חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי עבודה שכל הנדי מן מקצועי חייב להחזיק בארגז הכלים

אנשי מקצוע זקוקים לכלים מקצועיים. למעשה, בחירה נכונה בציוד מתאים היא בסיס הכרחי ליכולת לספק את השירות הטוב ביותר לכל לקוח. הכלל הזה תקף במיוחד למי שמציע שלל שירותים - גם תליית טלוויזיה על קיר, גם התקנת מדפים, גם תיקון ברזים דולפים, גם החלפת אסלות ועוד ועוד, ובעמוד זה תמצאו את רשימת כלי העבודה שהנדימנים חייבים להחזיק.

 

מקדחה נטענת

 

קטגוריה בולטת בסל השירותים של הנדימנים היא תלייה: תליית מדפים, תליית מראות, חיבור ערסל לתקרה, הוספת מאוורר תקרה, תליית טלוויזיה על קיר כזה או אחר ועוד. בהתאם הכלי הראשון שנכנס לארגז הכלים של כל הנדי מן מקצועי הוא מקדחה (ואיתה כמובן מבחר ברגים ודיבלים).

 

בחירת מקדחה מחייבת תשומת לב ל-3 פרמטרים עיקריים: העוצמה שמושפעת הן מהמתח החשמלי והן מההספק, קוטר הקידוח המרבי בחומרים שונים ומהירות הסיבוב. אמנם הנדימנים לא מבצעים שיפוצים מקיפים אלא התקנות ביתיות, אבל גם כך כדאי להצטייד במקדחה עם לפחות 800-1,000 וואט, מתח חשמלי של 14.4 או 18 וולט, וקוטר קידוח מרבי של 13 מ"מ ומעלה. המלצה נוספת היא לבחור דגם בעל מהירות משתנה ופונקציית רטט, ועל-מנת ליהנות מחופש פעולה מלא להעדיף מקדחות נטענות.

 

מברגת אימפקט

 

עוד פעולה בסיסית בחלק גדול מהעבודות שמבצע הנדי מן היא הברגה (או לחילופין פתיחת ברגים) - למשל במהלך הרכבת רהיטים, וגם כשרוצים לחבר מסך גדול למתקן שהוצמד לקיר. ההמלצה להנדימנים היא לא להסתפק במברגה רגילה, אלא להצטייד במברגת אימפקט. למברגה זו יכולת לעבור למצב פטישון וכך להשלים את המשימה גם כשיש התנגדות משמעותית. התועלת היא קיצור פרק הזמן הדרוש לכל הברגה, ומקסימום יעילות בביצוע כל פעולה.

 

כלים לעבודה עם חשמל

 

הנדי מן שהוא גם חשמלאי מוסמך יכול להציע ללקוחותיו מבחר רחב של שירותים בתחום ספציפי זה. לדוגמה, החלפת שקע חשמלי שבור או שרוף, הוספת נקודת חשמל ועוד. במקרים אלה ארגז הכלים יכלול גם ציוד ייעודי לעבודה עם שקעים, חוטי חשמל וכו'. בין השאר נדרשים לוחצי נעלי כבל, חותכי כבלים (ידניים או עם מנגנון רצ'ט), מקלפי חוטים וכבלים ומנקבים.

 

מסור

 

עבור פעולות שמחייבות חיתוך - למשל תיקון רהיטים, תיקון מרצפות שבורות ועוד - כדאי להצטייד במסור. אופציה אחת היא מסור ידני בסיסי, ואילו הנדימנים שרוצים לשדרג את היכולות שלהם יבחרו במסור דיסק שמתמודד בהצלחה גם עם חומרים קשים במיוחד.

 

כלים נוספים

 

ארגז הכלים של הנדי מן כולל עוד שלל כלים קטנים אבל מועילים מאוד. ביניהם: פטיש (ואפילו שניים, אחד גדול כשנדרש כוח הלימה רב, ואחד קטן יותר לפעולות עדינות), צבת, פלס, סכין יפנית, מפתח שוודי וגם מפתח צינורות (מפני שתיקונצ'יק מבצע גם פעולות אינסטלציה בסיסיות), סרט מדידה וגם סולם איכותי ויציב.

 

כתוב תגובה