חיפוש
מיון לפי
סגור

5 כלי עבודה שכל שיפוצניק חייב

וק השיפוצים מגלגל לפי הערכות שונות לפחות 15 מיליארד ש"ח בשנה. התשתיות מתיישנות, הבלאי הטבעי הולך ומצטבר, וכולנו רוצים לחיות בבתים יפים ולעבוד במשרדים מושקעים - ולכן יש ביקוש רב לשירותיהם של קבלני שיפוצים. כדאי לדעת שמדובר בתחום שעבר שינוי משמעותי בשנים האחרונות, כשבין השאר נדרשים אנשי המקצוע לעבור בחינות הסמכה של משרד הבינוי והשיכון. מרכיב חשוב אחר הוא כמובן כלי עבודה - ובפרט יש 5 כלים שכל השיפוצניקים חייבים.

1. מקדחה

כלי העבודה הבסיסי ביותר הוא כמובן מקדחה. הבחירה בין שלל האפשרויות הקיימות היא קודם כל בהתאם להספק הכלי - כשאם לצרכים ביתיים פשוטים גם הספק של 500-700 וואט עשוי להספיק, עבור עבודות מקצועיות ושימוש אינטנסיבי נדרשים כלים עם הספק גבוה יותר. פרמטר נוסף הוא המתח החשמלי, כשההמלצה היא להעדיף מקדחות של 18 וולט. כמו כן כדאי לבדוק את קוטר המקדח המרבי ואת היכולת של המקדחה לקדוח בחומרים שונים (עץ, אבן, מתכת וכו').

2. מסור אנכי

סוג של מסור שמוכר גם בשמות מסור ג'יגסו (Jigsaw) ומסור ג'קסון (עיוות של השם הקודם). בעזרת מסור זה שהלהב שלו עולה ויורד יכול כל שיפוצניק לבצע חיתוכים מאוד מדויקים בלוחות ובקורות. חשוב לבחור כלי עם להב שמאפשר לחתוך גם קורות ולוחות שהעובי שלהם הוא 10-12 ס"מ, כדי שלא תהיה שום מגבלה תוך כדי שיפוץ.

3. מפתח צינורות

קבלן שיפוצים מומלץ מבצע בדרך כלל גם עבודות אינסטלציה בסיסיות, ועל-מנת להפעיל לחץ על צינורות המים נדרש מפתח מתאים. חשוב להבין שמפתח צינורות אינו זהה למפתח השוודי, למרות הדמיון, כשלמשל למפתח הצינורות יש גם שיניים בחלק העליון כדי לתפוס טוב יותר את הצינור שרוצים לפתוח. עוד כדאי לדעת שיש מפתחות ישרים ומפתחות זוויתיים - הסוג השני מאפשר לטפל בצנרת צמודה לקיר - ולכן כדאי להצטייד בשני הסוגים. דגש נוסף הוא לוודא שמפתחות הצינורות מתאימים לצינורות בכל קוטר סטנדרטי.

4. מלטשת

מלטשת היא כלי עבודה שיש בו צורך לביצוע מספר עבודות במסגרת שיפוץ דירות. כך למשל עם המלטשת משייפים קירות (פעולה שאפשר לבצע גם עם שפכטל, אבל ביעילות פחותה), מסירים צבע שהתקלף, מורידים חלוקה ממעקה ישן לקראת צביעתו וחידושו וגם מנקים חיפויי רצפה מלוכלכים.

5. מד לייזר

רף הציפיות מהשיפוץ נמצא במגמת עלייה מתמדת, וחלק מכך הוא הדרישה הבלתי מתפשרת מכל השיפוצניקים לבצע עבודות מדויקות לחלוטין. על-מנת לעמוד בדרישה ההגיונית הזו, כלי העבודה המתאים הוא מד לייזר. כדאי לדעת שישנם מדי לייזר שמיועדים לשימוש חיצוני, אבל עבור שיפוצים מסוגים שונים הסוג המתאים הוא כמובן מד הלייזר לשימוש פנים. עוד כדאי לדעת שישנם גם מכשירים שמאפשרים חישוב מידי של שטח או נפח - כלי עזר מוצלח מאוד כשרוצים לתכנן באופן יעיל את העבודות.