חיפוש
מיון לפי
סגור

אילו כלי עבודה צריך כדי לבצע עבודות גבס?

עבודות גבס מהוות חלק ניכר מכלל עבודות השיפוץ המתקיימות כיום בישראל. בין היתר מרבים להקים קירות ומחיצות גבס רגיל או מחוזק, הנמכות לתקרות מגבס, נישות ופתרונות להצבת טלוויזיות על בסיס גבס ואף מדפים וכוורות אחסון והכל מהחומר השימושי הזה. כעת נסביר אילו כלי עבודה נדרשים על מנת ליישם בהצלחה עבודות גבס על צורותיהם השונות. 

 

ציוד מדידה 

קירות, מחיצות או הנמכות מגבס צריכות להיות מיושמות בדייקנות מרבית. עבודות גבס שאותן מבצע קבלן שיפוצים מצריכות סימונים במקומות שבהם לאחר מכן קודחים ומבריגים. על מנת לעבוד בדייקנות יש צורך להצטייד בציוד מדידה שיכול להיות מהסוג הוותיק והטוב או החדיש והמתוחכם. ציוד מדידה וותיק הוא כמובן סרט מדידה ("מטר") ואילו ציוד חדיש יותר הינו מערכות הלייזר עם צלבי הסימון. 

 

סכיני חיתוך מקצועיים 

פלטות גבס מגיעות במידות גדולות, שלרוב יש צורך לחתוך בעת ביצוע העבודה. לצורך החיתוך אין צורך בציוד מתוחכם או בכלים חשמליים. לרוב אפשר להיעזר בסכין חיתוך איכותי מפלדה או בסכין יפנית סבירה ומעלה. אם רוצים תוצאות מצוינות ונדרשים חיתוכים מרובים או שהגבס עבה יחסית, ניתן להיעזר במסורים מיוחדים לקירות גבס. שיני המסור הזה בנויים כך שהחיתוך יהיה קל מצד אחד, ולא מפורר את החומר מצד שני. 

 

מקדחות, מברגות וברגים 

חיבור אלמנטים שונים במהלך העבודה נעשה על ידי כלים ידניים וחשמליים גם יחד. כך למשל יש צורך במקדחות, מברגות חשמליות וגם במברגים ידניים. זה המקום להזכיר שבעבודות מסוג זה יש צורך להשתמש בברגים מיוחדים. ברגים לקירות גבס, למשל, מאפשרים לחדור לתוך החומר מבלי לגרום לסדקים או להתפוררות. כמו כן, הפעלת המברגות צריכה להיעשות במהירות איטית בתחילה, על מנת למנוע פגיעה בלוחות הגבס. נוח ביותר להשתמש בכלים נטענים, ללא כבלים שמפריעים בעבודה. זה מועיל גם מפני שאין צורך לחפש שקע חשמלי בקרבת מקום. 

 

ציוד ליטוש והחלקה 

על מנת להשיג תוצאות טובות ומקצועיות, רצוי להחליק את הקצוות או את האזורים שחותכים, בשלב הגימור. השלמת העבודה נעשית בעזרת ציוד ליטוש כגון מלטשת חשמלית או ניירות לטש ידניים. להשגת תוצאה ללא מאמץ, ניתן לרכוש ציוד ליטוש משודרג – כגון קוביית ספוג קשיח שבקצותיו מיושם נייר לטש מיוחד לגבס. 

 

ציוד הרמה מקצועי לגבס 

לוחות גבס מהסוג הרגיל או מהסוג הצבעוני (עמיד לחום, עמיד למים), עשויים להיות כבדים למדי. על מנת לבצע התקנות מקצועיות עם מינימום כוח אדם, ניתן להשתמש בציוד הרמה מיוחד. ציוד הרמה לגבס הינו ציוד נייד, בעל הפעלה שיכולה להיות מכאנית או חשמלית. לסיום, במידה ומיישמים טיח על משטחי הגבס, יש להשתמש בציוד וכלי עבודה ייעודיים לטיח. כך למשל כף טייחים וכיוצא בזה. לצביעה – מברשות איכותיות ורולר ישלימו את המלאכה.