חיפוש
מיון לפי
סגור

ציוד לבריכות שחיה

עוד ועוד בריכות צצות בארצנו, ולא מעט קבלנים וחברות להקמת בריכות יודעים להקים בריכות לתפארת. ללא ספק, בריכת שחייה נחשבת לפריט נחשק ביותר, הן עבור בעלי בתים פרטיים ווילות והן בבתים משותפים שרוצים להעניק איכות חיים לכל הדיירים. על מנת להקים בריכה יש צורך לפנות לקבלן בעל ניסיון, שישתמש בציוד ובכלים מתאימים. בין היתר, נדרשים כלים לביצוע החפירה, ציוד לפינוי עפר, מערכות להזרמת בטון, כלים וחומרים לאיטום למניעת זליגת מים לקרקע ועוד. לאחר מכן, על מנת ליהנות מהבריכה לאורך זמן, נדרש ציוד מתאים לתחזוקה שוטפת, לניקוי המים ועוד.

 

חפירת הבריכה בדייקנות כנדרש

 

בריכה ראויה לשמה לא מקימים ביום אחד. יש צורך לתכנן אותה כהלכה וכמובן לקבל אישור בניה. את החפירה ופינוי העפר יש לבצע בעזרת ציוד מכאני הנדסי, לאחר מיפוי של תשתיות קיימות. במידה וישנה צנרת באזור או תשתיות ביוב יש לוודא כי השימוש בפטישונים או כלי חפירה אחרים לא יפגעו במערכות אלה. כמו כך בשלב החפירה יש להיערך לכך כי בהמשך יהיה צורך להקים חדר מכונות, להתקין משאבת חול לבריכה, מערכות שאיבה וסחרור מים וכדומה.

 

ציוד לחיטוי המים

 

בריכה שהסתיימה הקמתה זקוקה לציוד מתאים על מנת לשמור על בריאות המתרחצים. כך לדוגמא יש לעשות שימוש בציוד שבודק את רמת החומציות של מים ואת כמות הכלור שבמים. שימוש בטבליות כלור או במערכות לשחרור כלור הכרחיות על מנת לדאוג לכך שלא יתפתחו במים בקטריות וזיהומים. בבריכות מסוימות ניתן להשתמש בטבליות של חומרי חיטוי חלופיים כגון ברום. ציוד מסוג מובחר לחיטוי בריכות יכולה לבצע את הניקוי של המים ללא ריח של כלור וחומרים כימיים אחרים. כך לדוגמא מכשור אלקטרוליזה או חיטוי באמצעות קרני UV.

 

ציוד לשמירה על הניקיון

 

פתרונות לחיטוי המים בבריכה איננן הציוד היחיד הנדרש לתחזוקה. ציוד לניקוי המים יכול להתבסס בין היתר על מערכות של משאבות ומסננים. מלבד פילטרים קבועים שמנקים את המים, ישנם רובוטים אוטומטיים שיכולים לבצע ניקוי יזום ואקטיבי. משאבות ניקוי טבולות מהוות פתרון נפוץ למדי, שעלותו נוחה.

 

ציוד לחימום המים בבריכה וציוד לבטיחות

 

שמירה על טמפרטורת המים בבריכה מאפשרת ליהנות מרחצה ושחייה גם כאשר הטמפרטורות יורדות. מערכות מתקדמות מתבססות על מנגנון סולארי, שמפיק חום על בסיס אנרגיית שמש. מלבד פנלים סולריים שמחממים את המים, ניתן להשתמש גם במערכות חימום חשמליות. אלמנט חשוב לא פחות בחימום המים הוא כיסוי הבריכה בשעה שהיא איננה בשימוש. בצורה כזאת טמפרטורת המים נשארת חמימה ובנוסף, המים יותר נקיים וצלולים. ניתן להשיג כיסויים צפים אלגנטיים וחזקים, ששומרים על הבטיחות של המשתמשים. כיסויים מסוג זה מונעים כניסה לתוך הבריכה, של ילדים קטנים ללא השגחה. הכיסוי הזה יכול לשאת משקל ניכר, אפילו של מבוגרים.