חיפוש
מיון לפי
סגור

אילו סוגי מברגות קיימים ואיך בוחרים אחת שתתאים לצרכים שלכם?

לכאורה, הרעיון של מכשיר שמסוגל להדק או להוציא ברגים פשוט למדי. מברגה היא לכאורה כלי מאוד פשוט לשימוש, מאוד בסיס אבל גם יעיל. אך למעשה, מבחר הסוגים והדגמים והמינים והגדלים רחב למדי. יש בנמצא הרבה מאוד סוגים והרבה מאוד אפשרויות לבחור. כך תכירו את הסוגים הקיימים ותוכלו לבחור טוב יותר, את הסוג שיתאים בשבילכם. 

רגילה לעומת אימפקט 

נניח שאתם עומדים לפני הבחירה בין שני סוגי מברגות. למשל מברגה מקיטה מול איזשהו דגם לא מוכר (יצרן אלמוני כלשהו). עוד לפני שתתרשמו מהמותג שאלו האם לפניכם מברגה אימפקט או שלפניכם דגם רגיל (ללא אימפקט). אז כמה מילים יבהירו לכם מה ההבדל בין שני הסוגים הללו ותראו מה יותר מתאים. 

אימפקט, זוהי מברגה שלא מבצעת תנועה סיבובית חלקה, רציפה. הסיבוב מלווה למעשה בתנועות של הלימה, דפיקה. בדגם רגיל, התנועה של הסיבוב איננו מלווה בהלימה. אלה בדרך כלל דגמים פחות מבוקשים ופחות נפוצים. מרבית הדגמים שנמכרים כיום בארץ כוללים את מנגנון האימפקט. אלה כלים לא מסיביים אבל חזקים מבחינת ביצועים. מתאימים להברגות בשלל חומרים, מעץ ועד פלסטיק ועד בלוקים. מבצעת את הפעולה מהר וטוב. 

נטענת לעומת לא נטענת 

מלבד אימפקט או לא אימפקט, יש עוד אלמנט שמבדיל בין סוגים שונים של מברגות. אנו מדברים על אספקת הכוח לכלי העבודה הפופולרי הזה. אם אתם כמו מרבית האנשים ואתם רוצים ניידות טובה בעבודה, תרכשו ללא ספק מברגה נטענת. ובכל זאת, יש עדיין אנשים שלא רוצים להתעסק עם סוללה למברגה. עבורם, הבחירה הטבעית הינה המברגה שמתחברת למתח חשמלי. 

 

הסוג הראשון מתאים כמעט לרוב המוחלט של המשתמשים. אין צורך בזמן ההפעלה לחפש שקע חשמלי. אפשר להשתמש בכלי לא מעט זמן ברציפות, מכיוון שהסוללות כיום מספקות זמן עבודה ארוך. הדגמים הלא נטענים מצויים בעיקר בשימוש של אנשי מקצוע שצריכים לבצע הברגות ללא הפסקה, עוד ועוד ועוד. אגב, מרבית הסיכויים שתרצו להעדיף סוללה נטענת מסוג ליתיום. אלה הסוללות היותר חדישות ואיכותיות. אם במקרה מציעים לכם "בהזדמנות" כלי עבודה בעל סוללת ניקל, כדאי להתרחק.  

כמה וולט לבחור 

עוד הבדל בין סוגי מברגות שונים נשען על הוולט. במידה מסוימת, השאלה הזאת שקולה לשאלה כמה כוח תרצו במברגה שלכם. אפשר למצוא מברגות בעלות פחות מ-5 וולט. לעומת זאת, יש בנמצא דגמים בעלי 12 וולט. ואם זה לא מספיק, אפשר בהחלט ללכת על ה-18 וולט. היינו יכולים לומר שכל המרבה הרי זה מצוין. וללא ספק, כלי חזק יותר יכול גם להתאים לעבודות יותר קלילות או פחות ממושכות. בגדול, דגמי ה-12 וולט הם מהפופולריים ביותר. ככל שמשתמשים בכלי הזה לעיתים יותר קרובות או יותר זמן ברצף, כך שווה להשקיע בכלי החזק יותר. כמובן, גם לפונקציה של המחיר יש משמעות, אבל לדעתנו היא חשובה פחות. הביצועים חשובים יותר. 

מותג איכותי לעומת מוצר לא ידוע 

אפשר לתת את הדעת על הסוגים השונים של פוטר למברגה. יש דגמים שמתהדרים בפוטרים יותר מוצלחים מאחרים. זה בהחלט יכול להוות קריטריון די טוב לבחירה. אבל קריטריון טוב אפילו יותר הוא לשים לב למותג. כמעט בכל מצב וכמעט לכל צורך, אם יעמידו לפניכם מברגה בוש או מקיטה אל מול דגם של יצרן מהמזרח הרחוק, שאיש אינו מכיר, התשובה די ברורה. הדגם הממותג יהיה יותר מוצלח לאורך זמן. חלקי המנוע, הפוטר, האימפקט, הגיר, אפילו המשקל ונוחות האחיזה יהיו כולם מוצלחים יותר.

 

כתוב תגובה