חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי העבודה הנדרשים להתקנת מכשירי חימום

התקנה עצמאית של מכשירי חימום מחייבת תשומת לב ודיוק מרבי. כיוון שמדובר במכשירים חשמליים מומלץ ורצוי להתייעץ בחשמלאי מוסמך לפני שניגשים לעבודת ההתקנה. אם החלטת להקין מכשירי חימום בבית או בסביבת העבודה, רצוי שתכין מבעוד מועד את כל כלי העבודה הנדרשים, תקרא היטב את הוראות ההתקנה ותעיינו שוב בהוראות הבטיחות המחייבות. בין שאתה מתקין דוד חשמלי ובין שאתה מחליף את תנורי החימום בחדרי הרחצה, יש כמה כלים שאתה לא יכול לוותר עליהם. אז כדי להבטיח עבודה תקינה ואיכותית, הינה כל מה שאתה צריך לדעת על כלי העבודה הנדרשים להתקנת מכשירי חימום.

 

בדיקת מתח במכשיר החשמלי

 

התקנת גופי חימום גדולים מחייבת בדיקת מתח חשמלי, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות גלאי מתח – וולט סטיק (טסטר) – לגילוי מתח. וולט סטיק ברמה גבוהה בדרך כלל מכיל פנס וזמזם. גלאי המתח יעזור לך לוודא שגוף החימום אינו מקצר ועובד בצורה תקינה. גלאי המתח ישמש אותך כמה פעמים בעבודת ההתקנה. רצוי לבדוק את תקינות המתח החשמלי לפני התקנת מכשיר החימום, בזמן ההתקנה ולאחר סיום העבודה. כך תוכל להיות בטוח שגוף החימום עובד בצורה תקינה ולא יגרום לקצר חשמלי או לבעיות אחרות בזמן השימוש.

 

כלי עבודה בסיסיים לעבודת התקנה איכותית

 

כמו בכל עבודת התקנה אחרת התקנת גופי חימום בכלל ומכשירי חימום בפרט מצריכה שימוש בכלי עבודה בסיסיים שאמורים להימצא בכל ארגז כלים. מברגה ומקדחה הם כלי העבודה הבסיסיים ביותר שיסייעו לך להסיר את מכשיר החימום הישן ולהתקין במקומו את מכשיר החימום החדש. באמצעות מקדחה איכותית תוכל לקדוח בקלות רבה ובדיוק מרבי גם באריחים עדינים, גם בקיר בטון וגם במשטחי ברזל יצוק. נוסף על כך רצוי להיעזר בכלי עבודה ידניים לעבודה הטכנית המורכבת שמחייבת הקפדה, דיוק וזהירות. כלי העבודה הידניים המומלצים להתקנת מכשירי חימום, הם סט פליירים מבודדים, ערכת מברגי פיליפס מבודדים, ערכת איזמלים ומגלף חוטים מקצועי. רצוי שתסדר את כל הכלים הידניים בחגורת כלים ייעודית שתאפשר לך עבודה רציפה ונגישות מלאה לכל הכלים הדרושים.

 

ציוד חיוני לעבודה בטיחותית

 

בין שאתה איש מקצוע המנוסה בהתקנת מכשירי חימום בסביבה הביתית או התעשייתית, ובין שאתה חובבן שבקיא היטב בכל הדרוש לעבודת התקנה ביתית, כדאי שתדאג לציוד חיוני לעבודה בטיחותית. אם מדובר בעבודה בגובה, רצוי להקפיד על הוראות הבטיחות לעבודה לגובה ולהצטייד בערכת עבודה בגובה הכוללת כבל בטיחות, רתמת בטיחות, חצובה, בולם נפילה ואף משכך נפילה. אם לא מדובר בעבודה בגובה, חשוב להצטייד בציוד חיוני כמו משקפי מגן, כפפות עבודה איכותיות, קסדת מגן ונעלי עבודה למניעת החלקה. ככל שתקפיד על סביבת עבודה בטוחה, תוכל להשלים את המלאכה בקלות, במהירות ולשביעות רצונך המלאה.

 

עדיף לעבוד בשניים

 

גם אם אתה בטוח ביכולתך להתקין מכשירי חימום לבד, בקש עזרה מחבר או היעזר באיש מקצוע מיומן. עבודה בשניים תמיד תהיה בטוחה יותר, יעילה יותר, טובה ומהירה.