חיפוש
מיון לפי
סגור

הציוד הדרוש לביצוע עבודות איטום

איטום מבנים המבוצע על ידי קבלני איטום, מחייב שימוש בכלים וציוד ייעודיים. במידה ואתם שוקלים להצטרף לתחום של איטום מבנים, מלבד הכשרה נאותה, עליכם להצטייד בציוד מהסוגים שנציג להלן.

 

ציוד הגנה למניעת נפילות

באופן טבעי, הרבה מהעבודות של איטום מבנים מבוצעות בגובה. כך למשל איטום גגות, איטום מרפסות, קירות חוץ וכדומה. שימו לב שקבלנים שעוסקים בכך או שמעסיקים עובדים, צריכים לדאוג להכשרה לעבודות גובה וקבלת היתר מתאים. במקביל, יש צורך לעבוד עם ציוד הגנה תקני. כך לדוגמא, שימוש ברצועות למניעת נפילות, שניתן לעגן ולאבטח. במידת הצורך יש להקים במקום פיגומים או להשתמש בציוד טיפוס או גלישה, כגון סנפלינג. אגב, מומלץ להשתמש בחגורות כלים מקצועיות בזמן העבודה, על מנת להשאיר את הידיים חופשיות ככל האפשר.

 

ציוד לחימום זפת או יריעות ביטומניות

שני סוגים של חומרים שמאפשרים לבצע איטום יעיל הם זפת (פתרון יחסית זול) ויריעות ביטומניות (פתרון יותר יקר, הרבה יותר עמיד ומקצועי). מלבד רכישה של זפת ושל יריעות ביטומניות, יש להשתמש בציוד חימום ייעודי. שימוש בציוד חימום או מבערים מקצועיים חיוני על מנת ליישם את חומרי האיטום. את היריעות יש לרתך ולחמם אך שתהיינה צמודות האחת לשנייה, בצורת יישום דמוית רעפים. במידה ויש צורך בהשלמות של איטום, אפשר להשתמש בתרסיסי התזה אוטמים.

 

ציוד ריסוס (התזה) לאיטום מקיף

חומרי איטום שמיושמים בצורה של תרסיסים, מאפשרים לאטום נקודות שבהן אי אפשר להניח יריעות או למרוח זפת בעובי מיטבי. על מנת ליישם את חומרי האיטום הנוזליים יש להצטייד בציוד ריסוס מקצועי. ציוד זה מאפשר ליישם שכבה של איטום, אפילו על פני שטח גדול למדי, במהירות וביעילות. חלק ממכשירי הריסוס הם רב שימושיים וניתן להשתמש בהם גם בעבודות קבלניות מסוגים נוספים (למשל ריסוס והתזת טיח).

 

ציוד טכנולוגי מתקדם וכלים נוספים

על מנת לזהות היכן קיימים כשלי איטום, לפני ביצוע עבודות איטום, ניתן להשתמש בפתרונות שונים. לדוגמא, ישנם מכשירים למדידת לחות בקיר וישנן מצלמות תרמיות משוכללות. המצלמות הללו יכולות לזהות חלק מסוגי הרטיבות הסמויה, שאיננה נראית לעין.

בנוסף, לצורך ביצוע עבודות איטום מקיפות, יש צורך בציוד חיתוך מיוחד. ציוד זה מאפשר נטילת דגימה על מנת לזהות האם ישנה רטיבות פנימית. כך למשל ניתן להגיע לסומסום מתחת לריצוף, לבדיקת רמת לחות. את הדגימה שולחים למעבדה בין היתר אחרי מצב של הצפה. לאחר טיפול, ניתן לבצע איטום מקצועי.

יש לציין כי בפרויקטים מסוימים נדרשים פתרונות נוספים. לצד סולמות, רמפות, מריצות, עשוי להידרש ציוד למשל עבור איטום, שיקום ובטון. כאשר מבנה ניזוק מאוד, קבלן מקצועי עשוי להידרש לביצוע עבודת שונות עוד לפני האיטום, כגון שיקום ויישום בטון. לצורך כך יש להצטייד בציוד ליישום בטון ופילוס.