתקנה באופן מקצועי ואמין תוך שמירה על כל תקנות הבטיחות המחמירות ביותר.