חיפוש
מיון לפי
סגור

רשימת ציוד בסיסית לאדריכל המתחיל

אדריכלים אחראים על תכנון מבנים חדשים, תכנון הוספת הרחבה למבנים או תכנון שינויים במבנים קיימים. אדריכלים גם נותנים ייעוץ באשר לדרכים שבהם ניתן לשחזר, לשפץ או לשמר מבנים ישנים. הם גם אחראים לתכנון פנים המבנה, כמו המקום בו ישולבו החווטים החשמליים, ימוקמו דלתות הגישה או יחוברו הכיור והמקלחת בחדר הרחצה.

כדי למדוד קווים ישרים וזוויות מדויקות, האדריכלים משתמשים בציוד המתאים לפרויקטים שהם מבצעים. למעשה, על מנת להשלים פרויקט כלשהו, האדריכלים משתמשים באופן יומיומי לא רק באחד מאותם שולחנות עמידה שיבטיח להם גב בריא, אלא גם בציוד ספציפי הכולל: כלי שרטוט, כלי מדידה, כלי חיתוך ותוכנות מחשב. בתוך ארבעת סוגי הכלים הללו כלולים עשרות אביזרים שונים בהם משתמשים אדריכלים לצרכי תכנון, חישוב ובניית המודלים של הפרויקט.

הנה חלק מהציוד החיוני לאדריכלים המתחילים, כדי להשלים את הפרויקטים שלהם באופן מיטבי על בסיס יומיומי.

  1. תיק ציוד קל לנשיאה – כיוון שאדריכלים מרבים לצאת לפגישות ולביקורים באתרי בנייה, הם זקוקים לתיק קל לנשיאה שיכיל חלק מהציוד החיוני לעבודתם. התיק אמור לכלול בתוכו לפטופ, מחברת סקיצות, עטים, סרט מדידה, סרגל, נייר מעקב, וכל השרטוטים האחרים שצריכים להימצא בהישג יד במהלך היום.

  2. סט של מד משולש – המשולשים הם כלי מאוד שימושי לעבודת השרטוט. כדאי להצטייד בסט שמכיל משולשים בגדלים שונים, ומאפשר לאדריכל לשרטט קווים ישרים בסקיצות שלו. משולשים מיוצרים מפלסטיק או ממתכת, וכאמור זמינים במגוון גדלים.

  3. מחצלת חיתוך – מציעה משטח לחיתוך שהופך את העבודה לנוחה וחלקה יותר. מומלץ לבחור מחצלות אשר מתגבשות חזרה באופן אוטומטי לאחר החיתוך, ולמעשה מתקנות בעצמן את החתכים שיצר החיתוך על פני השטח. בחרו במחצלת חיתוך המספקת משטח חיתוך חלק עם קווי רשת ברורים, מכוילים למידות ולזוויות מסומנות, שמסוגלות להנחות את האדריכל לבצע את הליכי החיתוך הנכונים. הרבגוניות והפונקציונליות של עיצוב מחצלת שמתקנת את עצמה, היא תוספת אידיאלית לכול פרויקט אדריכלי.

  4. סט סכיני חיתוך מאיכות טובה. סכיני דחיסה הם כלים חיוניים ליצירת דגמים ולחיתוך דברים שונים הנדרשים לפרויקט האדריכלי. ערכת סכינים כוללת מגוון של סכיני דחיסה זוויתית, עם להבים מדויקים שמבטיחים ביצועים טובים במיוחד לפרויקטים אדריכליים שונים. סכינים אלה יכולים לחתוך חומרים שונים ומשמשים לייצור דגמי הבנייה של האדריכלים. בנוסף, הסט מגיע עם מערכת להבים שקל מאוד להחליף, מה שמאפשר למשתמשים להחליף את להבי הסכינים בכול עת.

  5. מד מרחק לייזר – כלי מדידה יעיל במיוחד למדידת מידות החדר ומבנים שונים. מדובר במד כף יד שיכול למדוד עד כ-60 מטרים. מד זה ניתן לקנייה במטר, אינץ׳ ורגל, והוא כולל גם מדידה עקיפה לפי משפט פיתגורס.

  6. מנורת שולחן LED עם זרוע ניידת, שמציעה מקור אור מושלם לאדריכלים הרוכנים על השולחן כדי לבצע משימות תכנון ושרטוט שונות. 

  7. עטי תוחם – כל עבודה של אדריכלים כרוכה גם בעבודה עם עטים בעלי קצה עדין ודיו ספציפית המתאימה ללוח השרטוט של האדריכל. עטי תוחם עדינים נדרשים מאוד לעבודות מדידה מדויקות. סט עטי תוחם מגיע לרוב עם 6 עטים עדינים ודיו בעל פיגמנט גבוה. עטים אלה מציעים הדפסים חלקים, עשירים ופריכים על פני גיליון השרטוט. הם מתייבשים ממש מהר ולא עוברים לשום חלק בנייר. עט תוחם תקין הוא בעל חשיבות עליונה לשרטוט האדריכלי. 

  8. מחשבון – מדידה היא הבסיס לכול עיצובי האדריכלים, לכן היא אחת הפעולות החשובות שהם מבצעים אדריכלים. עם זאת, חישובים עלולים להיות מייגעים, מורכבים ולגזול זמן רב. לכן, בחרו במחשבון מתוחכם שיכול לפתור את כל המתמטיקה הממדית שלכם במהירות וללא מאמץ.