חיפוש
מיון לפי
סגור

מה עדיף, כלי עבודה חשמליים או ידניים, מבחר דוגמאות

לפני שנצלול לנושא המרכזי משפט קצר על שוויון וחשיבותו. פעם האמינו שרק גברים צריכים לדעת לתפעל כלי עבודה או לבצע תיקונים ושיפוצים בבית או ברכב. כיום, זה ברור שהמצב שונה. גם נשים רבות מוכיחות את השוויון בכך שגם הן רוצות ולומדות להפעיל לא רק את הכלים הידניים הקטנים אלא גם את אלה החשמליים, אפילו שנראים מסיביים וכבדים. שאלה מעניינת ששואלים חובבי עשה זאת בעצמך (גברים וגם נשים) היא במה עדיף להשתמש. האם הכלים הידניים מוצלחים יותר או שאולי דווקא החשמליים יותר מועילים. נסביר, נתאר, נבאר ונוסיף כמה דוגמאות לשימושכם ולשימושכן. 

כמה דוגמאות לכלים ידניים וחשמליים 

פטיש, מסמר וצבת הם הדוגמאות הכמעט מתבקשות ביותר כאשר מדברים על כלי עבודה מהסוג הידני. אבל למעשה, המבחר עצום ורב ויש עוד המון המון דוגמאות. למשל, כלים נוספים לעבודות נגרות כגון סוגי מלחציים או קליבות. מינים שונים של פליירים מיוחדים, לרבות פלאייר פטנט. לצד כלי חיתוך כגון סכין יפנית, ישנם מספריים מיוחדים שחותכים לוחות פח וכמובן גם כלים ידניים לתחזוקת הגינה, מזמרות למשל. 

מהצד השני, גם דוגמאות לכלים חשמליים לא חסר בכלל. אז אם מברגים משמשים אותנו לפעולה ידנית, הרי מברגות חשמליות גם יצלחו למשימה, בלי להתאמץ ובכוח החשמל החזק. וכמו שמקדחה ידנית יכולה לקדוח חור תוך מאמץ עצום, הרי שמקדחה חשמלית תבצע את אותה המשימה בדיוק, אבל בהרבה פחות זמן וללא מאמץ. 

חשמלי, ידני, מה בעצם עדיף?

הדוגמאות לעוד כל מיני כלי עבודה מהסוג הידני או מהסוג החשמלי, הן רבות ביותר. לשם ההתמקדות, נעבור כעת לשאלה המעניינת – מה עדיף? התשובה קצת יותר מורכבת מכפי שנדמה. לכן, נחלק אותה לתשובות משנה שיעשו לכם (או לכן) סדר בראש:

  • לחסרי ניסיון עם כלי עבודה, מומלץ להתחיל להתנסות קודם כל עם כלים ידניים. לרוב, הם הרבה יותר פשוטים לשימוש. הם גם יותר בטוחים בדרך כלל. 

  • בזכות השימוש בכלים ידניים, צוברים ביטחון ואמונה ביכולת הביצוע. אפשר למצוא מדריכים מצולמים אונליין, כדי להבין לאיזו מטרה משמש כל כלי ומהי דרך השימוש הראויה. 

  • לאחר שמתנסים בכלים ידניים ומגלים כי פעולות מסוימות נעשות קשות, זהו הזמן לרכוש ולתפעל את הכלי החשמלי. חשוב רק להיות ערים לכך שכלי חשמלי הינו חזק ביותר. בדקו את ההספק ואחזו בכלי בצורה נאותה. 

  • למעוניינים בכך, סדנאות לשימוש בכלי עבודה חשמליים יכולים לעזור. ישנן סדנאות כלליות או כאלה שבהן מלמדים שימוש בכלים לטובת ביצוע עבודות או שיפוצים מסוג מאוד מסוים. 

  • כלים ידניים טובים מאוד לצורך ביצוע פעולות עדינות. אם צריכים להבריג החוצה בורג עדין, לא כדאי לתפעל מברגה חזקה. היא עשויה לשחוק את ההברגה ולגרום להרס הבורג. 

  • כלים חשמליים טובים מאוד לצורך ביצוע הרבה פעולות חוזרות ונשנות. למשל, כאשר מרכיבים ארון וצריך להכניס הרבה מאוד ברגים שונים, יהיה מפרך מאוד להשתמש במברג פשוט. בעזרת מברגה שמתפעלים בזהירות, מסיימים את הכל ומהר. 

השורה התחתונה וגם המסקנה

אנשי מקצוע מנוסים מסבירים כי השימוש בכלים ידניים לא מחליף את השימוש בחשמליים ולהפך. כלים ואביזרים חשמליים לרבות כלים וציוד לעבודה בגובה לא יכולים להחליף את הידניים. השימוש המשולב בכלים השונים בהחלט אפשרי במשימות מסוימות. למשל, נגר ישתמש במסור חשמלי אבל עשוי להיעזר גם במקצוע או בכלי שופין ובפטיש. את הניסיון כדאי להשיג בהתנסות, תוך שימוש במקורות עזר, מקורות מידע וטיפים מאת אנשי מקצוע או הנדימנים מנוסים.

כתוב תגובה