חיפוש
מיון לפי
סגור

כפפות איכותיות לבטיחות בעבודה

כפפות עבודה הן מאבזרי הבטיחות החשובים ביותר שיש משו שהן מגינות על האיברים שעושים את העבודה וכל פגיעה בהן היא מסוכנת. מלבד תפקיד שמירה על הבטיחות של העובד לכפפות יש תפקיד נו לשיפור איכות העבודה ולכן הן פריט שאי אפשר לוותר עליו והוא הכרחי לביצוע משימות רבות, מניקיון ועד עבודות מכניות או עבודות עם חומרים שונים. אנחנו לא רוצים לפגוע בידיים שעושות פעולות שונות וגם לא לגרום לפעילות לא בטוחה ולא איכותית שמתבצעת בידיים חשופות. כפפות מיוצרות במגוון של חומרים למטרות שונות ויש להתאים אותן לתחום העבודה שבו נמצאים. כל ויתור עליהן חושף את העובד לסכנות ולפי תקנות הבטיחות חובה להשתמש בכפפות שעומדות בתקנים המחמירים ביותר.

למה חשוב להשתמש בהן כשמבצעים עבודה?

לכפפות עבודה יש כמה מטרות חשובות וכל עובד בתחום מסוים יודע שאי אפשר לעשות דברים מסוימים בלעדיהן. תקנות הבטיחות דורשות שימוש בכפפות בעבודות אלה משום שהן מגינות על הידיים מפני חומרים כימיים מסוכנים שצורבים, גורמים כוויות, מאכלים או רעילים. כמו כן, הן מגינות על הידיים ממכשירים או מתקנים וציוד שיש להפעיל בפעולה שדורשת הפעלת כוח מדויק ומניפולציות שונות. הן חיוניות גם במקרים שבהם הידיים חייבות לעשות פעולות מדויקות ולאחוז במכשירים חדים או מכשירים שהאחיזה בהם חייב להיות חזה וללא חלקות או קשיים. ללא כפפות נשמטת האחיזה שלהן באותו ציוד. 

איך הן מגינות על העובד בניקיון?

כפפות עבודה מיוצרות מחומרים שונים בהתאם לעבודה ולכן ההגנה שלהן על הידיים מתחלקת לכמה סוגים. ההגנה הפשוטה ביותר מושגת על ידי כפפות גומי לניקיון של בתים או מקומות מוסדיים כמו משרדים ומפעלים. הניקיון יכול להיות מסוכן כאשר עובדים בחומרים כמו חומצות ודטרגנטים חריפים ולכן הן מגינות על עור הידיים מפגיעה כימית בהן. כמו כן, עבודה במים ובסבון פשוטים במשך שעות ובהסרת לכלוך יכולה לפגוע גם בעור הידיים בגלל הרטיבות והמגע הישיר בזיהומים שונים. ניקיון עם כפפות גם מייעל את התנועות שעושים  על מנת לשפשף ולהשתמש במטליות ובציוד הסרת לכלוך אחר. הידיים אוחזות בהם טוב יותר וכך אפשר לנקות בצורה יעילה יותר את הלכלוך העיקש ביותר.

כפפות נגד פגיעה כימית ומכנית

כפפות רבות מיוצרות היום בשילוב חומרים מתקדמים כדי לעבוד במגוון הגדול של הענפים בתעשייה. אנחנו מוצאים כפפות לטקס עם או בלי אבקה, לשיפור האחיזה ונגד החלקות. אנחנו רואים כפפות בד שמיועדות להגנה על הידיים מפני מכשירים כבדים וגם חומרים שונים. יש כפפות מחומרים מתקדמים מאוד כמו ניטריל לשימוש בתעשיית הפארמה, ויטריל שהוא שילוב של ניטרלי עם PVC, כפפות ויניל ועוד. הכפפות מותאמות לחומרים שבהם משתמשים בתעשיות מזון, פארמה, חומרי פטרול ועוד. כולן מגינות על הידיים מפני מגע ישיר וגם שומרות על העובדים מפני התפתחות של בעיות עור כתוצאה מעבודה בסביבה רוויה חומרים כאלה שיכולים להשפיע לאורך זמן. החומרים אוטמים מפני חדירתם ומשפרים אחיזה של היד באותם מכשירים ומכלים.