חיפוש
מיון לפי
סגור

איך פורסים סיבים אופטיים ברחבי הארץ?

חברות התקשורת בישראל, בשיתוף מפעילות הסלולר ומשרד התקשורת, מקדמים במרץ את הטכנולוגיה של הסיבים האופטיים. אנשי מקצוע ומהנדסי תקשורת, טכנאים ומתקינים משתפים פעולה על מנת להוציא את התוכניות מהכוח אל הפועל.

 

מכרזים נוספים יצאו לדרך

מוקדם יותר השנה פרסם משרד התקשורת שורה של מכרזים, על מנת להאיץ עוד יותר את הפריסה. מכיוון שזהו הגורם האחראי לנושא, אפשר לראות בכך בשורות חשובות לציבור הרחב.

 

אבל האם אתם יודעים עד כמה הסיבים נפוצים כיום בישראל?

 

משרד התקשורת שאחראי כרגולטור על פריסת סיבים אופטיים בישראל, הוציא לאחרונה תמונת מצב מעניינת. על פי גורמים במשרד, יותר מחמישים אחוזים ממשקי הבית בישראל כבר יכולים להתחבר לפריסה הנוכחית. עוד נמסר כי היעד הוא להגיע למצב שבו עד סוף השנה (2022) כבר שבעים אחוזים ממשקי הבית ייהנו מהפריסה המואצת ומכל היתרונות של הסיבים האופטימיים.

 

על מנת לייעל את הפריסה וההיענות למכרזים, דיווחו גורמים ממשרד התקשורת כי חברות שירצו להצטרף עשויות לקבל תעריפי שימוש מופחתים בהתחברות לתשתיות קיימות.

 

הפריסה, מבחוץ פנימה

לפני שנמשיך עם כמה עובדות לגבי היעילות והתועלת של הסיבים האופטימיים, שימו לב כיצד מבצעים את הפריסה בפועל.

 

אפשר לומר כי מדובר בפריסה בשיטת, מבחוץ כלפי פנים. ראשית, החברות שזכו במרכזים של משרד התקשורת "סוללות" את הסיבים עד לנקודות הרצויות בקרבת בתים, מבנים, עסקים וכדומה.

 

ברגע שהסיבים מונחים עד לנקודה הקרובה סמוך לבית, צמוד לתשתיות של חברת התקשורת או חברת החשמל, אפשר להזמין נציגים של ספקי אינטרנט מורשים. בעזרת הספקים הללו מתבצע החיבור פנימה. טכנאי של החברה הרצויה מגיע, ומבצע חיבור בין הסיב האופטי הסמוך לבין הנקודה הרצויה בתוך המבנה או בתוך הדירה (ארון תקשורת). ברגע שהתהליך הושלם, התקשורת עוברת דרך הסיב.

 

יתרונות הסיבים – חשוב להכיר

עבור מרבית הצרכנים, הסיבים נועדו לשפר ולייעל את הגלישה המקוונת, הגישה לאינטרנט. יותר ויותר מכשירי קצה תומכים כיום באינטרנט מהיר במיוחד, אך התשתית הישנה לא מאפשרת אינטרנט מהיר באמת. הסיבים האופטיים הם טכנולוגיה שונה לגמרי, שמחוללת שינוי עצום.

הטכנולוגיה הישנה מבוססת על כבלי נחושת מיושנים. סיבי הנחושת מוגבלים מאוד ברוחב הפס שניתן להעביר. הסיבים מבוססים על העברת אותות כמעט במהירות האור. הרבה יותר מידע ונתונים יכולים לעבור בעת ובעונה אחת. חשוב לא פחות, העברת התקשורת בצורה הזאת, בדרך אופטית, לא יוצרת לאורך הדרך הפחתה באיכות התקשורת (הפרעות).

אז אם נרצה לסכם, בפריסת הסיבים מעורבים משרדי ממשלה, גורמים תכנוניים, חברות שזוכות במכרזים וספקי אינטרנט ותקשורת ברחבי הארץ. העבודה של טכנאים ומהנדסים מרשתת את הארץ במערכת תקשורת חדשנית.

 

על מנת לבדוק אם אתם יכולים להתחבר כבר כעת, תוכלו ליצור קשר עם ספקי אינטרנט וחברות תקשורת או לבדוק אונליין, את מפת סלילת הקווים הנוכחית, ברחבי ישראל.