חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי עבודה שכל אינסטלטור חייב שיהיו לו

לפני שפותחים עסק לאינסטלציה, צריכים כמובן לעבור השתלמות די ממושכת כדי להכיר את כל מרכיבי הצנרת וחלקי האינסטלציה. לצד קורס מקצועי, גם תקופת חניכה לצרכי למידה והתמקצעות נדרשת בדרך כלל. אין תחליף להתנסות בתיקונים, החלפות, תפעול של כלי עבודה שונים. אבל מעבר להדרכה ולהתנסות הנדרשים, כל אינסטלטור, חייב שיהיו לו כלים חיוניים בהישג יד. ועל הכלים הללו נסביר ונפרט. 

 

הכלים לטיפול בצינורות השונים ובחלקי הצנרת 

בכל יום עבודה שגרתי, נדרש האינסטלטור לבצע פעולות רבות על צינורות. לעיתים אלה צינורות ישנים וחלודים. לעיתים אלו הרכבות של צינורות חדשים. לפעמים יש צורך לבצע חיזוקים שונים או כיפופים. ומטבע הדברים, את מרבית הפעולות לא מבצעים בצורה ידנית, בכוח הזרועות או האצבעות. הכלים הנדרשים כוללים למשל מכופף צינורות. בעזרתו ניתן להתאים צינורות ישרים ולהקנות להן צורה מעוגלת ומכופפת. 

 

מעבר לזאת, כמובן, איך אפשר בלי מפתח צינורות. בעזרת הכלי הזה אפשר לשחרר את הצינורות המוברגים והמחוברים, על מנת לבצע תיקון או החלפה או התקנה של צינור חדש. ואם כבר במפתחות מדובר, אי אפשר שלא להזכיר גם מפתח שוודי. הוא חייב ללוות את האינסטלטור במשימות השונות לאורך היום. רק נזכיר שלכל כלי יש כמה גרסאות וכמה גדלים. 

 

ארגזי כלים מאובזרים וחשיבותם 

כל אינסטלטור חייב גם שיהיה לו סט של מגוון רחב של כלים נוספים. את הכלים הללו ואביזרים נוספים, הכי נוח לשאת בתוך ארגז כלים. בתוך הארגז הזה ניתן לשים חלקים לתיקון צינורות, דבקים שונים וכמובן גם מברגים מסוגים מיוחדים. למשל, מברג דפיקה שמאפשר במקרה הצורך לחלץ ממקומם ברגים שנהרסו או בעלי ראש בורג פגום. 

 

אם למשל צריכים לפרק חלקים של ארון כדי שתהיה גישה לצנרת נוזלת, הפתרונות הללו מאוד יעזרו. ובכלל, טוב שיש ארגזי כלים לאינסטלציה מאובזרים, שמסודרים היטב. בצורה כזאת אפשר למצוא בקלות את הכלי או האביזרים שצריכים, לכל משימה שעומדת על הפרק. כך ניתן למנוע בזבוז זמן לריק ואפשר לבצע תיקון או החלפות שונות, מברזים ועד אסלות, מהר וביעילות. כמובן שלא חסרות עוד דוגמאות לכלים שמלווים את האינסטלטור המקצועי במהלך שגרת יום העבודה. למשל, שמן שמאפשר להקל על שחרור ברגים תקועים או פלייר. כאשר מתמודדים עם צנרת ישנה או כאשר לא רוצים לפתור תקלה בצורה מאולתרת, הכלים הידניים הללו מוכיחים שוב ושוב את נחיצותם. 

 

בתוך ארגז הכלים של איש המקצוע המנוסה, אפשר למצוא עוד מגוון רחב של פתרונות. למשל קפיצים מיוחדים, שנועדו לסייע בשחרור סתימות. וגם כלים מסיביים וחשמליים או נטענים, כגון פטישונים. בעזרת הכלים הללו אפשר בקלות לשבור בלטות או לפתוח פתח בקירות. בסופו של דבר, אלה צעדים חיוניים כאשר צריכים לתקן נזק בצינור. כך גם אפשר לפתור אתגרים נוספים, כגון למשל הסרה של אמבטיה ישנה, בכי להתקין אמבטיה חדשה ומודרנית או ג'קוזי איכותי. ועוד דבר קטן – לצד סט של כלים וכלים חשמליים, חשוב שיהיו גם מיני אטמים שונים ופתרונות נוספים לתיקון דליפות. 

 

כך עובדים מסודר ושומרים על הבריאות 

מלבד כלי העבודה השונים, זקוק האינסטלטור המקצועי גם לפתרונות נוספים שיקלו עליו במלאכתו. כך למשל נמצאים בשימוש רב מגינים כדוגמת מגן ברכיים. עבור מי שעובד כשהוא רכון על מלאכתו ועל ברכיו מדי יום ביומו, כך מונעים כאבי ברכיים ואפילו התפתחות דלקת. בנוסף, נעשה שימוש גם בכפפות עבודה ששומרות על הידיים. מלבד זאת, טוב גם להגיע בלבוש עבודה מסודר, כגון סרבל עם הרבה כיסים שונים.

כתוב תגובה