חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי עבודה מומלצים לבתים חכמים

הבית החכם הוא שלב טבעי באבולוציה של החיים שלנו. אם הטלפונים שלנו חכמים, ומן הסתם בעתיד גם המכוניות יהיו חכמות ואפילו ידעו לנהוג בלי שנפריע להן, כדאי מאוד שגם הבתים שלנו יהיו חכמים - כך שנוכל לשלוט בכל מערכות הבית בקלות, ביעילות ומכל מקום. למעשה, במובנים מסוימים הבית החכם כבר כאן, ובלא מעט מרחבי מגורים כבר מותקנות מערכות תפעול ובקרה מתקדמות. בהתאם כדאי גם לדעת מהם כלי העבודה המומלצים עבור מי שחיים באותם בתים.

מקדחה חשמלית

המקדחה היא כלי עבודה בסיסי ולכן כדאי שהוא יימצא בכל בית ובפרט בבתים החכמים. המקדחה היא גם כלי העבודה שנמצא בשימוש התכוף ביותר - כשרוצים לתלות מדף חדש, כשמתקינים מנעול כניסה ביומטרי, כשמוסיפים וילון לחלון ויש כמובן עוד שלל מצבים שבהם יש צורך לקדוח חור בקיר או בפריט אחר.

בחירת מקדחה מחייבת תשומת לב לעוצמת המנוע. ההמלצה היא לא להסתפק בדגמים הבסיסיים ביותר אלא לבחור מקדחות עם לפחות 600-700 וואט כך שניתן יהיה לבצע גם עבודות מורכבות יחסית. פרמטר שני שחשוב לבחון הוא הקוטר המרבי של הקידוח בכל סוגי החומרים הרלוונטיים מבחינתכם, ופרמטר שלישי הוא נוחות האחיזה במקדחה.

המלצה נוספת היא לבחור מקדחה של חברה מוכרת ו-ותיקה כמו למשל בוש או מקיטה. כלי העבודה של חברות אלה מתאפיינים בעמידות גבוהה והם בטוחים לחלוטין בשימוש בזכות ההשקעה הרבה במחקר ובפיתוח - כך שניתן יהיה לקדוח בכל מקום בבית החכם בראש שקט באמת.

מברגה נטענת

מוצר בסיסי נוסף בקטגוריית כלי העבודה, ולכן כזה שכדאי שיהיה בכל בית חכם, הוא מברגה - ובפרט מומלצת האופציה של מברגה נטענת. בהקשר זה כדאי לדעת שמברגה יכולה גם לשמש לקידוח אבל באופן מוגבל ולכן לא כדאי לוותר על המקדחה. כדי לחסוך כסף בכל זאת ולהימנע מכפילות מיותרת ניתן לבחור במברגה יחסית בסיסית, כאמור מדגם נטען.

כלי עבודה נוספים

על-מנת לבצע מלאכות שונות בבית החכם כדאי לא להסתפק במברגה ומקדחה, אלא ליצור ארגז כלים מאורגן ובתוכו כל הכלים שעשויים להידרש בסיטואציה כזו או אחרת. ביניהם: פטיש (ואפילו שניים, אחד מסיבי ושני קטן ועדין יותר), טסטר, צבת, קאטר, פלאייר, כמובן ברגים ואומים וכן מסמרים, סכין יפנית, סרט בידוד ומד מרחק (הסנטימטר הישן והטוב).

עוד אופציה היא מסור. כלי עבודה זה מאפשר לכל אחד ואחת ליצור בעצמו (או בעצמה, כמובן) פריטים שונים, בין אם למטרות פרקטיות (למשל מדף ייחודי או שידה נאה) ובין אם למטרת אסתטיות. בעידן של DIY ושל רצון להביא לידי ביטוי את האישיות בדרכים שונות, עבודות נגרות הן תחביב מוצלח, וכדי ליישם אותו נדרש כאמור מסור. בפרט כדאי להכיר את מסורי הגרונג, שיודעים לנסר עץ גם בזוויות שונות ולא רק בקווים ישרים.